Skip to main content

Klik&Klaar eigen hardware gebruiken?

• 23 februari 2025
  • 6 reacties
  • 139 Bekeken

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Klik&Klaar werkt wat mij betreft fantastisch. Uitstekende prijs/prestatieverhouding en perfecte oplossing voor gebruik in mijn vakantiehutje ergens in een buitengebied in NL. Erg tevreden over en wat mij betreft zeer stabiel. 

Echter, de meegeleverde Zyxel router is voor mij iets te beperkt qua mogelijkheden. 

Is het toegestaan eigen apparatuur te gebruiken? Zo ja? Iemand een tip voor een 5G modem om buiten op te stellen? Wordt dan aangesloten op een eigen router binnen. 

Je kan toch ook de meegeleverde Zyxel router uitsluitend als 5G modem gebruiken en daar een eigen router op aansluiten?

Uitgelichte reactie

23 februari 2025

Hallo ​@Wiend 

Een eigen modem zal ook gewoon werken, ik weet niet welke 5G modem je het beste kan nemen maar een router achter het modem aansluiten moet ook gewoon mogelijk zijn volgens mij.

6 reacties

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

ik heb  mijn eigen modem voor glasvezel en het mag totaal

(:

wat ik probeer te zeggen is dat odido is oke als je je eigen modem heeft ze gaan jou niet boos woorden!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20591 reacties
  • 23 februari 2025

Hallo ​@Wiend 

Een eigen modem zal ook gewoon werken, ik weet niet welke 5G modem je het beste kan nemen maar een router achter het modem aansluiten moet ook gewoon mogelijk zijn volgens mij.

• is een Master Poster
  • 49 reacties
  • 23 februari 2025

Aardig wat mensen op grote afstand van de mast en/of HR++ ramen hebben de Zyxel NR7302 aan een eigen router hangen of gewoon gekoppeld aan die van Odido. Aangezien die zeer scherp geprijst is.

"De NR7302 die hier vaker voorbij komt is een restpartij. Normaal wordt de NR7302 niet via retail kanalen verkocht. De prijs is absurd laag voor de hardware die erin zit en zal dus verkocht worden, zolang die reseller voorraad heeft."

Maar op Amazon zie ik er nog maar 1, zelfde verkoper zit ook op Ebay

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
JarJar schreef:

Aardig wat mensen op grote afstand van de mast en/of HR++ ramen hebben de Zyxel NR7302 aan een eigen router hangen of gewoon gekoppeld aan die van Odido. Aangezien die zeer scherp geprijst is.

"De NR7302 die hier vaker voorbij komt is een restpartij. Normaal wordt de NR7302 niet via retail kanalen verkocht. De prijs is absurd laag voor de hardware die erin zit en zal dus verkocht worden, zolang die reseller voorraad heeft."

wow! dat wist dat niet een, outdoor modem van zyxel? dat is fet!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 februari 2025
JarJar schreef:

Die NR7302 heb ik al vaker voorbij zien komen idd. En het kost wel wat maar ik was inderdaad een beetje verbaasd over de relatief lage prijs. 

Dit ding beschikt ook over die 3,5 Ghz. band waar Odido nu gebruik van maakt (als ik dat goed begrepen heb)? En op de Zyxel zou je dan bijvoorbeeld een eigen router aan kunnen sluiten (ik heb nog ergens een Fritz!box en een TPLink Deco X60 set liggen).

• is een Master Poster
  • 49 reacties
  • 23 februari 2025

@Wiend

Ja het heeft idd dezelfde 5G band die nu in gebruik is..

Je moet een eigen router eraan hangen denk ik hoewel er een kabel naar binnen komt vd NR7302 heeft het geen Wi-Fi. Je kan wel met Wi-Fi inloggen erop voor instellingen voor zover ik het begrijp.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen