Hi @myran_warmerdam, welkom op onze Community!
Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter kan ik het serienummer van het modem niet achterhalen. Zou je deze, zonder typfouten, in je profiel willen zetten bij; Info voor moderator? Dan kan ik het modem voor je nakijken. Alvast bedankt!
Hi Tommie, dank voor je reactie. Ik heb het serienummer toegevoegd aan mijn profiel!
Hey @myran_warmerdam, bedankt voor het serienummer. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het modem nog op de B7 firmware zit. De B7 kan wat problemen hebben met bandsteering (Mesh), dus van wifipunt naar modem switchen. Dit is opgelost in de B9 firmware alleen zijn hier de lage banden op uitgezet. Dit omdat we het mobiele netwerk niet in de weg willen zitten, nu zie ik dat je op jouw locatie ook met de hoge banden perfect bereik moet hebben. Zal ik hem overzetten naar de B9 firmware?
Hoi Tommie, dat zou top zijn!
Het probleem nu doet zich echter niet alleen voor als je vanaf het Wifi punt komt, maar de verbinding valt ook weg als je in de buurt van het modem verbindt. Is dit dan een op zichzelf staand probleem, of lost de update dit ook op?
Dat kunnen we controleren @myran_warmerdam, ik heb het modem laten upgraden. Kan je checken of de verbinding nu wel beter is?
@Tommie van Odido zou je hetzelfde voor mij willen doen. De laptops werken perfect, echter met onze mobielen verbinden krijgen wij de melding verbonden, geen internet.
Dit gebeurd met name wanneer wij binnen een straal van 5 meter van de modem zijn. Beide ook mobiel abonnement van Odido.
Grt
Hi @Soet87, welkom op onze Community!
Kan je controleren in het modem welke firmware erop staat? Gaat het hier ook om bandsteering tussen het modem en wifipunt? Wat voor mobiele telefoon hebben jullie?
Hi @Tommie van Odido Firmware versie: V1.00(ACJG.0)NR53.b7D0528
Geen idee of het om bandsteering gaat. We hebben ook 1 WiFi punt en een Samsung Galaxy S21 en een iPhone 12 Pro (beide Odido abonnement/netwerk).
In de buurt van het WiFi punt hebben wij geen last, maar ongeveer in een straal van 5 meter van de modem zelf de melding, verbonden, geen internet.
Koppel het wifipunt eens los @Soet87, hoe is de verbinding dan op het modem zelf? Dan weten we dat het aan de firmware ligt.
@Tommie van Odido direct gedaan en hij klapt er gelijk uit: Verbonden, zonder internet melding. Grt
Vind je het goed dat we het modem gaan upgraden @Soet87?
@Tommie van Odido helemaal akkoord
Hi @Soet87, helemaal super! Ik heb @Tommie van Odido ingelicht hierover zodat jij de upgrade ook kan krijgen. Ik verwacht dat dit na het weekend verder wordt opgepakt.
Hey @Soet87, ik heb hem laten upgraden. Kan je controleren of de verbinding nu beter is?
@Tommie van Odido ik heb expres het een dagje aangekeken. Het werkte direct en het houd ook aan (de oplossing).
Goede workaround om direct bij klanten die hetzelfde ervaren toe te passen.
Grt
Superfijn om te horen @Soet87!
Ha @Tommie van Odido,
Ik loop nu al een aantal dagen tegen het zelfde probleem aan als in deze topic. Hij maakt wel verbinding met de Modem/Router, maar geeft geen internet.
De bekabelde internet werkt wel stabiel, ook als hij via de extra Mesh punten zit bekabeld.
Zodra ik een instelling verander van de Modem/Router, maakt hij wel weer kort een verbinding met het internet. Maar zodra ik wegval van het netwerk verschijnt het probleem weer.
Hi @nielsiansmeets, welkom op onze Community!
Kan je controleren welke firmware er op dit moment draait op het modem?
Ha @Tommie van Odido,
Hij draait op deze firmware, V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528