Skip to main content

Klik & klaar testen in mobiel

  • 11 november 2024
  • 9 reacties
  • 908 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Soms supersnel (150-500mbps) en dan weer een hele tijd traag (1-5 mbps), er is geen touw aan vast te knopen. Dit heeft niet met congestie te maken, omdat ik met mijn Odido zakelijk abonnement wel hogere snelheden haal als de klik en klaar traag is. Ook heb ik geen 2tb gebruikt. Ik krijg steeds meer het idee dat het aan het apparaat ligt en dit wil ik testen. 

Nu heb ik geprobeerd de simkaart in een telefoon te stoppen voor een speedtest als het traag gaat, maar ik krijg geen verbinding. Ik las ergens dat je iets in de instellingen aan kan passen voor gebruik in een mobiel, maar kan dit niet meer vinden. Wie kan me helpen, of wie heeft er andere tips (los van 'bij het raam zetten')? 

Uitgelichte reactie

17 januari 2025

Het heeft mij ook geholpen die tutorial door te lopen en de modem richting de zendmast te positioneren. Hij staat nu ook helemaal voor het raam en hiervoor het onderste randje niet.

 

Ik heb de afgelopen twee maanden geen last meer gehad, behalve nu met de mist merk ik dat het wat minder is. 

9 reacties

  • 121 reacties
  • 11 november 2024
maxiedw schreef:

Soms supersnel (150-500mbps) en dan weer een hele tijd traag (1-5 mbps), er is geen touw aan vast te knopen. Dit heeft niet met congestie te maken, omdat ik met mijn Odido zakelijk abonnement wel hogere snelheden haal als de klik en klaar traag is.

Zakelijk zal ongetwijfeld voorrang krijgen. Klik&Klaar mag helemaal achteraan aansluiten. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 november 2024

Weer in de ochtend een trage verbinding. Zojuist een speedtest gedaan. Beiden zijn simkaartjes van Odido, de bovenste is klik en klaar en de onderste Odido zakelijk. 

@Odido vervolgens heb ik de modem gereset en ineens haal ik wel een hoge snelheid. 

Kan dit het probleem zijn en moet ik dan 'gewoon' elke dag de modem resetten? 


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 797 reacties
  • 12 november 2024

Hi @maxiedw 

Is het ook langzaam als je test met bijvoorbeeld je laptop bekabeld aangesloten op het modem? Puur om uit te sluiten dat het een Wifi probleem is. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 november 2024

Volgende keer als het traag is zal ik de kabel erin stoppen. Blijft wel frappant dat de snelheid na een reset ineens wel goed is. Dit lijkt daardoor aan de instellingen in de firmware of de klik en klaar zelf te liggen en niet aan het netwerk


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 november 2024

Beste ​@Sven-Odido ik heb hetzelfde probleem. Echter, als ik de modem reset dan zijn de snelheden voor een paar uurtjes super hoog. Daarna zakt het weer naar de 0.5mbit/s. Is er een instelling die ik moet/kan aanpassen in de modem?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 30 november 2024
Mseym schreef:

Beste ​@Sven-Odido ik heb hetzelfde probleem. Echter, als ik de modem reset dan zijn de snelheden voor een paar uurtjes super hoog. Daarna zakt het weer naar de 0.5mbit/s. Is er een instelling die ik moet/kan aanpassen in de modem?

Hier hetzelfde probleem! Met een reset worden de snelheden weer mega snel, na paar uur weer sloom.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 30 november 2024
jooste schreef:
Mseym schreef:

Beste ​@Sven-Odido ik heb hetzelfde probleem. Echter, als ik de modem reset dan zijn de snelheden voor een paar uurtjes super hoog. Daarna zakt het weer naar de 0.5mbit/s. Is er een instelling die ik moet/kan aanpassen in de modem?

Hier hetzelfde probleem! Met een reset worden de snelheden weer mega snel, na paar uur weer sloom.

Bij mij werkte het door van kanaal te veranderen op de modem via https://192.168.1.1.

Ik heb nu alleen de bandbreedte 5ghz en een ander kanaal dan 'automatisch'


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 12 december 2024

@Mseym  Bedankt, verandren naar 5ghz en op vast kanaal zetten heeft het probleem verholpen. Werkt perfect nu!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 januari 2025

Het heeft mij ook geholpen die tutorial door te lopen en de modem richting de zendmast te positioneren. Hij staat nu ook helemaal voor het raam en hiervoor het onderste randje niet.

 

Ik heb de afgelopen twee maanden geen last meer gehad, behalve nu met de mist merk ik dat het wat minder is. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen