Skip to main content

klik en klaar in 15min, maar geen internet!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Gisteren installatiepakket in ontvangst genomen en direct geïnstalleerd. Nano simkaart in zwarte houder gedaan en vervolgens in modem geplaatst.

Groen lampje, rood, blauw knipperend en groen lampje te zien. Geen internet verbinding.

Beloftes worden dus niet waargemaakt, indien na Pasen nog steeds geen internet dan ga ik de boel weer retour sturen. Gelukkig heb ik nog mijn oude internet verbinding en ga ik mijn opzegging maar cancelen. Als iets te mooi lijkt te zijn, dan is dat ook zo. Ik heb medelijden met degene die al zijn oude verbinding heeft opgezegd voor dit klik en klaar internet abonnement. Odido mag wel de communicatie aanpassen in de advertentie en een nieuw customer journey afdeling aanstellen, want voor een nieuwe klant is dit natuurlijk al een heel slecht eerste indruk.

Uitgelichte reactie

20 april 2025

Volgens de handleiding is een knipperend blauw 5G lampje dat de sim kaart er niet goed in zit. 

Blauw knipperen: het modem kan de simkaart niet vinden. Haal de simkaart er even uit, en steek 'm opnieuw erin.

Heb je dit al gedaan? 

Terugsturen kan uiteraard ook.

https://www.odido.nl/service/producten/internet/oplossingen/klik-klaar-internet

6 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1132 reacties
  • 20 april 2025

Volgens de handleiding is een knipperend blauw 5G lampje dat de sim kaart er niet goed in zit. 

Blauw knipperen: het modem kan de simkaart niet vinden. Haal de simkaart er even uit, en steek 'm opnieuw erin.

Heb je dit al gedaan? 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 april 2025
rvk01 schreef:

Heb je dit al gedaan? 

Natuurlijk. Het is een Nano sim die in een micro simhouder gaat vervolgens in modem. Simkaart kan maar op 1 manier in de modem geplaatst worden (dummyproof). 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1132 reacties
  • 20 april 2025

Het schijnt heel verschillend te zijn want er schijnen ook modellen te zijn waar je de simkaart als nano direct in kunt doen. 

Maar goed... het kan zijn dat het 2 dagen kan duren voordat de simkaart geactiveerd wordt. Vul even al je gegevens aan in je profiel en hopelijk kan een moderator hier naar kijken. Alleen zie ik de laatste tijd erg veel dat moderators heel veel topics over het hoofd zien. Ze zijn hier hopeloos onderbezet.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 april 2025
rvk01 schreef:

Het schijnt heel verschillend te zijn want er schijnen ook modellen te zijn waar je de simkaart als nano direct in kunt doen. 

Maar goed... het kan zijn dat het 2 dagen kan duren voordat de simkaart geactiveerd wordt. Vul even al je gegevens aan in je profiel en hopelijk kan een moderator hier naar kijken. Alleen zie ik de laatste tijd erg veel dat moderators heel veel topics over het hoofd zien. Ze zijn hier hopeloos onderbezet.

rvk01 schreef:

Bedankt voor het meedenken! Ik denk ook dat de SIM kaart niet geactiveerd is, want weet wel zeker dat hij er goed in zit. Ben niet de beroerdste, ik geef het nog een paar dagen tijd. Maar dat dit bij zoveel mensen gebeurd en zoals ik het lees op de forum het probleem al op zijn minst 6 maanden bestaat, is het opmerkelijk dat Odido daar nog geen oplossing voor heeft en nog steeds adverteert met de verwachting dat men binnen 15 min klaar is en online kan gaan.

• is een King Poster
  • 69 reacties
  • 21 april 2025

Als iets te mooi lijkt te zijn, dan is dat ook zo. Ik heb medelijden met degene die al zijn oude verbinding heeft opgezegd voor dit klik en klaar internet abonnement. ….. voor een nieuwe klant is dit natuurlijk al een heel slechte eerste indruk.

Vervelend dat het bij jou niet goed gaat, maar je mag je medelijden sparen. Bij mij werkt het vanaf dag 1 perfect. Bij mijn vriendin idem, net als bij vele bekenden van mij…

Het probleem met dit soort fora is dat mensen direct melden als iets niet werkt, maar degenen bij wie het prima werkt zich meestal stil houden.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8975 reacties
  • 21 april 2025

Het product is SUPER populair, soms zijn zelfs de routers tijdelijk uitverkocht. Dus dat het altijd misgaat is natuurlijk onzin, maar dat het eigenlijk altijd in 1 keer moet werken ben ik wel met je eens. Maar bel eens met de klantenservice of die de status van je simkaart kunnen checken?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen