Skip to main content

Hallo,

Sinds 01-11 heb ik bij mijn ouders klik&klaar geïnstalleerd. Zij wonen in een buitengebied waar niets aan kabels ligt voor internet. Glasvezel wordt de komende jaren nog niet aangelegd, dus leek dit ons de perfecte oplossing.

Na het installeren van het modem en twee wifi punten waren de Speedtest resultaten geweldig. Bij het modem in de buurt tussen de 250-300 mbits. De volgende ochtend weer gecheckt en toen kwamen we niet verder dan 2-4 mbits. Modem verplaatst (dus opnieuw opgestart) en toen waren de resultaten weer veelbelovend. Helaas na 16-18 uur viel het weer weg. De afgelopen week hebben we het modem op verschillende plekken geplaatst, maar overal zakt de wifi na 16-18 uur. Als we het modem opnieuw opstarten werkt alles weer perfect. 

Vanmiddag met odido gebeld en die vinden het ook een onlogisch verhaal, dus is het doorgestuurd naar de technische afdeling en zij zullen dit onderzoeken en contact opnemen. 

Maar nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn met dit probleem en wat daarin de oplossing is geweest. 

Voor nu hebben wij er een tijdschakelaar tussen gezet zodat het modem iedere ochtend opnieuw opstart op een moment dat wij er geen last van ondervinden. Dit weekend gaan wij kijken of dit voor nu werkt, maar dit is natuurlijk niet hoe het hoort. 

Ik heb hier niet veel aan toe te voegen anders dat ik wilde laten weten dat ik hetzelfde probleem ondervind om de urgentie van het probleem te bevestigen.
Ik woon in Eindhoven in een appartement, dus dekking is zeer goed en het huis is klein dus heb geen wifipunten. 
Bij elke herstart schiet mijn downloadsnelheid naar 800 Mbps. Dit is zowel bekabelt als via wifi. Na enkele uren valt het wifi terug naar < 10 Mbps, terwijl bekabelt zonder problemen op 800 Mbps blijft.
Ik heb ter bevestiging de snelheid op mijn telefoon getest terwijl klik en klaar me < 10 Mbps geeft. Via 5G ontvangt mijn telefoon 320 Mbps. Ik zou hiermee zeggen dat het dus niet aan de zendmast ligt, en wel aan de klik en klaar router.

Ik heb het al meer dan een week niet gehad. Naar aanleiding van een ander topic over dit onderwerp heb ik vorige week de wifi kanalen op 2.4 en 5 GHz vastgezet. Hierdoor lijkt het stabieler geworden te zijn. Je moet per band even zoeken wat het beste kanaal is in jouw appartement gebouw met een hoop wifi netwerken in de buurt.

Ik woon in het buitengebied met weinig wifi vervuiling maar zag dat de router regelmatig van kanaal wisselde dus dat was wel vreemd.

Ik had het zelfde probleem, ik had 2x K&K besteld, modem 1 prima stabiel internet maar geen 5G, modem 2 wel 5G verbinding maar steeds geen of langzaam internet.
Modem 1 draait nu maanden hier thuis, maar wel op 4G, down tussen de 300 en 400 MBPS en up rond de 10 MBPS, voor ons prima.
Modem 2 draait op de zaak en heeft daar wel een stabiele 5G verbinding.

Nu werd mij verteld dat er 2 firmware versies zijn waarbij 1 firmware versie bij een mindere 5G verbinding vasthoud aan de 4G verbinding en geen verbinding maakt met 5G.
De andere firmware heeft de voorkeur voor 5G, maar als de verbinding minder wordt schakelt het modem naar 4G en probeert iedere keer toch weer de 5G verbinding te maken, en hier gaat het dus fout en heb je bij de ene firmware die de voorkeur aan 5G heeft, geen of een trage internetverbinding wanneer het modem aan het heen en weer schakelen is tussen 5G en 4G.

Herkent iemand dit? 

Reageer