Skip to main content

Klik&Klaar wel verbonden met modem, geen internet

  • 28 november 2024
  • 37 reacties
  • 1145 Bekeken

Goedemiddag,

Ik maak gebruik van een Klik&Klaar modem (in de woonkamer) + een wifi-punt (in de werkkamer). Beide apparaten heb ik ingesteld volgens de instructies en geven aan online te zijn. In de werkkamer ben ik verbonden met het wifipunt met zowel mijn laptop als soms mijn telefoon/tablet. Hier ervaar ik geen enkel probleem en is de verbinding behoorlijk stabiel. Echter, als ik naar de woonkamer ga en hier verbonden wordt met het modem, valt na enkele seconden (of soms minuten) de verbinding weg. Mijn telefoon geeft aan wel verbonden te zijn, maar geen internet te hebben. Pas na opnieuw opstarten van het modem werkt het internet weer even, waarna het wederom wegvalt. Het lijkt wel alleen aan het wifi te liggen, want de tv in de woonkamer is bedraad aangesloten met het modem, en deze heeft dan wel gewoon internet als telefoons en laptops geen internet hebben. Ga ik vervolgens met mijn apparaat weer richting het wifipunt, herstelt te verbinding zich weer. 

In een ander topic zag ik dat wpa3 mogelijk de boosdoener was, dus heb ik dit overgezet naar wpa2, maar dit helpt helaas niet. 

Zijn er nog andere oplossingen om dit probleem te verhelpen?

29 november 2024

Hi ​@myran_warmerdam, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter kan ik het serienummer van het modem niet achterhalen. Zou je deze, zonder typfouten, in je profiel willen zetten bij; Info voor moderator? Dan kan ik het modem voor je nakijken. Alvast bedankt! 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@myran_warmerdam, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter kan ik het serienummer van het modem niet achterhalen. Zou je deze, zonder typfouten, in je profiel willen zetten bij; Info voor moderator? Dan kan ik het modem voor je nakijken. Alvast bedankt! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 30 november 2024

Hi Tommie, dank voor je reactie. Ik heb het serienummer toegevoegd aan mijn profiel!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@myran_warmerdam, bedankt voor het serienummer. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het modem nog op de B7 firmware zit. De B7 kan wat problemen hebben met bandsteering (Mesh), dus van wifipunt naar modem switchen. Dit is opgelost in de B9 firmware alleen zijn hier de lage banden op uitgezet. Dit omdat we het mobiele netwerk niet in de weg willen zitten, nu zie ik dat je op jouw locatie ook met de hoge banden perfect bereik moet hebben. Zal ik hem overzetten naar de B9 firmware?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 december 2024

Hoi Tommie, dat zou top zijn!

 

Het probleem nu doet zich echter niet alleen voor als je vanaf het Wifi punt komt, maar de verbinding valt ook weg als je in de buurt van het modem verbindt. Is dit dan een op zichzelf staand probleem, of lost de update dit ook op?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Dat kunnen we controleren ​@myran_warmerdam, ik heb het modem laten upgraden. Kan je checken of de verbinding nu wel beter is? 


  • is een Top Poster
  • 3 december 2024

@Tommie van Odido  zou je hetzelfde voor mij willen doen. De laptops werken perfect, echter met onze mobielen verbinden krijgen wij de melding verbonden, geen internet.

 

Dit gebeurd met name wanneer wij binnen een straal van 5 meter van de modem zijn. Beide ook mobiel abonnement van Odido. 

 

Grt


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Soet87, welkom op onze Community!

Kan je controleren in het modem welke firmware erop staat? Gaat het hier ook om bandsteering tussen het modem en wifipunt? Wat voor mobiele telefoon hebben jullie? 


  • is een Top Poster
  • 4 december 2024

Hi ​@Tommie van Odido Firmware versie: V1.00(ACJG.0)NR53.b7D0528

Geen idee of het om bandsteering gaat. We hebben ook 1 WiFi punt en een Samsung Galaxy S21 en een iPhone 12 Pro (beide Odido abonnement/netwerk).

In de buurt van het WiFi punt hebben wij geen last, maar ongeveer in een straal van 5 meter van de modem zelf de melding, verbonden, geen internet.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Koppel het wifipunt eens los ​@Soet87, hoe is de verbinding dan op het modem zelf? Dan weten we dat het aan de firmware ligt. 


  • is een Top Poster
  • 5 december 2024

@Tommie van Odido direct gedaan en hij klapt er gelijk uit: Verbonden, zonder internet melding. Grt


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Vind je het goed dat we het modem gaan upgraden ​@Soet87


  • is een Top Poster
  • 6 december 2024

@Tommie van Odido helemaal akkoord


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 7 december 2024

Hi ​@Soet87, helemaal super! Ik heb ​@Tommie van Odido ingelicht hierover zodat jij de upgrade ook kan krijgen. Ik verwacht dat dit na het weekend verder wordt opgepakt.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@Soet87, ik heb hem laten upgraden. Kan je controleren of de verbinding nu beter is? 


  • is een Top Poster
  • 10 december 2024

@Tommie van Odido ik heb expres het een dagje aangekeken. Het werkte direct en het houd ook aan (de oplossing). 

Goede workaround om direct bij klanten die hetzelfde ervaren toe te passen.

 

Grt

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Superfijn om te horen ​@Soet87


  • heeft eerste post geplaatst
  • 18 december 2024

Ha ​@Tommie van Odido,

 

Ik loop nu al een aantal dagen tegen het zelfde probleem aan als in deze topic. Hij maakt wel verbinding met de Modem/Router, maar geeft geen internet.

De bekabelde internet werkt wel stabiel, ook als hij via de extra Mesh punten zit bekabeld.

Zodra ik een instelling verander van de Modem/Router, maakt hij wel weer kort een verbinding met het internet. Maar zodra ik wegval van het netwerk verschijnt het probleem weer.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@nielsiansmeets, welkom op onze Community!

Kan je controleren welke firmware er op dit moment draait op het modem? 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 19 december 2024

Ha ​@Tommie van Odido,

Hij draait op deze firmware, V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528


  • heeft eerste post geplaatst
  • 14 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@myran_warmerdam, bedankt voor het serienummer. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het modem nog op de B7 firmware zit. De B7 kan wat problemen hebben met bandsteering (Mesh), dus van wifipunt naar modem switchen. Dit is opgelost in de B9 firmware alleen zijn hier de lage banden op uitgezet. Dit omdat we het mobiele netwerk niet in de weg willen zitten, nu zie ik dat je op jouw locatie ook met de hoge banden perfect bereik moet hebben. Zal ik hem overzetten naar de B9 firmware?

Tommie, zou je dat bij mij ook kunnen doen ?

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@hanspa3ect, welkom op onze Community.

Ik heb het doorgegeven voor je, hij zal in de loop van vandaag geupgrade worden naar de B9 firmware! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 15 januari 2025

Heel veel dank voor de snelle service


  • heeft eerste post geplaatst
  • 6 februari 2025

Goedenavond,

 

Ik heb helaas hetzelfde probleem met wifi plus. Wel wifi, geen internet. Zodra ik wifi plus uit zet gaat het weer goed.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@MPruntel Goed dat je dit topic hebt gevonden en hier reageert. Ik help je natuurlijk graag verder om dit op te lossen! 

Wil je onder het kopje ‘Info voor moderator’ het serienummer van het modem invullen? Daarnaast zie ik dat niet alle gevraagde gegevens (geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) overeenkomen met wat er bij ons bekend is. Wil je dit nog eens nagaan? 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta klaar om verder te helpen! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 7 februari 2025

@Teresa van Odido Gedaan


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen