Beste Odido community,
al 5 maanden heb ik een klik&klaar abonnement van Odido en heb ik steeds problemen gehad met het wifi: zeer lage snelheid en ook heel instabiel, terwijl het bekabeld internet het wel goed doet.
Uiteindelijk heb ik van de klantenservice de suggestie gekregen om een wifi-punt te proberen, wat het probleem inderdaad oploste, echter wordt dit niet vergoed ondanks dat het het wifi op het niveau brengt waar het zonder versterker al zou moeten zijn.
Omdat ik liever niet voor de versterker wilde betalen heb ik toch om een nieuwe modem gevraagd, die leek het zonder de versterker tot vorige week wel goed te doen. De verbinding valt sindsdien soms helemaal weg, en vaak blijf ik '’verbonden zonder internet'’, of laden websites/apps dingen dus niet in.
Bij de modem ingelogd zie ik dat ik nog op firmware versie V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 zit. Dit is waarschijnlijk achterhaald. Hoe kan ik dit updaten? Ik hoop dat het dan niet wee zo erg als de vorige modem zal worden.
Uit een paar topics op dit forum lees ik dat dit een veelvoorkomend probleem is. Is de wifi-zender van het klik&klaar modem gewoon van slechtere kwaliteit dan die van de versterkers? Of kan de firmware er niet goed mee omgaan?
Zijn er naast de firmware updaten ook andere dingen die ik kan doen? Ik ben nu ook MESH aan het uitzetten en de 2.4 en 5G banden aan het splitsen, maar ik weet niet of dat een verschil zal maken.
Ik hoop dat dit op te lossen is. Bedankt alvast voor de hulp.
Met vriendelijke Groet,
Utku
NR5G-NSA Information
- Band N78
- RFCN 637440
- UL Bandbreedte (MHz) 100M
- DL Bandbreedte (MHz) 100M
- RSSI -64
- RSRP (dBm) -75
- RSRQ (dB) -11
- SINR (dB) 17
LTE Information