Skip to main content

Klik&klaar valt na een paar uur weg

Sinds november 2024 Klik&klaar in huis. De eerste maanden werkte dat prima, tussen de 200 en 300 Mbps. In maart dit jaar werd het steeds slechter, verbinding valt af en toe weg en na opnieuw opstarten gaat het een paar uur goed, maar dan weer uitval en 10-20 Mbps. Na contact met Odido kreeg ik voor €2,50 pm een Zyxel 5600 extra wifi punt, maar dat helpt helemaal niets. Ook de Lan verbinding valt weg. Bij streaming op de TV continue "buffering"!! Het is een ramp. Odido weet zelf niet waar het aan ligt. De klantenservice hebben totaal geen verstand van Klik&klaar en zeker niet met het oplossen van het probleem.

Hiervoor internet van KPN buitengebied 4g gehad, dat was niet snel maar werkte prima. Kijk nog even aan of er een oplossing komt anders stap ik met mij andere Odido abonnementen ook maar weer over naar KPN.

Hoop dat Odido toch nog een oplossing vindt, schijnbaar zijn er veel klachten lees ik hier. 

Uitgelichte reactie

23 april 2025

Valt het bedraad internet dan ook uit?

Lampjes blijven gewoon in dezelfde kleur branden wanneer je traag internet hebt?

Er is geen storing te zien op de Odido storingskaart op je postcode?

Welke firmware heb je op het modem? Met b7, b9 of b11 er in?

Je kan een stabiele wifi router bedraad koppelen aan je modem en wifi op je Klik en klaar modem uitzetten voor de meesten werkt het dan gewoon stabiel. Misschien zou dit ook kunnen met een Odido wifi punt, maar ik heb geen idee hoe.

Odido is bekend met het probleem. Misschien komen ze ​@Sven-Odido ? binnenlopen en zetten ze logging aan zodat ze kunnen zien wat er aan de hand is.

7 reacties

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 244 reacties
  • 23 april 2025

Valt het bedraad internet dan ook uit?

Lampjes blijven gewoon in dezelfde kleur branden wanneer je traag internet hebt?

Er is geen storing te zien op de Odido storingskaart op je postcode?

Welke firmware heb je op het modem? Met b7, b9 of b11 er in?

Je kan een stabiele wifi router bedraad koppelen aan je modem en wifi op je Klik en klaar modem uitzetten voor de meesten werkt het dan gewoon stabiel. Misschien zou dit ook kunnen met een Odido wifi punt, maar ik heb geen idee hoe.

Odido is bekend met het probleem. Misschien komen ze ​@Sven-Odido ? binnenlopen en zetten ze logging aan zodat ze kunnen zien wat er aan de hand is.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 april 2025

Ja hoor, bedraad internet valt ook uit! Tv is bedraad op de Lan poort van de router aangesloten maar regelmatig 'buffering", vooral s`avonds.

Vreemd dat het de eerste 3 maanden primaheeft gewerkt.

• 244 reacties
  • 23 april 2025

Dan lijkt het aan het 5G netwerk te liggen zie mijn andere nog onbeantwoorde vragen….

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 april 2025

Dat verwacht ik ook, begrijp alleen niet dat het de eerste 3 maanden perfect gewerkt heeft. Zie op deze site dat er dus steeds meer dezelfde klachten komen. 

Waarschijnlijk toch niet zo'n goede keuze geweest om voor Klik&klaar te gaan, nu Odido zelf niet eens weet waardoor de problemen komen en of op kan lossen. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 24 april 2025

Heb je deze maand niet meer dan 2TB aan data gebruikt, dan kom je namelijk achterin de rij op de radiomast. In het algemeen geldt natuurlijk dat mobiel internet altijd een shared medium is. Klik en Klaar is zo populair en goed ontvangen dat op sommige radiomasten er met veel nieuwe abonnees die er bijkomen er best wat dalende gemiddelde snelheden kunnen optreden. Dat is een normaal fenomeen. Glasvezelf is een 1:1 verbinding , dat is anders met klik en klaar.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 april 2025

Ik weet niet waarom mijn snelheid terugvalt na een paar uur... En de klantenservice van Odido schijnbaar ook niet, vandaar dat ik toch maar weer met mijn abonnementen over ga stappen op KPN 4g buitengebied, daarvan weet ik zeker dat die wel stabiel is

• 244 reacties
  • 24 april 2025

Heb je al op de storings kaart gekeken? https://www.odido.nl/netwerk/storing

Bij bij werkt het bijna perfect en beter dan het oude 4G voor thuis. Ik zit ook in het buitengebied.

Dat het bedraad ook terugvalt is wat vreemd omdat de meeste mensen storingen hebben met alleen wifi.

Welke firmware heb je Met b7, b9 of b11 er in? Aangezien b9 en b11 op andere 5G kanalen werkt dan de oude b7. Wellicht heb je een firmware update gehad en moet je het modem uitrichten op een andere mast?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen