Skip to main content
Beantwoord

Klik&Klaar Snelheid via ethernet

• 22 december 2024
  • 9 reacties
  • 346 Bekeken

approval
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds enkele dagen maak ik gebruik van een 5G-modem voor mijn internet, en alles werkt in principe uitstekend! Via de wifi haal ik op mijn telefoon snelheden tussen de 500 en 700 Mbps.

Echter, op mijn pc, die direct is aangesloten op een van de LAN-poorten van het modem, haal ik maximaal 300 Mbps.

Hoewel deze snelheid nog steeds goed is, begrijp ik niet waarom ik via een bekabelde verbinding niet dezelfde snelheid haal als via wifi. Wanneer ik dezelfde ethernetkabel op mijn Ziggo-modem aansluit, haal ik wél direct de maximale snelheid van mijn abonnement (750 Mbps).

Dit geeft mij het idee dat het in ieder geval niet aan de kabel of aan mijn pc ligt. Voor de zekerheid heb ik ook andere kabels geprobeerd, maar dit levert exact hetzelfde resultaat op. Zowel het 5G-modem als mijn pc geven aan dat de linksnelheid 1000 Mbps is.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

Beste antwoord door approval

Nora van Odido schreef:

Hi ​@approval, met Klik & Klaar is in principe de hoogste snelheid 300 Mbit/s, al kan het in de praktijk soms voorkomen dat je hogere snelheden binnen kan krijgen. Zou je jouw huisnummer en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik voor je nakijken wat de verwachtte snelheid bij jou thuis is! 

Bedankt voor je reactie. Volgens de dekkingskaart is de maximale snelheid tot 100 Mbps.

Ik denk dat ik het probleem inmiddels heb gevonden. Ik heb de instelling aangepast voor hoe TCP data accepteert met het commando:
netsh int tcp set global autotuninglevel=normal.

Sindsdien haal ik via de kabel dezelfde snelheid als via de wifi. Waarom ik dit probleem niet ervaarde met mijn vorige provider via een ethernetkabel, weet ik niet precies, maar het is in ieder geval opgelost!

Bekijk origineel

9 reacties

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 december 2024

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 23 december 2024

Hi ​@approval, met Klik & Klaar is in principe de hoogste snelheid 300 Mbit/s, al kan het in de praktijk soms voorkomen dat je hogere snelheden binnen kan krijgen. Zou je jouw huisnummer en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik voor je nakijken wat de verwachtte snelheid bij jou thuis is! 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 23 december 2024

@Nora van Odido Heb je gezien wat ik als download snelheid heb? Is toch niet normaal. Ik heb he thier droog geplaatst vanwege het feit dat hij absurd snelle snelheden haalt haha

approval
  • Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 23 december 2024
Nora van Odido schreef:

Bedankt voor je reactie. Volgens de dekkingskaart is de maximale snelheid tot 100 Mbps.

Ik denk dat ik het probleem inmiddels heb gevonden. Ik heb de instelling aangepast voor hoe TCP data accepteert met het commando:
netsh int tcp set global autotuninglevel=normal.

Sindsdien haal ik via de kabel dezelfde snelheid als via de wifi. Waarom ik dit probleem niet ervaarde met mijn vorige provider via een ethernetkabel, weet ik niet precies, maar het is in ieder geval opgelost!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8751 reacties
  • 23 december 2024

Heb je dat in de router of op jouw PC gedaan?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8751 reacties
  • 23 december 2024
BadrAmsterdam schreef:

@Nora van Odido Heb je gezien wat ik als download snelheid heb? Is toch niet normaal. Ik heb he thier droog geplaatst vanwege het feit dat hij absurd snelle snelheden haalt haha

Je breekt in op het topic van een ander forumlid. Daarom zie je alleen een reactie van de moderator naar de topic starter.

approval
  • Auteur
  • 2 reacties
  • 23 december 2024
eric schreef:

Heb je dat in de router of op jouw PC gedaan?

Op mijn PC, normaal gesproken zou deze optie al "normal” moeten staan maar dat was bij mij schijnbaar niet het geval.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 24 december 2024

Hi ​@BadrAmsterdam, zou je hier een eigen topic voor willen starten en je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan het profiel? Dan kunnen we voor je aan de slag gaan! 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 24 december 2024

@eric Ja idd, doe ik anders nooit hoor, maar ik moest lachen om het verschrikkelijk grote verschil in snelheid en heb hier al een topic over geplaatst , maar ik kreeg te horen van jou (!) dat de 3.5 ghz frequentie niet bij iedereen binnen komt en ik maar bij de pakken moest neer zitten, en dat het opzeggen daarom zo makkelijk is gemaakt. Ik vindt het vreemd om eerlijk te zijn. Het ene moment 300mbps en merendeel van de tijd 10mbps. Vaak zelfs onder de 10. Ik woon tussen drie masten in, niet ver. Als ik hem opnieuw opstart dan is het opeens 150 mbps. Maar ik zal het hier maar bij laten. Bedankt en excuses aan topicstarter 👍🏻

@Nora van Odido Ik heb er, zoals hierboven beschreven al een topic over geopend. 

Ik zal mn profiel updaten . Als je voor me aan de slag wil heel graag. Dank je wel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen