Skip to main content
Beantwoord

Klik&Klaar

• 16 januari 2025
  • 8 reacties
  • 282 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hallo,

is het mogelijk om een andere simkaart in de modem te plaatsen? Dit omdat ik hem ook in het buitenland wil gebruiken.

Groetjes, Peter

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@PJHM, welkom op onze Community!

Dat is wel mogelijk maar je kunt het modem dan als nog niet meenemen naar het buitenland. Roaming is namelijk uitgeschakeld op het modem en kan ook niet worden ingeschakeld. 

Bekijk origineel

8 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13603 reacties
  • Antwoord
  • 17 januari 2025

Hey ​@PJHM, welkom op onze Community!

Dat is wel mogelijk maar je kunt het modem dan als nog niet meenemen naar het buitenland. Roaming is namelijk uitgeschakeld op het modem en kan ook niet worden ingeschakeld. 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 18 januari 2025

Goeie vraag!!!

Het antwoord is voor mij echter niet duidelijk. 

Kan er WEL een andere SIM kaart in? Bijvoorbeeld van een provider buiten Nederland? En doet ie het dan ook?

Roaming is uitgeschakeld dat klopt maar met een andere SIM zou dat niet moeten uitmaken.

De vraag is zeer relevant omdat Klik&Klaar zeer handig is voor reizigers.

gr

eLJe

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8718 reacties
  • 18 januari 2025

Dat het werkt met een andere simkaart is onwaarschijnlijk.  De APN van Odido is ingebakken in de specifieke firmware van deze leenrouter. Als je er een andere simkaart in stopt zal die APN niet vanzelf worden aangepast en werkt de data niet.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 januari 2025

Waarom schrijft ​@Tommie van Odido dan dat een andere simkaart wel kan?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8718 reacties
  • 18 januari 2025

Tommie is ook maar een mens en ziet waarschijnlijk de APN over het hoofd, maar geeft ook aan dat de firmware van klik en klaar behoorlijk is dichtgetimmerd.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 januari 2025

Dan ga ik maar mijn abonnement opzeggen en kijken naar een MiFi apparaat.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 18 januari 2025
PJHM schreef:

Tja, ik zou er een MiFi bijnemen. In mijn geval ben ik zo afhankelijk van goed internet dat ik het echt geen minuut kan missen. Met een extra MiFi (prepaid SIM) kan ik bij uitval van K&K de andere gebruiken. Juist omdat K&K wel een perfecte oplossing vind.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 januari 2025
eLJe schreef:
PJHM schreef:

Tja, ik zou er een MiFi bijnemen. In mijn geval ben ik zo afhankelijk van goed internet dat ik het echt geen minuut kan missen. Met een extra MiFi (prepaid SIM) kan ik bij uitval van K&K de andere gebruiken. Juist omdat K&K wel een perfecte oplossing vind.

Ik had hem genomen voor thuis gebruik maar als ik 3 maanden met de caravan weggaat leek mij dit een goede oplossing voor het slechte internet op campings. Enkel gaat ik ook naar België en Duitsland.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen