Sinds 01-11 heb ik bij mijn ouders klik&klaar geïnstalleerd. Zij wonen in een buitengebied waar niets aan kabels ligt voor internet. Glasvezel wordt de komende jaren nog niet aangelegd, dus leek dit ons de perfecte oplossing.
Na het installeren van het modem en twee wifi punten waren de Speedtest resultaten geweldig. Bij het modem in de buurt tussen de 250-300 mbits. De volgende ochtend weer gecheckt en toen kwamen we niet verder dan 2-4 mbits. Modem verplaatst (dus opnieuw opgestart) en toen waren de resultaten weer veelbelovend. Helaas na 16-18 uur viel het weer weg. De afgelopen week hebben we het modem op verschillende plekken geplaatst, maar overal zakt de wifi na 16-18 uur. Als we het modem opnieuw opstarten werkt alles weer perfect.
Vanmiddag met odido gebeld en die vinden het ook een onlogisch verhaal, dus is het doorgestuurd naar de technische afdeling en zij zullen dit onderzoeken en contact opnemen.
Maar nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn met dit probleem en wat daarin de oplossing is geweest.
Voor nu hebben wij er een tijdschakelaar tussen gezet zodat het modem iedere ochtend opnieuw opstart op een moment dat wij er geen last van ondervinden. Dit weekend gaan wij kijken of dit voor nu werkt, maar dit is natuurlijk niet hoe het hoort.
Bladzijde 1 / 2
Hi @Buitengebied050, dat is een goede vraag! Misschien wil ik het topic de plaatst delen waar je ouders wonen. Zo kunnen andere klanten zien of ze dit herkennen. Als moderator kan ik weinig doen omdat het onderzoek bij de technische dienst loopt. Zij houden je op de hoogte zodra er meer informatie is. Dank voor het geduld, ook aan je ouders!
Hallo,
Sinds 01-11 heb ik bij mijn ouders klik&klaar geïnstalleerd. Zij wonen in een buitengebied waar niets aan kabels ligt voor internet. Glasvezel wordt de komende jaren nog niet aangelegd, dus leek dit ons de perfecte oplossing.
Na het installeren van het modem en twee wifi punten waren de Speedtest resultaten geweldig. Bij het modem in de buurt tussen de 250-300 mbits. De volgende ochtend weer gecheckt en toen kwamen we niet verder dan 2-4 mbits. Modem verplaatst (dus opnieuw opgestart) en toen waren de resultaten weer veelbelovend. Helaas na 16-18 uur viel het weer weg. De afgelopen week hebben we het modem op verschillende plekken geplaatst, maar overal zakt de wifi na 16-18 uur. Als we het modem opnieuw opstarten werkt alles weer perfect.
Vanmiddag met odido gebeld en die vinden het ook een onlogisch verhaal, dus is het doorgestuurd naar de technische afdeling en zij zullen dit onderzoeken en contact opnemen.
Maar nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn met dit probleem en wat daarin de oplossing is geweest.
Voor nu hebben wij er een tijdschakelaar tussen gezet zodat het modem iedere ochtend opnieuw opstart op een moment dat wij er geen last van ondervinden. Dit weekend gaan wij kijken of dit voor nu werkt, maar dit is natuurlijk niet hoe het hoort.
Hier het zelfde probleem. Ook buitengebied Na opstarten gemiddeld 300 down en 20 upload. Na een aantal uren 5 down en 3 upload. Na herstart weer goede waardes.
Hallo,
Sinds 01-11 heb ik bij mijn ouders klik&klaar geïnstalleerd. Zij wonen in een buitengebied waar niets aan kabels ligt voor internet. Glasvezel wordt de komende jaren nog niet aangelegd, dus leek dit ons de perfecte oplossing.
Na het installeren van het modem en twee wifi punten waren de Speedtest resultaten geweldig. Bij het modem in de buurt tussen de 250-300 mbits. De volgende ochtend weer gecheckt en toen kwamen we niet verder dan 2-4 mbits. Modem verplaatst (dus opnieuw opgestart) en toen waren de resultaten weer veelbelovend. Helaas na 16-18 uur viel het weer weg. De afgelopen week hebben we het modem op verschillende plekken geplaatst, maar overal zakt de wifi na 16-18 uur. Als we het modem opnieuw opstarten werkt alles weer perfect.
Vanmiddag met odido gebeld en die vinden het ook een onlogisch verhaal, dus is het doorgestuurd naar de technische afdeling en zij zullen dit onderzoeken en contact opnemen.
Maar nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn met dit probleem en wat daarin de oplossing is geweest.
Voor nu hebben wij er een tijdschakelaar tussen gezet zodat het modem iedere ochtend opnieuw opstart op een moment dat wij er geen last van ondervinden. Dit weekend gaan wij kijken of dit voor nu werkt, maar dit is natuurlijk niet hoe het hoort.
Hier het zelfde probleem. Ook buitengebied Na opstarten gemiddeld 300 down en 20 upload. Na een aantal uren 5 down en 3 upload. Na herstart weer goede waardes.
Hallo,
Sinds 01-11 heb ik bij mijn ouders klik&klaar geïnstalleerd. Zij wonen in een buitengebied waar niets aan kabels ligt voor internet. Glasvezel wordt de komende jaren nog niet aangelegd, dus leek dit ons de perfecte oplossing.
Na het installeren van het modem en twee wifi punten waren de Speedtest resultaten geweldig. Bij het modem in de buurt tussen de 250-300 mbits. De volgende ochtend weer gecheckt en toen kwamen we niet verder dan 2-4 mbits. Modem verplaatst (dus opnieuw opgestart) en toen waren de resultaten weer veelbelovend. Helaas na 16-18 uur viel het weer weg. De afgelopen week hebben we het modem op verschillende plekken geplaatst, maar overal zakt de wifi na 16-18 uur. Als we het modem opnieuw opstarten werkt alles weer perfect.
Vanmiddag met odido gebeld en die vinden het ook een onlogisch verhaal, dus is het doorgestuurd naar de technische afdeling en zij zullen dit onderzoeken en contact opnemen.
Maar nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn met dit probleem en wat daarin de oplossing is geweest.
Voor nu hebben wij er een tijdschakelaar tussen gezet zodat het modem iedere ochtend opnieuw opstart op een moment dat wij er geen last van ondervinden. Dit weekend gaan wij kijken of dit voor nu werkt, maar dit is natuurlijk niet hoe het hoort.
Hier het zelfde probleem. Ook buitengebied Na opstarten gemiddeld 300 down en 20 upload. Na een aantal uren 5 down en 3 upload. Na herstart weer goede waardes.
Ergens fijn om te horen dat wij hier niet alleen in zijn. Ondanks dat het niet de oplossing zou mogen zijn, werkt een tijdschakelaar voor ons de afgelopen dagen erg goed.
Ook wij hebben hetzelfde problemen.
Download: 562.1 Mbit/s
Upload: 22.6 Mbit/s
wanneer je opstart en na enige tijd zakt het terug naar 10 Down en 0,5 Up
Wat is hiervan de reden?
Hebben jullie ook bekabeld getest? Dus niet via WiFi?
Niet voor Klik en Klaar.
Ik heb ook internet via KPN, maar dan via telefoonlijn, omdat ik in het buitengebied woon.
Bij KPN heb ik via Wifi en bekabeling toegang alleen is de upload 11 en download 0,8.
Vandaar dat ik klik en klaar wilde hebben
Je kunt toch een pc of laptop bekabeld op het Klik&Klaar modem aansluiten?
Ga we proberen. Trouwers, dat opnieuw opstarten werkt wel, maar zijn jullie er al achter waarom de snelheid terugvalt?
Ga we proberen. Trouwers, dat opnieuw opstarten werkt wel, maar zijn jullie er al achter waarom de snelheid terugvalt?
Ik heb gister contact gehad met odido. Dit probleem was nog niet bij hen bekend. Ik kreeg eerst een heel verhaal over de dekking en dat dit een probleem kan zijn. Maar toen ik aangaf dat het iedere keer na opstarten weligheid is en blijft voor 16-18 uur vindt ze het vreemd. Ze heeft in de systemen gekeken en kon niets bijzonders vinden. Ze was wel zo eerlijk om te vertellen dat het nog een nieuw product is, en ze afhankelijk zijn van klanten die meldingen doen om het uit te zoeken en te kunnen kijken of er een oplossing is. dus voor nu de tijdschakelaar, hopelijk in de toekomst een permanente oplossing vanuit odido.
Vandaag de snelheid een paar keer getest
Grootste gedeelte van de dag was UP rond 500 Mb
maar rond 18:50 uur zakte die naar 20 Mb
Na opnieuw WIFI opgestart te hebben was Up 120 Mb
Wat is hiervan de reden?
2024-11-13 12:30 uur
Download: 538.8 Mbit/s
Upload: 23.4 Mbit/s
2024-11-13 16:45 UUR
Download: 497.7 Mbit/s
Upload: 21.7 Mbit/s
2024-11-13 18:40 uur
Download: 20.4 Mbit/s
Upload: 4.4 Mbit/s
Internet opnieuw opgestart
2024-11-13 18:50 uur
Download: 119.9 Mbit/s
Upload: 6.9 Mbit/s
Vandaag de snelheid een paar keer getest
Grootste gedeelte van de dag was UP rond 500 Mb
maar rond 18:50 uur zakte die naar 20 Mb
Na opnieuw WIFI opgestart te hebben was Up 120 Mb
Wat is hiervan de reden?
2024-11-13 12:30 uur
Download: 538.8 Mbit/s
Upload: 23.4 Mbit/s
2024-11-13 16:45 UUR
Download: 497.7 Mbit/s
Upload: 21.7 Mbit/s
2024-11-13 18:40 uur
Download: 20.4 Mbit/s
Upload: 4.4 Mbit/s
Internet opnieuw opgestart
2024-11-13 18:50 uur
Download: 119.9 Mbit/s
Upload: 6.9 Mbit/s
Je moet ‘toeval’ natuurlijk niet uitsluiten.
Iedereen is verbonden met dezelfde antenne. Die antennes hebben vaak een verbinding van 1 Gbit/s of 10 Gbit/s met de buitenwereld. De precieze snelheid kun je wel vinden op de antennekaart(.nl).
Dat betekent dat iedereen die verbonden is met die mast, die 1 Gbit/s moet delen (of de 10 Gbit). Als dus een aantal mensen tegelijkertijd iets aan het doen zijn op internet (en dat hoeft dus niet alleen K&K te zijn, zitten ook normale telefoons bij) dan kan de snelheid al gauw iets inzakken. Het kan dus ook best zijn dat als je níet opnieuw had opgestart, dat de snelheid 10 minuten later ook weer een stuk hoger zou zijn geweest. Want je ziet ook al dat het 's avonds sowieso langzamer is dan overdag. Meer mensen thuis en niet op het werk, dus jouw mast wordt meer gebruikt, bijvoorbeeld.
Maar als het echt structureel en reproduceerbaar is dat je na een power-cycle altijd weer goede snelheden hebt en daarvoor niet, dan is er iets anders aan de hand.
Wel is het zaak om even te weten of het probleem door de wifi van je modemrouter komt of dat er iets geks aan de hand is met de 4G/5G-verbinding zelf. Dus als je op kabel kunt testen, dan weten we in elk geval in welke richting we het moeten zoeken. Als het op de kabel wel goed blijft, dan kun je het bijvoorbeeld zelfs ‘oplossen’ door een simpel wifi-AP te kopen en aan te sluiten en de wifi van de Zyxel uit te zetten. Nee, niet wat je wilt en niet ideaal, maar het zou kunnen :-)
Ik heb de snelheid met kabel getest op beide aansluitingen en met Wifi.
De snelheid met wifi was om 11:30 uur
Download: 281.9 Mbit/s
Upload: 20.8 Mbit/s
De snelheid met kabel was om 11:33 uur
op aansluiting 1
Download: 89.0 Mbit/s
Upload: 20.1 Mbit/s
en
op aansluiting 2
Download: 44.1 Mbit/s
Upload: 11.5 Mbit/s
Gaarne Uw reactie
Sinds kort heb ik ook een klik en klaar modem staan en ik heb vergelijkbare problemen zoals die hier beschreven worden. Bij mij wordt de internetsnelheid ook na een aantal uren veel lager. Ik heb gedurende twee dagen de snelheid bijgehouden door, wanneer ik thuis was, elk uur een snelheidstest te doen op zowel mijn mobiel als mijn laptop (via wifi en bedraad). De resultaten staan in de bijgevoegde grafiek. De snelheid van het bedrade internet blijft ongeveer gelijk gedurende de hele periode (+/- 900 mbps up). De wifi snelheid verschilt juist erg bij zowel mijn mobiel als bij mijn laptop. In de gemeten periode heb ik het modem twee keer opnieuw opgestart. Na een herstart zijn de wifi snelheiden veel hoger (mobiel +/- 300 mbps up en laptop +/- 500 mbps up). Maar na een aantal uur zakt dit weer in (mobiel en laptop <10 mbps up). Na een nieuwe herstart worden dan weer de hogere snelheden bereikt. Aangezien de bedrade snelheden hoog blijven lijkt me de verbinding met de 5G mast prima en dat er dus iets fout gaat met de wifi in het modem.
Sinds kort heb ik ook een klik en klaar modem staan en ik heb vergelijkbare problemen zoals die hier beschreven worden. Bij mij wordt de internetsnelheid ook na een aantal uren veel lager. Ik heb gedurende twee dagen de snelheid bijgehouden door, wanneer ik thuis was, elk uur een snelheidstest te doen op zowel mijn mobiel als mijn laptop (via wifi en bedraad). De resultaten staan in de bijgevoegde grafiek. De snelheid van het bedrade internet blijft ongeveer gelijk gedurende de hele periode (+/- 900 mbps up). De wifi snelheid verschilt juist erg bij zowel mijn mobiel als bij mijn laptop. In de gemeten periode heb ik het modem twee keer opnieuw opgestart. Na een herstart zijn de wifi snelheiden veel hoger (mobiel +/- 300 mbps up en laptop +/- 500 mbps up). Maar na een aantal uur zakt dit weer in (mobiel en laptop <10 mbps up). Na een nieuwe herstart worden dan weer de hogere snelheden bereikt. Aangezien de bedrade snelheden hoog blijven lijkt me de verbinding met de 5G mast prima en dat er dus iets fout gaat met de wifi in het modem.
Identiek verschijnsel bij ons. Wat mij opvalt is dat bij het instorten van de snelheden er ook een nieuw IP adres is. Bij resetten uiteraard ook weer een nieuw IP adres en dan loop het weer een tijd (soms de hele dag) lekker. De uplaod-snelheid blijft vaak wel redelijk. Ik heb goede hoop dat dit mooie Klik&Klaar product in de nabije toekomst goed gaat functioneren.
Hallo hier hetzelfde probleem moet ook resetten
wifipunt besteld hoopte dat het opgelost was
wel overal goede wifi maar probleem blijft bestaan moet gewoon resetten
heeft iemand al een oplossing?
@hubelaar @Unieke ijsvogel @MennoDH8 Om mijn eventuele vermoeden wat het probleem kan zijn te bevestigen of uit het raam te gooien Als de download instort op de Wifi is de betreffende client dan verbonden met de 5Ghz of de 2.4Ghz van het modem?
@hubelaar @Unieke ijsvogel @MennoDH8 Om mijn eventuele vermoeden wat het probleem kan zijn te bevestigen of uit het raam te gooien Als de download instort op de Wifi is de betreffende client dan verbonden met de 5Ghz of de 2.4Ghz van het modem?
stort allemaal in ook bekabeld
na reset weer perfect
@hubelaar @Unieke ijsvogel @MennoDH8 Om mijn eventuele vermoeden wat het probleem kan zijn te bevestigen of uit het raam te gooien Als de download instort op de Wifi is de betreffende client dan verbonden met de 5Ghz of de 2.4Ghz van het modem?
@hubelaar @Unieke ijsvogel @MennoDH8 Om mijn eventuele vermoeden wat het probleem kan zijn te bevestigen of uit het raam te gooien Als de download instort op de Wifi is de betreffende client dan verbonden met de 5Ghz of de 2.4Ghz van het modem?
Wifi was 5Ghz. Gaat nu (al) 3 dagen zonder uitval.
Als de radio stopt weet ik dat internet op de druppelaar staat > 10 Mbs. Radio wordt gestreamd via WiiM Pro+ en die staat op 5 Ghz only.
Vandaag 22-11, 13:30 uur geen werkend internet. Na herstart weer boven de 300 Mbps. We blijven volhouden
Nog even een aanvulling. Live-radio streamen via TuneIn liep 3 uren achter (IP adres 31.141.238.128/ andere tijdzone?). Na herstart Zyxel modem (IP 178.230.225.216) weer correct.
Duizelt het bij jullie ook al?
ja hier na herstart ook weer perfect
het kan dus wel
hallo iemand al een oplossing?
heb net weer odido gebeld maar die gast zei dat er te veel apparaten op zitten
dat het hier te druk was
ik zit helemaal achteraf in het buitengebied ik snap het niet meer
Ik heb dit probleem met instortende snelheden ook regelmatig (1x per week?). Soms hersteld het zich zichzelf maar als het echt te slecht wordt dan herstart ik mijn set (Router+2 Wifi punten bekabeld aangesloten) en dan is alles weer goed, van 2-3 Mbit naar 200+ MBit snelheden (via 5Ghz Wifi).
Bekabeld testen is een beetje lastig aangezien mij router op de vliering staat.
Bij lage snelheden van de router geen 5G verbindings issues te zien op de Klik&Klaar app.
Het lijkt erop alsof de router overbelast raakt en in ieder geval Wifi niet meer goed doorgeeft. Ik merkt de snelheidsval op alle Wifi punten (router+ 2 wifi punten). Mijn Wifi punten zijn bedraad aan mijn router vebonden.
Ik zie dat ik hier niet de enige ben @odido wordt hier aan gewerkt?
Ik heb dit probleem met instortende snelheden ook regelmatig (1x per week?). Soms hersteld het zich zichzelf maar als het echt te slecht wordt dan herstart ik mijn set (Router+2 Wifi punten bekabeld aangesloten) en dan is alles weer goed, van 2-3 Mbit naar 200+ MBit snelheden (via 5Ghz Wifi).
Bekabeld testen is een beetje lastig aangezien mij router op de vliering staat.
Bij lage snelheden van de router geen 5G verbindings issues te zien op de Klik&Klaar app.
Het lijkt erop alsof de router overbelast raakt en in ieder geval Wifi niet meer goed doorgeeft. Ik merkt de snelheidsval op alle Wifi punten (router+ 2 wifi punten). Mijn Wifi punten zijn bedraad aan mijn router vebonden.
Ik zie dat ik hier niet de enige ben @odido wordt hier aan gewerkt?
Ik zou eerst eens dit verifieren zonder wifi punten. Snap dat je dan even een losse kabel moet leggen of een laptop boven, maar zo kun je zien of het in het WIFI deel of het Mobiele deel zit.
Weer terug naar mijn eigen tp-link-archer-mr600-4g-router na de afgelopen dagen meerdere malen terugval naar minder dan 10 Mbps en dat wordt heel irritant als je veel aan het Ftp’en bent. Er zit mogelijk ergens een software fout in het systeem met Zyxel maar weet niet of dat systematisch is en als zodanig opgemerkt is bij Odido. Ik vind het jammer, want de snelheden waren super. Nu maar wat trager en stabieler 4G. De Zyxel NR 5307 of vergelijkbare router in eigen beheer is mogelijk in de toekomst een oplossing.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.