Skip to main content
Beantwoord

k krijg steeds wel wifi geen internet op de telefoon

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Graag dit probleem oplossen door misschien firmware update?  vaste aansluiting gaat wel goed 

groet Guus

Beste antwoord door walter.v.l

Ik ben niet van Odido maar volgens mij is er geen probleem met de firmware op de wifi punten.

Wat ik heb gedaan is de Wifi kanalen van 2.4 en 5 GHz vastgezet via de admin website op adres 192.168.1.1 menu Netwerkinstellingen - Draadloos. Ze staan standaard op Auto en dan zoekt de router de beste wifi kanalen zelf uit.

De router wisselt dan heel vaak, ook al is dat niet nodig (Ik woon in het buitengebied zonder directe buren). Mijn apparaten vinden dat vele wisselen niet leuk.  Nu enkele keren per maand de router en wifi punten herstarten vanwege slechte wifi ipv enkele keren per week.

Ik heb die geen internet meldingen volgens mij hiervoor ook gehad maar kan me dat niet goed meer herinneren.

Bekijk origineel

7 reacties

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 155 reacties
  • 20 maart 2025

Dat zal niet op te lossen zijn met een firmware update.

Branden al de lampjes op de router? Welke kleuren hebben ze van boven naar beneden?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 maart 2025

Groen blauw groen groen 

• 155 reacties
  • 20 maart 2025

Ziet er goed uit. Alles moet werken. Herstart de router eens en kijk of je wifi hebt na 2 minuten. Kan je via wifi de klik en klaar app wel openen en data van de router zien?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 maart 2025

Alles werkt ook goed op de lanpoorten, alleen wifi wordt dus met regelmaat onderbroken met “wel wifi geen internet”. (Niet altijd op alle devices) Ik heb wel 3 wifi plus erop aangesloten. Kan dat een oorzaak zijn? Via de app is alles ook te benaderen. 
zie afbeelding

• 155 reacties
  • 20 maart 2025

Ah, je hebt wifi punten!

Welke router firmware heb je? Met b7 of met b9 er in? De versie met b7 heeft een bekend probleem met wifi punten.

Als je b7 firmware hebt dan vul je profiel helemaal in en vraag hier om een upgrade.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 maart 2025

V1.00(ACJG.0)NR53_B9D0806

kan het aan de firmware van de wifipunten liggen?

is dit voor jullie uit te lezen? 

• 155 reacties
  • Antwoord
  • 20 maart 2025

Ik ben niet van Odido maar volgens mij is er geen probleem met de firmware op de wifi punten.

Wat ik heb gedaan is de Wifi kanalen van 2.4 en 5 GHz vastgezet via de admin website op adres 192.168.1.1 menu Netwerkinstellingen - Draadloos. Ze staan standaard op Auto en dan zoekt de router de beste wifi kanalen zelf uit.

De router wisselt dan heel vaak, ook al is dat niet nodig (Ik woon in het buitengebied zonder directe buren). Mijn apparaten vinden dat vele wisselen niet leuk.  Nu enkele keren per maand de router en wifi punten herstarten vanwege slechte wifi ipv enkele keren per week.

Ik heb die geen internet meldingen volgens mij hiervoor ook gehad maar kan me dat niet goed meer herinneren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen