Skip to main content

Klik&Klaar Opgezegd binnen 14 dagen nog steeds niet opgezegd.

• February 25, 2026
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Hallo allemaal,

Wij hebben onlangs Odido Klik & Klaar besteld en waren daar in eerste instantie echt enthousiast over. Het idee sprak ons aan en we wilden het graag een kans geven. Na ontvangst hebben we het ongeveer 1 uur getest, maar helaas werkte het bij ons niet stabiel genoeg. Daarom hebben we het apparaat uitgezet en op diezelfde dag via de online omgeving de aanvraag geannuleerd, dus binnen de aangegeven 15 dagen bedenktijd.

Tot onze verbazing zien we nu dat er €46 in rekening wordt gebracht. Voor zover wij begrijpen valt een online afgesloten abonnement onder het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen, en hebben wij binnen die termijn geannuleerd. Daarom gaan wij ervan uit dat er geen kosten verschuldigd zouden moeten zijn.

Wat ons vooral onduidelijk is:

Is de annulering daadwerkelijk correct en definitief verwerkt?

Waarom worden er toch kosten gerekend terwijl er binnen de bedenktijd is opgezegd?

We zien op de community vaker vergelijkbare situaties voorbij komen, dus we vragen ons af hoe dit officieel zit. Zoals gezegd waren wij aanvankelijk enthousiast over Odido, maar dit zorgt nu eerlijk gezegd voor verwarring.

We horen graag hoe dit precies geregeld is en of iemand hier duidelijkheid over kan geven.

Alvast bedankt voor de reactie.

February 25, 2026

Gecrediteerd voor wanneer je het hebt gebruikt? Je zult wel gedebiteerd bedoelen. Waarom wacht je niet gewoon de eindfactuur af?

3 reacties

• February 25, 2026

Er wordt altijd per maand vooraf gefactureerd, ook wanneer je nog binnen de 14 dagen zichttermijn (bedenktijd) zit. Als je binnen 14 dagen annuleert, zal het betaalde bedrag minus de eventuele gebruikskosten aan je worden gecrediteerd.

Hierover ontvang je - wanneer de apparatuur is ontvangen - een eindfactuur.

Om zekerheid te hebben dat de overeenkomst is beëindigd, is het raadzaam telefonisch contact op te nemen met Odido. Houd er overigens rekening mee dat je duidelijk moet aangeven dat je jezelf beroept op de herroepingsrecht/bedenktijd.

Er is n.l. een verschil tussen herroepingsrecht/bedenktijd en een opzegging.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • February 25, 2026

Er wordt altijd per maand vooraf gefactureerd, ook wanneer je nog binnen de 14 dagen zichttermijn (bedenktijd) zit. Als je binnen 14 dagen annuleert, zal het betaalde bedrag minus de eventuele gebruikskosten aan je worden gecrediteerd.

Hierover ontvang je - wanneer de apparatuur is ontvangen - een eindfactuur.

Om zekerheid te hebben dat de overeenkomst is beëindigd, is het raadzaam telefonisch contact op te nemen met Odido. Houd er overigens rekening mee dat je duidelijk moet aangeven dat je jezelf beroept op de herroepingsrecht/bedenktijd.

Er is n.l. een verschil tussen herroepingsrecht/bedenktijd en een opzegging.

Goedemiddag

Ik heb echt alles geprobeerd maar blijf hangen in dit proces en ik weet niet of mijn annulering nu echt is doorgekomen.

Hier is het verhaal:

- Ik heb Odido Klik & Klaar besteld en na 4 dagen getest. Helaas werkte het niet goed.

- Direct daarna heb ik online de annulering gedaan op de dag zelf binnen de 14 dagen bedenktijd.

- Sindsdien heb ik meerdere keren gebeld, maar er wordt niks opgelost. Soms wordt er iets beloofd, maar tot op heden geen bevestiging of mail ontvangen.

- Volgens de info die ik krijg, wordt er altijd vooruit gefactureerd, maar bij annulering binnen 14 dagen zou ik een eindfactuur moeten krijgen en gecrediteerd worden voor de dagen dat ik het apparaat echt heb gebruikt (zelfs voor 1 uur)

Ik ben echt enthousiast geweest over Odido, maar dit lijkt nu nergens op en ik wil gewoon zekerheid hebben dat het echt geannuleerd is en dat ik niet straks alsnog moet betalen voor een maand die ik niet heb gebruikt.

Kan iemand die ervaring heeft of intern kijkt, even checken of mijn annulering nu definitief verwerkt is? Het zou echt helpen om dit eindelijk duidelijk te krijgen.

Alvast super bedankt voor jullie hulp!

Gecrediteerd voor wanneer je het hebt gebruikt? Je zult wel gedebiteerd bedoelen. Waarom wacht je niet gewoon de eindfactuur af?