Skip to main content

Klik&Klaar valt weg na aantal uur

  • 8 november 2024
  • 45 reacties
  • 2202 Bekeken

Toon eerste reactie

  • heeft eerste post geplaatst
  • 20 december 2024

Ik heb hier niet veel aan toe te voegen anders dat ik wilde laten weten dat ik hetzelfde probleem ondervind om de urgentie van het probleem te bevestigen.
Ik woon in Eindhoven in een appartement, dus dekking is zeer goed en het huis is klein dus heb geen wifipunten. 
Bij elke herstart schiet mijn downloadsnelheid naar 800 Mbps. Dit is zowel bekabelt als via wifi. Na enkele uren valt het wifi terug naar < 10 Mbps, terwijl bekabelt zonder problemen op 800 Mbps blijft.
Ik heb ter bevestiging de snelheid op mijn telefoon getest terwijl klik en klaar me < 10 Mbps geeft. Via 5G ontvangt mijn telefoon 320 Mbps. Ik zou hiermee zeggen dat het dus niet aan de zendmast ligt, en wel aan de klik en klaar router.


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 20 december 2024

Ik heb het al meer dan een week niet gehad. Naar aanleiding van een ander topic over dit onderwerp heb ik vorige week de wifi kanalen op 2.4 en 5 GHz vastgezet. Hierdoor lijkt het stabieler geworden te zijn. Je moet per band even zoeken wat het beste kanaal is in jouw appartement gebouw met een hoop wifi netwerken in de buurt.

 

Ik woon in het buitengebied met weinig wifi vervuiling maar zag dat de router regelmatig van kanaal wisselde dus dat was wel vreemd.


  • is een Top Poster
  • 21 december 2024

Ik had het zelfde probleem, ik had 2x K&K besteld, modem 1 prima stabiel internet maar geen 5G, modem 2 wel 5G verbinding maar steeds geen of langzaam internet.
Modem 1 draait nu maanden hier thuis, maar wel op 4G, down tussen de 300 en 400 MBPS en up rond de 10 MBPS, voor ons prima.
Modem 2 draait op de zaak en heeft daar wel een stabiele 5G verbinding.

Nu werd mij verteld dat er 2 firmware versies zijn waarbij 1 firmware versie bij een mindere 5G verbinding vasthoud aan de 4G verbinding en geen verbinding maakt met 5G.
De andere firmware heeft de voorkeur voor 5G, maar als de verbinding minder wordt schakelt het modem naar 4G en probeert iedere keer toch weer de 5G verbinding te maken, en hier gaat het dus fout en heb je bij de ene firmware die de voorkeur aan 5G heeft, geen of een trage internetverbinding wanneer het modem aan het heen en weer schakelen is tussen 5G en 4G.

Herkent iemand dit? 


  • is een nieuwe Poster
  • 24 januari 2025

Ook ik heb precies dezelfde problemen. Meerdere keren per dag valt de snelheid terug tot 10mbps.

Ik zit midden in Amsterdam dus de dekking zou prima moeten zijn. Meerdere keren contact gehad met Odido. Ze hebben een nieuwe router opgestuurd maar precies hetzelfde probleem. Vandaag weer meerdere mensen van de Odido helpdesk gesproken maar ze herkennen/erkennen het probleem zoals hier dus door meerdere mensen wordt beschreven niet.

Zeggen ook dat ze er verder niks aan kunnen doen....valt mij ook op dat in dit topic het erg stil is vanuit ​@Odido zelf.…

Ik zou graag een goede oplossing willen ipv elke keer de router herstarten.


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 24 januari 2025

Er komt een nieuwe firmware aan die eea zou kunnen oplossen. Huidige firmware neigt te snel naar 2.4GHz Wifi te gaan.

Heb jij het ook bedraad aangesloten apparaten of alleen op Wifi?


  • is een nieuwe Poster
  • 25 januari 2025

@walter.v.l ik heb de mash uitgezet (ivm mijn printer die alleen op 2.4 kan) en dus twee aparte netwerken voor 2.4 en 5Ghz. Ik weet dat het daardoor iets langzamer wordt maar niet van 300mbps naar 10mbps....en het is ook op beide frequenties 2.4 gaat dan bijvoorbeeld naar 7mbps en de 5ghz gaat naar 11mbps. Daarnaast is het zoals ook bij anderen mensen in dit topic consequent na een paar uur dat het volledig inzakt en na het opnieuw opstarten van de router is het opeens weer prima. Bedraad is het precies hetzelfde verhaal.

Volgens mij zit het dus in de software van de router 

Hoop dat de update waar je het over hebt hier ook wat aan doet...

 


  • is een Top Poster
  • 25 januari 2025
walter.v.l schreef:

Er komt een nieuwe firmware aan die eea zou kunnen oplossen. Huidige firmware neigt te snel naar 2.4GHz Wifi te gaan.

Heb jij het ook bedraad aangesloten apparaten of alleen op Wifi?

Gaat die firmware update automatisch?
Ik heb namelijk 1 modem met een oudere firmware versie en die werkt prima, geen uitval en snelheid reductie, alleen draait alles op 4G, het gaat mij om de functionaliteit en niet of dat 5G lampje nu wel of niet blauw brand.
Ik ben bang als er automatisch een nieuwe firmware gelanceerd wordt die je gedwongen moet gebruiken wil ik liever eerst de eerste kinderziektes afwachten.

Dus concreet, is het mogelijk om een firmware update over te slaan tot een later tijdstip?


​Inmiddels zijn we 5 maanden verder en is het probleem nog niet verholpen. We hebben, via een enorme omweg, een nieuw modem ontvangen. Deze geeft hetzelfde probleem. In tegenstelling tot verbetering begint het probleem steeds erger te worden. Inmiddels hebben wij een tijdsklok die 2 keer per dag het modem reset op gezette tijden, maar daarnaast blijven er 2-3 momenten per dag dat we ook nog handmatig moeten herstarten. ​@Cheyenne van Odido is er al meer bekend over hoe dit te verhelpen is? Het probleem zit niet in het netwerk, want als het overbelasting zou zijn van het net dan zou het probleem blijven na herstarten. Het lijkt ons zeer waarschijnlijk dat het een firmware probleem is die opgelost moet worden. 
Wij horen graag hoe verder vanaf hier…


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 9 maart 2025

@Buitengebied050 Heb je je wifi 2.4 en 5 Ghz kanalen al vastgezet? Het heeft mij enorm geholpen. Nu ca 1x per 2-3 weken herstarten ipv om de paar dagen.


@walter.v.l hebben wij geprobeerd, maar geeft helaas geen verschil gemaakt. En ruis van de omgeving kan het ook niet zijn denk ik, de meest naaste buren wonen zo’n 100 meter verderop. 


  • Doet lekker mee
  • 13 maart 2025

Hier (centrum Utrecht) dezelfde observatie na twee weken Klik en Klaar. Bedraad constant een verbinding van ongeveer 400 Mbit down en 60Mbit up, ongeveer dezelfde snelheid voor wifi. Maar na een x-aantal uur kakt de wifi-snelheid volledig in, met down nog maar 0,5 Mbit. Ik merk het omdat bv. streaming-diensten via de Chromecast niet meer werken of enorm gaan pixelen. Het is een constant en reproduceerbaar probleem. Na een herstart van de Klik en Klaar modem werkt alles weer snel, bedraad en draadloos.

Ik kan ermee leven, maar het hoort natuurlijk niet. Zeker als meerdere gebruikers dit issue melden. Fijn als Odido dit issue kan onderzoeken/oppakken en bv. met een firmware-update kan verhelpen.


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 16 maart 2025

@Odido Gaat hier nog wat aan gebeuren? Firmware update?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 16 maart 2025

Daar zijn ze mee bezig, maar is geen tijdlijn benoemd. Moderators moeten wachten totdat dit gereed is. Je kunt eennlos access point of wifi mesh achter de routet hangen. Als het ondoenlijk wordt voor jullie, dsn kun je het product ook met slechts 1 maand opzegtermijn terugsturen.


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 16 maart 2025

Jij hebt er geen last van ​@eric ? Jij wilt dit niet opgelost hebben?

 

Ik heb ook nergens gelezen dat ze er mee bezig zijn. Alleen dat er aan het te snel naar een 2.4 GHz kanaal koppelen wordt gewerkt. Maar dat is niet de oorzaak van het probleem als je met 5GHz verbonden bent en nog steeds snelheids problemen hebt met Wifi…..


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 16 maart 2025

Het is een bijzonder beprijsd product. Heel innovatief om het snelle 5G netwerk in te zetten. Ik heb klik eb klaar bij mijn dochter geplaats en voor 100 euro een wifi mesh systeeme met 2 satellieten geplaatst. Top werking. Dan hoef je ook niet te wachten op verdere doorontwikkeling en die apparatuur zorgt gelijk voor betere wifi in het hele appartement. 


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 16 maart 2025

Het Klik en Klaar modem moet dit ook zonder klant eigen hardware kunnen. Dus Odido moet nog even aan de bak om dit beter te krijgen, dan hebben ze echt een fantastisch product voor dat geld.

Ik ben prima tevreden, moet helaas alleen soms even mijn router herstarten….


  • is een Top Poster
  • 9 april 2025

Ik heb exact hetzelfde, gister modem ontvangen, op verschillende plekken in huis 900mb/s tot 1,4gb/s. Mooi natuurlijk.

Echter vandaag compleet ingezakt naar 1/2mb/s, onwerkbaar.

Getest met verschillende apparaten, verschillende servers, kanalen vastgezet etc. Het maakt niet uit. Ik heb ook de indruk dat er iets niet goed gaat in de software.

Helpt niet om hier geen enkele reactie meer te lezen van odido, geeft geen vertrouwen. Zo gaat de boel snel terug.


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 9 april 2025

Heb je wel de router al een keer gereboot (Stekker uit/in of via de app herstarten)? Dat lost het snelheids probleem tijdelijk op. Bij mij ong 1x per week. Er is iets in de firmware wat het wifi verkeer vernaggelt. Bedraad blijft de snelheid meestal wel op peil. Odido heeft bij mij de extra logging eindelijk aangezet zodat ze volgende week kunnen zien wat er fout gaat.

 

Zie topic 

 

En beter is hiervoor een apart topic op te starten en goed beschrijven wat er aan de hand is. Ook je profiel gegevens invullen zodat Odido medewerkers kunnen meekijken op je router.


Update bij ons. 
vanmorgen nog weer eens gebeld met odido. Helaas nog geen mogelijkheden en geen updates voor een oplossing. 
nu via een omweg het simkaartje in een tp-link router gedaan. Kost wel heel wat snelheid, van 300mbits naar 50mbits. Maar we hopen hiermee niet meer te hoeven resetten. 
mijn melding is weer doorgezet naar de back office, wie weet komt er een keer licht aan het einde van dit probleem. 


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 10 april 2025

Bij mij en bij een andere gebruiker zijn ze aan het loggen. Om met Zyxel te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Het is ook de meest gehoorde klacht van het verder prima werkende systeem.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen