Hallo,
Sinds 01-11 heb ik bij mijn ouders klik&klaar geïnstalleerd. Zij wonen in een buitengebied waar niets aan kabels ligt voor internet. Glasvezel wordt de komende jaren nog niet aangelegd, dus leek dit ons de perfecte oplossing.
Na het installeren van het modem en twee wifi punten waren de Speedtest resultaten geweldig. Bij het modem in de buurt tussen de 250-300 mbits. De volgende ochtend weer gecheckt en toen kwamen we niet verder dan 2-4 mbits. Modem verplaatst (dus opnieuw opgestart) en toen waren de resultaten weer veelbelovend. Helaas na 16-18 uur viel het weer weg. De afgelopen week hebben we het modem op verschillende plekken geplaatst, maar overal zakt de wifi na 16-18 uur. Als we het modem opnieuw opstarten werkt alles weer perfect.
Vanmiddag met odido gebeld en die vinden het ook een onlogisch verhaal, dus is het doorgestuurd naar de technische afdeling en zij zullen dit onderzoeken en contact opnemen.
Maar nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn met dit probleem en wat daarin de oplossing is geweest.
Voor nu hebben wij er een tijdschakelaar tussen gezet zodat het modem iedere ochtend opnieuw opstart op een moment dat wij er geen last van ondervinden. Dit weekend gaan wij kijken of dit voor nu werkt, maar dit is natuurlijk niet hoe het hoort.