Skip to main content

Klik en Klaar Slecht beeld.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik heb nu 2 dagen klik en klaar internet.

Eerste lampje groen, 2e en 3e blauw en 4e groen.

Via de app staat alles goed ingesteld en op onze mobiel is het prima te doen.

Echter als wij streamen naar de chromecast is het beeld blokkerig.

Zowel via Videoland, Youtube als Ziggo Go.

Alleen viaplay geeft prima beeld.

Af en toe doet videoland het prima maar switcht het steeds naar blokkerig beeld.

Bekabeld gamen op de XBOX loopt ook vaak vast.

Heeft iemand tips voor instellingen?

Ik heb zelf voor odido gewerkt 3 jaar lang en de instellingen die wij kregen in onze training heb ik al doorgevoerd maar dan wordt het alleen maar slechter.

Heb de bandsteering uitgezet, wifi 6 uitgezet en de kanalen aangepast maar hiermee wordt alles slechter.

Nu terug gezet naar fabrieksinstellingen en het gaat iets beter maar het beels blijft switchen.

Mesh staat dus aan, wps staat aan en alles staat weer zoals in het begin met installeren.

Ik heb ook geprobeerd om de simkaart in een 4G router te zetten en de instellingen (na tips van hier) op deze manier te zetten: naam: internet (eigen keuze)

APN: fwainternet

proxy: leeg

poort: leeg

gebruikersnaam: leeg

wachtwoord: leeg

MCC: 204

MNC: 16

Verificatietype: PAP

Type toegangspunt: vul internet/default in, of kies voor internet

APN protocol: IPv4

APN roaming protocol: IPv4

Maar dit werkt al helemaal niet!

Uit ervaring weet ik dus dat bellen naar de klantenservice geen zin heeft omdat die letterlijk dezelfde training gehad hebben die ik ook gehad heb 😉 

Uitgelichte reactie

9 april 2025

Als het niet werkt in de Zyxel en ook niet in je eigen router, dan is klik en klaar wellicht niet het product voor jou. Het hangt samen met dekking en capaciteit op een mast. Gelukkig komt het product met 1 maand opzegtermijn en kun je dus zonder lang contract er ook van af.

5 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 9 april 2025

Als het niet werkt in de Zyxel en ook niet in je eigen router, dan is klik en klaar wellicht niet het product voor jou. Het hangt samen met dekking en capaciteit op een mast. Gelukkig komt het product met 1 maand opzegtermijn en kun je dus zonder lang contract er ook van af.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 242 reacties
  • 9 april 2025

In principe zou standaard instellingen prima moeten werken. Bekend probleem is dat de Wifi snelheid inzakt. Een herstart van het modem/router lost dat dan weer even op.

Welke firmware zit er op het modem/router? Met b7 of b9 er in?

Heb je wifi punten? Want dat is een bekend probleem met firmware b7.

Bedraad heb je wel een goede snelheid en ping (speedtest)?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 april 2025
VivianK schreef:

Ik heb nu 2 dagen klik en klaar internet.

Eerste lampje groen, 2e en 3e blauw en 4e groen.

Via de app staat alles goed ingesteld en op onze mobiel is het prima te doen.

Echter als wij streamen naar de chromecast is het beeld blokkerig.

Zowel via Videoland, Youtube als Ziggo Go.

Alleen viaplay geeft prima beeld.

Af en toe doet videoland het prima maar switcht het steeds naar blokkerig beeld.

Bekabeld gamen op de XBOX loopt ook vaak vast.

Heeft iemand tips voor instellingen?

Ik heb zelf voor odido gewerkt 3 jaar lang en de instellingen die wij kregen in onze training heb ik al doorgevoerd maar dan wordt het alleen maar slechter.

Heb de bandsteering uitgezet, wifi 6 uitgezet en de kanalen aangepast maar hiermee wordt alles slechter.

Nu terug gezet naar fabrieksinstellingen en het gaat iets beter maar het beels blijft switchen.

Mesh staat dus aan, wps staat aan en alles staat weer zoals in het begin met installeren.

Ik heb ook geprobeerd om de simkaart in een 4G router te zetten en de instellingen (na tips van hier) op deze manier te zetten: naam: internet (eigen keuze)

APN: fwainternet

proxy: leeg

poort: leeg

gebruikersnaam: leeg

wachtwoord: leeg

MCC: 204

MNC: 16

Verificatietype: PAP

Type toegangspunt: vul internet/default in, of kies voor internet

APN protocol: IPv4

APN roaming protocol: IPv4

Maar dit werkt al helemaal niet!

Uit ervaring weet ik dus dat bellen naar de klantenservice geen zin heeft omdat die letterlijk dezelfde training gehad hebben die ik ook gehad heb 😉 

eric schreef:

Beste Eric,

Nogmaals heb ik zelf training gegeven voor klik en klaar dus ik weet hoe het werkt. Met de mast is niks mis, verbinding is prima, lampjes staan goed. Snelheid is prima maar in samenwerking met de chromecast is het echt ruk.

Bekabeld loopt het ook steeds vast en dit is niet de bedoeling.

Zowel op de dekkingskaart van klik en klaar als de dekkingskaart van mobiel is het prima (dit gecheckt via salesforce) dus daar is niks mis mee.

Welke instellingen raad je aan? Bandsteering aan of uit? Welke kanalen? Want via de app wifi analyzer wordt ik niet wijs en de app fing ook niet (wat we altijd aanraden bij klik & klaar) 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 april 2025
walter.v.l schreef:

In principe zou standaard instellingen prima moeten werken. Bekend probleem is dat de Wifi snelheid inzakt. Een herstart van het modem/router lost dat dan weer even op.

Welke firmware zit er op het modem/router? Met b7 of b9 er in?

Heb je wifi punten? Want dat is een bekend probleem met firmware b7.

Bedraad heb je wel een goede snelheid en ping (speedtest)?

Beste Walter,

Klopt na het terugzetten van fabrieksinstellingen werkt het even voor een uurtje en dan valt het weer weg.

Ik had een 5g voor thuis abonnement van Vidafone Spanje en zelfs die deed het beter op roaming (maar kost bijna 100 euro per maand als je roaming gebruikt).

Nee ik heb geen wifi plus.

De filmware is: V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

De snelheid bekabeld en de ping is ook zeker prima.

Hierbij ook wat foto's van de instellingen.

Raden jullie mesh aan of uit?

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 242 reacties
  • 9 april 2025

Wat mij hielp was om de 2.4 en  5Ghz wifi kanalen op een vast kanaal te zetten (staat standaard op Auto). Sommige apparaten vinden al dat gewissel niet leuk. Want dat lijkt deze router vaak te doen.

Als de snelheid ook bedraad inzakt ligt het aan de 5G verbinding (maar alles lijkt prima).

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen