Skip to main content

Klik en klaar in 15minuten, te mooi om waar te zijn?

  • 16 november 2024
  • 27 reacties
  • 5115 Bekeken

Afgelopen vrijdag het klik en klaar modem binnengekregen. Ik kom echter niet verder dan een groen , rood , knipperend blauw , groen led.

Verbinden met de app gaat prima maar geen internet.

Het lijkt erop dat de Sim kaart niet is geactiveerd? Ik kan deze iig niet toevoegen in de mijn odido omgeving. Omdat volgens de sms het modem zaterdag geleverd zou worden nog een dagje geduld opgebracht. 

Ik heb echt geen zin om lang aan de telefoon te gaan hangen, bestellen ging erg vlot. Nu de 15 minuten online nog.

Is het toch te mooi om waar te zijn of werkt morgenochtend mijn modem „spontaan“?

Uitgelichte reactie

20 november 2024

Hey ​@Pjotr1969, ik ben voor je gaan kijken maar hij geeft 2 verschillende statussen aan.

1e dat je actief moet zijn vanaf 16-11 en de 2e dat het een toekomstig product is en nog niet actief is. Ben je inmiddels online?

 

Hi ​@rick083, ook voor jou ben ik gaan kijken en zie ik dat je sinds gister online moet zijn, klopt dit?  

27 reacties

  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 16 november 2024

Hier precies hetzelfde probleem; Vandaag modem binnengekregen; kom alleen maar tot een blauwe LED die maar blijft knipperen; geen 5G connectie. Staan hier inmiddels meerdere meldingen; laat even weten als / hoe het probleem opgelost is.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 17 november 2024

Melding gemaakt via contact formulier.

74364385/2024-11-16 08:47:59


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 17 november 2024

Vandaag opnieuw een poging gedaan bij Odido klantenservice; SIM kaart aan de hand van mobiele nummer & ICC nummer geïdentificeerd; Inderdaad blijkt de SIM kaart niet geactiveerd te zijn;  uit verdere controle door de dame bleek dat de status van mijn klik & klaar order nog op “ geaccepteerd” staat, en niet op “voltooid”. Volgens het verloop van de order bij Odido had de router dus nog niet bij mij thuis mogen zijn; waardoor ik dus met een nog niet  geactiveerde SIM kaart zit. Maandag bellen met de juiste afdeling, die in het weekend niet beschikbaar blijkt…


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 18 november 2024

Vandaag gebeld met helpdesk klik & klaar;

1e belpoging; dame wil mij niet helpen; ik moet wachten op reactie van support medewerkers odido: verwachte reactietijd; waarschijnlijk 5 dagen ( heb dus momenteel geen internet / tv ! )

2e belpoging; mijnheer verbind mij door met de verkeerde afdeling; bij de volgende x doorverbinden word na nog eens 10 minuten wachten de verbinding verbroken.

3e belpoging; dame beoordeelt de cases serieus; beoordeeld dat zowel mijn toegezonden klik & klaar router als SIM kaart niet meer bruikbaar zijn (!). Toesturen van een nieuwe klik & klaarset is de enige oplossing; ivm grote vraag, is de levertijd echter 3 weken (!)  Medewerkster probeert een set te traceren in een Odido winkel; nergens voorraad. 

Aangezien ik een ander Odido abo had, en wou overstappen naar klik en klaar, is mijn oude abo inmiddels beëindigt: ga nu 4e dag in zonder internet / tv…

Dame bied mij als overbrugging datakaart aan om  bovenstaande 3 weken dmv hotspot door te komen.

KOM OP ODIDO; DIT MOET TOCH OPGELOST KUNNEN WORDEN! 

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 19 november 2024

Heel bijzonder dat je nieuwe Sim en modem niet meer bruikbaar zijn?!? 
 

Wel enorm balen dat je al zolang zonder internet zit. Ikzelf ben naar klik en klaar gaan kijken nadat de adsl lijn hier stuk getrokken werd. (KPN)

Donderdagmiddag melding gemaakt, vrijdagmiddag monteur die ging testen en vervolgens de breuk ging opzoeken.

Maandag middag was het hersteld. Maandag kwam er ook een nood accespoint met simkaart binnen voor 4g mocht langer gaan duren. (Die eigenlijk zaterdag afgeleverd had moeten worden.) 

En dit voor een 6km lange kabel waar slechts 3 gebruikers opzitten. (En eentje de storing opmerkte.)

Mss toch maar bij KPN blijven.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • 20 november 2024

Hey ​@Pjotr1969, ik ben voor je gaan kijken maar hij geeft 2 verschillende statussen aan.

1e dat je actief moet zijn vanaf 16-11 en de 2e dat het een toekomstig product is en nog niet actief is. Ben je inmiddels online?

 

Hi ​@rick083, ook voor jou ben ik gaan kijken en zie ik dat je sinds gister online moet zijn, klopt dit?  


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 20 november 2024

Dag Tommie.  Hartelijk dank voor het kijken. 
Vanavond kan ik weer uitproberen of het wil gaan werken. 


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 20 november 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Pjotr1969, ik ben voor je gaan kijken maar hij geeft 2 verschillende statussen aan.

1e dat je actief moet zijn vanaf 16-11 en de 2e dat het een toekomstig product is en nog niet actief is. Ben je inmiddels online?

 

Hi ​@rick083, ook voor jou ben ik gaan kijken en zie ik dat je sinds gister online moet zijn, klopt dit?  

Hallo Tommie; Ik ben inderdaad sinds gisterochtend online !


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 20 november 2024

Hallo Tommie,

Ik ben inderdaad sinds gisterochtend online!

( er loopt een tweede draadje waar ik naar overgestapt ben )


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 20 november 2024

@Tommie van Odido 

Helaas nog geen internet.

Fijne avond.


  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 20 november 2024

Ik heb ook vandaag het modem binnen gekregen, echter ik heb hetzelfde probleem als pjotr1969.

Het modem heeft geen verbinding met internet. Wat kan ik hiermee?


  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 21 november 2024

Volgens de callcenter medewerker zou de simkaart niet geactiveerd zijn. Hij zou het doorzetten naar een andere afdeling om dat te doen.

Hopelijk gaat het dan wel werken.


  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 21 november 2024

Ik ben online!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 21 november 2024

Helaas, vanavond werkt het nog steeds niet.

Dat ze bij Odido na de meldingen niet alle uitgegeven modems en kaarten controleren of deze juist geactiveerd zijn is voor mij niet te begrijpen. Er lijkt iets structureel misgegaan te zijn bij de uitgifte.

Jammer. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 22 november 2024

En opgezegd en teruggestuurd.

Tevens formulier op de site van Odido ingevuld, echter nog geen kopie in de mail ontvangen. Dat zal nu „opeens“ ook niet functioneren zeker.

 

Als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook vaak.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 november 2024

Geweldige marketing van Odido voor dit product, beloven de hemel en in werkelijkheid krijg je de hel. Was vanaf dag 1 dat het beschikbaar was klant en wat een ellende. Volgens dekkingskaart volledig 5G met hoge down- en upload snelheden. Niets is meer waar. Op diverse plaatsen geplaatst en de upload kwam overdag niet verder dan 4mb/s. Eerste week was dit 30mb/s, toen redelijk tevreden om mee te teamsen. 

Het opzeggen van de dienst was werkelijk waar een hel. De ene afdeling (internet thuis) verwijst mij telefonisch naar de ander (mobiel) en visa versa. Om gek van te worden. Na lang wachten wordt de lijn verbroken, dit 8x meegemaakt. Na 34 keer bellen misschien voor elkaar gekregen dat het is opgezegd omdat ze met twee administratieve systemen werken, maar waarvan salesforce niet goed werkt.

Wat een ellende, wel een product pushen maar de achterkan is waardeloos ingericht inclusief een vreselijk slechte klantenservice.

Mensen begin er niet aan! Voor mij nooit meer Odido!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 24 november 2024

De KPN (koper)netwerk monteur vertelde me bal dat de snelheden van 5G niet altijd constant zouden zijn. Omdat ik het wel een kans wilde geven toch maar aangevraagd.

ik ben niet eens in de lucht geweest ermee.

KPN is mss niet altijd de goedkoopste, maar in mijn geval hebben ze een kabel toch binnen 2 werkdagen gerepareerd, en dat voor slechts 3 gebruikers. En ik hoefde er maar 1 maal voor te bellen om een monteur op bezoek te krijgen. (Ook de volgende dag) 

Een noodpakketje zou ook de volgende dag beschikbaar zijn, echter ging dit mis in de post. Daar ging een extra dag overheen.

Bij Odido wacht ik nog op een response op mijn eerste mail, ruim een week geleden.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 30 november 2024

Nul komma nul reactie mogen ontvangen van Odido.

De zes werkdagen zijn nu echt voorbij. 
 

Bijzonder teleurgesteld.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 2 december 2024

@Pjotr1969 Mijn excuses dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Ik help je meteen verder!
 

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en heb een actief Klik&Klaar abonnement gevonden. Echter kan ik geen e-mail vinden die je naar ons hebt gestuurd. 

Kan je mij uitleggen waar het precies over gaat? Ik sta klaar om voor je aan de slag te gaan! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 2 december 2024

@Teresa van Odido Dag Teressa. 
Ik heb via het contactformulier van Odido twee maal een bericht gezonden. Niet direct naar jullie. Dank voor je excuses maar je collega’s hadden dit moeten opnemen. 
 

Ik heb inmiddels de spulletjes retour gestuurd. Het lijkt erop dat de simkaart niet geactiveerd was zoals bij velen. 
omdat het aangeprezen wordt als binnen 15 minuten klaar te zijn ben ik eigenwijs genoeg om niet met de helpdesk te bellen. Als ik de diverse reacties lees dat men lang tot zelfs zeer lang moet wachten en het resultaat vaak teleurstellend is ben ik blij dat niet gedaan te hebben. 
 

Het product lijkt mij te snel in de markt te zijn gezet. Erg jammer. 
 

De verdere reacties van de gebruikers hier, met name die over uitval en herstarten van het modem , doen mij besluiten om ook niet af te wachten tot de kaart wel functioneerd. 
zoals eerder gemeld is alles binnen de 14 dagen teruggestuurd. Voor mij is het hiermee afgedaan. 
Een eventuele incasso voor dit abonnement zal direct worden gestorneerd met melding. Ik heb het product immers niet kunnen uittesten binnen de 14 dagen  

 

In mijn geval was het te mooi om waar te zijn. 
 

Fijne dag. 
 

Peter


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 24 december 2024

Even in het kort mijn ervaringen met klik&klaar:

Zoals afgesproken geleverd op de juiste datum. 

De juiste plek voor de NR5307 bleek voor mij de 1e verdieping voor een raam. Deel van mijn netwerk is bekabeld. (2x TV en 1x PC) Snelheid gemiddeld 500Mbps. Ik heb één van de wifi punten ook aangesloten met een ethernet kabel. Snelheid (5GHz) 350Mbps. Andere wifi punt draadloos verbonden en werkt ook probleemloos. (ongeveer dezelfde snelheid op de 5GHz band). 

Totnutoe tevreden hoor; TV's werken zonder onderbrekingen of uitval. Draadloze verbindingen ook OK!

Contact met de Odido heb ik niet gehad, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 25 december 2024

En zo zou het dus moeten gaan Bert. Fijn dat het werkt en aan je verwachtingen voldoet.

Fijne dagen.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 25 december 2024

Hoi ​@Bertweb, super leuk om te horen, wij zijn ook erg blij met jou als onze klant! 😄 Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is, we staan hier altijd voor je klaar. Voor nu wens ik je hele fijne feestdagen! ✨ Groetjes, Ishana


Bertweb schreef:

Even in het kort mijn ervaringen met klik&klaar:

Zoals afgesproken geleverd op de juiste datum. 

De juiste plek voor de NR5307 bleek voor mij de 1e verdieping voor een raam. Deel van mijn netwerk is bekabeld. (2x TV en 1x PC) Snelheid gemiddeld 500Mbps. Ik heb één van de wifi punten ook aangesloten met een ethernet kabel. Snelheid (5GHz) 350Mbps. Andere wifi punt draadloos verbonden en werkt ook probleemloos. (ongeveer dezelfde snelheid op de 5GHz band). 

Totnutoe tevreden hoor; TV's werken zonder onderbrekingen of uitval. Draadloze verbindingen ook OK!

Contact met de Odido heb ik niet gehad, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

 

 

Ook mijn ervaringen met K&K zijn erg positief te noemen.

Binnen twee dagen ontving ik de apparatuur en gelijk aangesloten.

Na 24 uur wanhopig geprobeerd en getelefoneerd te hebben vroeg een zeer ervaren medewerker van Odido of ik het simkaartje in het zwarte houdertje had gedaan.

met rode koontjes moest ik bekennen dat ik dat niet gelezen had en tien minuten later had ik internet met waarden die ik nog nooit gezien had :35 MBps down en 5 MBps up. 2 LAN kabels voor de TV en Internet Radio verbonden en de rest IPad en telefoons met WIFI. Prima, dus ga ik nu nog een schakelklok voor ‚s nachts aansluiten.

In ieder geval blijf ik deze week het e.e.a. Checken en dan mijn adsl aansluiting opzeggen.

Groeten Harm

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 16 februari 2025

De soap is nog niet ten einde….

 

In januari een contract ontvangen, de service desk kan niets vinden op mijn naam.

Nu een mailtje dat ze 30 euro gaan innen??


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen