Skip to main content

Klik&klaar Regelmatig uitvallen van de internet verbinding

Misschien dat meerdere mensen hier last van hebben.

Regelmatig wordt de internet verbinding verbroken van het klik & klaar product 5G.

De wifi intern lijkt geen probleem maar de 5G verbinding valt regelmatig uit waardoor muziek streams, rdp, ssh en teams overleg verbindingen worden onderbroken. Zeer lastig voor thuiswerk situaties.

Dat lijkt mijn niet de bedoeling.

Begrijp dat er binnenkort een update komt o.a. voor DDNS en hopelijk dat deze storing daarmee ook wordt opgelost. Kinderziektes hou je altijd.

Voor de rest een prima product :-)

Groet,

Jan

Uitgelichte reactie

23 februari 2025

Definieer regelmatig? Dagelijks? Meerdere keren per dag?

Klik en klaar reset de 5G verbinding elke 24 uur. Dat kan je een beetje sturen door op een rustig moment op de dag/nacht de router een reboot te geven. Dan is dat moment voortaan het reset moment.

16 reacties

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 159 reacties
  • 23 februari 2025

Klik en klaar reset de 5G verbinding elke 24 uur. Dat kan je een beetje sturen door op een rustig moment op de dag/nacht de router een reboot te geven. Dan is dat moment voortaan het reset moment.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7919 reacties
  • 23 februari 2025

Goedemorgen ​@janpan Ik heb een geweldige verbinding met K&K ben nog nooit zo tevreden geweest.

Ja bij mij valt de verbinding ook één keer per dag weg. Meestal rond half 5. Ik heb een Google Max daaraan merk ik het doordat de zender even kort stopt. Voor mij geen echt probleem.

• Auteur
  • 16 reacties
  • 23 februari 2025
walter.v.l schreef:

Meerdere keren per dag / avond. Dus dat is niet die one time 24h reset. En als K&K zich zelf wilt resetten elke 24 uur maak er dan een optie van in de setting wanneer je wilt dat dit gebeurt. 

• Auteur
  • 16 reacties
  • 23 februari 2025
Cristien schreef:

Goedemorgen ​@janpan Ik heb een geweldige verbinding met K&K ben nog nooit zo tevreden geweest.

Ja bij mij valt de verbinding ook één keer per dag weg. Meestal rond half 5. Ik heb een Google Max daaraan merk ik het doordat de zender even kort stopt. Voor mij geen echt probleem.

Voor mij wel want ik wil niet dat een verbinding wordt onderbroken of een remote support sessie.

• 159 reacties
  • 23 februari 2025

@janpan Misschien je wifi kanalen 2.4Ghz en 5Ghz vastzetten (staan nu op Auto) als dat in jouw omgeving mogelijk is. Ik heb gemerkt dat de router heel veel wisselt en niet alle wifi apparaten vinden dat fijn.

• is een Master Poster
  • 49 reacties
  • 23 februari 2025

Het kan zijn dat je 5G op een DFS-kanaal zit en opzij moet voor radar of vliegverkeer. Daarom zie je vaak dat gebruikers een niet-DFS-kanaall van 36 tot 48 vast zetten. Echter heb ik de rare situatie dat na 4 maanden stabiel gebruik het niet meer vooruit te branden was op die kanalen en ook een hoop uitval had.

Dus ik ben helemaal ver weg op een DFS-kanaal 116 gaan zitten, heb nu alweer een week stabliele 5G verbinding. Dat is nogal contra-intuïtief maar bleek de oplossing voor mijn probleem. Ik ben nog wel benieuwd als er weer een trauma helikopter hier achter land of ik een verschil zie. Maar heb de kans nog niet gehad om dat te checken...

• Auteur
  • 16 reacties
  • 23 februari 2025
walter.v.l schreef:

@janpan Misschien je wifi kanalen 2.4Ghz en 5Ghz vastzetten (staan nu op Auto) als dat in jouw omgeving mogelijk is. Ik heb gemerkt dat de router heel veel wisselt en niet alle wifi apparaten vinden dat fijn.

Dank je voor de tip. Wifi is mijn core business dus mijn kennis daarvan is ruim voldoende :-). Wat ik al vertelde "..De wifi intern lijkt geen probleem ..."

• 159 reacties
  • 23 februari 2025

Je zou het even met bedraad op de router kunnen proberen. Bij mij gaf wifi wel duidelijk problemen tov bedraad. Maar goed, als wifi je core business is dan geloof ik je op je woord… :-)

• Auteur
  • 16 reacties
  • 23 februari 2025

Ik ben niet in de buurt van het modem maar als dit klopt "Klik en klaar reset de 5G verbinding elke 24 uur” 

Duik ik wel een keer in de logs.

… In de modemlogboeken is te zien dat het proces begint met "CM: APN disconnected, inform backend" gevolgd door "zcmdModuleCfg: System: Wan interface Cellular WAN 1 connection lost.

@Odido Zou prettig zijn dat een parameter in de settings van het moden kan zijn.

• aan / uit
  • tijdstip als aan

• Auteur
  • 16 reacties
  • 23 februari 2025
janpan schreef:

Ik ben niet in de buurt van het modem maar als dit klopt "Klik en klaar reset de 5G verbinding elke 24 uur” 

Duik ik wel een keer in de logs.

… In de modemlogboeken is te zien dat het proces begint met "CM: APN disconnected, inform backend" gevolgd door "zcmdModuleCfg: System: Wan interface Cellular WAN 1 connection lost.

@Odido Zou prettig zijn dat een parameter in de settings van het moden kan zijn.

• aan / uit
  • tijdstip als aan

Vind eigenlijk niet dat een modem/router zich zelf moet herstarten. Vreemd.

• 159 reacties
  • 23 februari 2025

Ik heb al jaren 4G/5G internet van T-Mobile/Odido. Eerst 4G thuis en nu klik en klaar en de 24 uur reset was altijd het geval. Bij klik en klaar zag ik ook dat het zich gedurende de tijd verplaatst naar 5-6 uur s morgens.

Ik heb de laatste tijd echter niet gekeken. Ik werk regelmatig thuis en heb er de laatste weken geen last van gehad.

• Auteur
  • 16 reacties
  • 23 februari 2025
JarJar schreef:

Het kan zijn dat je 5G op een DFS-kanaal zit en opzij moet voor radar of vliegverkeer. Daarom zie je vaak dat gebruikers een niet-DFS-kanaall van 36 tot 48 vast zetten. Echter heb ik de rare situatie dat na 4 maanden stabiel gebruik het niet meer vooruit te branden was op die kanalen en ook een hoop uitval had.

Dus ik ben helemaal ver weg op een DFS-kanaal 116 gaan zitten, heb nu alweer een week stabliele 5G verbinding. Dat is nogal contra-intuïtief maar bleek de oplossing voor mijn probleem. Ik ben nog wel benieuwd als er weer een trauma helikopter hier achter land of ik een verschil zie. Maar heb de kans nog niet gehad om dat te checken...

Zal hier ook eens naar kijken. Kanalen 36, 40, 44 en 48 (5180-5240 MHz) vereisen geen DFS.

• Auteur
  • 16 reacties
  • 23 februari 2025

Mocht dit het probleem zijn waar ik tegen aanloop zet ik er wel een 230v klok timer op die elke nacht om x uur de spanning er ff vanaf haalt. Ben ik er zeker van dat deze “future” niet tijdens werk uren gebeurd. En als het alleen voor de wifi reset is pak ik voor de dingen die niet onderborken mogen worden wel een kabel. Of een vast 5G kanaal die DFS vrij is. Kijken of die dan nog herstart.

• 159 reacties
  • 23 februari 2025

Ik gebruik een dfs vrij 5GHz kanaal. En ik woon vlakbij een vliegveld dus wellicht was dat het probleem wat ik had.

Ik herstart hem in noodgevallen vlak voordat ik naar bed ga of meteen als ik opsta. Maar de laatste tijd niet meer nodig geweest.

• Auteur
  • 16 reacties
  • 24 februari 2025

Laat het duidelijk zijn dat in de log zou staan … In de modemlogboeken is te zien dat het proces begint met "CM: APN disconnected, inform backend" gevolgd door "zcmdModuleCfg: System: Wan interface Cellular WAN 1 connection lost.

Ofwel APN disconnected … Cellular WAN 1 … dat gaat dus niet over de interne wifi 5gHz. De 5G WAN verbindingen van de Odido WAn connectie gaan over een 3,5Ghz band en zover ik het nu begrijp gaat de dagelijkse reset daar over. En het vliegverkeer zit niet op die band.

Het DFS 5Ghz interne wifi verhaal klopt nog wel uiteraard. Hoewel dat maar een zendertje van 100 mW is. 

• 159 reacties
  • 24 februari 2025

Je kan zover ik weet de 5G Cellular WAN kanalen niet sturen. De router, maar meer waarschijnlijk Odido, kiest voor jou afhankelijk van de netwerk belasting het kanaal. Wat ik ook begreep is dat met de oude firmware (met b7 er in) er meer 5G kanalen gebruikt kunnen worden door de router dan in de nieuwere firmware (met b9). Dit om overbelasting op bepaalde kanalen voor gewoon mobiel verkeer te voorkomen.

Als je extra Wifipunten hebt moet je de nieuwe b9 firmware hebben anders heb je daar problemen mee (voor jou niet van toepassing waarschijnlijk).

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen