Om de 2 of 3 dagen valt de internet snelheid na het middaguur bij het wisselen van het IP adres terug tot onder de 10 Mb. Na herstart modem (Zyxel NR5307) is de snelheid > 300 Mbps.
Zijn er meer mensen met vergelijkbare verschijnselen?
Om de 2 of 3 dagen valt de internet snelheid na het middaguur bij het wisselen van het IP adres terug tot onder de 10 Mb. Na herstart modem (Zyxel NR5307) is de snelheid > 300 Mbps.
Zijn er meer mensen met vergelijkbare verschijnselen?
hoi hier hetzelfde ooit al dezelfde dag dat wifi langzaam word
bekabeld blijft goed
ook al een wifipunt besteld en geplaatst maar word niets beter
heeft iemand een oplossing?
Hey
Hoe is de dekking op de dekkingskaart, is die wel optimaal? Heb je het modem al eens verplaatst naar een betere plek? Staan er apparaten in de buurt die voor een verstoring kunnen zorgen? Dit kan veel impact hebben op het mobiele netwerk namelijk. Zouden jullie kunnen controleren welke fimrware op het modem staat? Alvast bedankt!
hoi Tommie ik zit 100 meter van de mast
modem is al hele huis doorgegaan en het extra wifipunt ook maar blijft wegvallen
firmware V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806
Alvast bedankt
Hey Tommie,
Over de ontvangst niets te klagen. Meestal > 300 Mbps, maar rond 14:00 uur, wanneer er een nieuw IP-adres komt verandert de snelheid naar < 10 Mbps. Na herstart van het modem is het weer super snel met weer een nieuwe IP. Kan wel een paar dagen goed gaan, maar vaak elke dag
Firmware-versie
V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806
Hetzelfde probleem hier
hallo iemand al een oplossing?
heb net weer odido gebeld maar die gast zei dat er te veel apparaten op zitten
dat het hier te druk was
ik zit helemaal achteraf in het buitengebied ik snap het niet meer
Dat is
Hey Tommie,
Over de ontvangst niets te klagen. Meestal > 300 Mbps, maar rond 14:00 uur, wanneer er een nieuw IP-adres komt verandert de snelheid naar < 10 Mbps. Na herstart van het modem is het weer super snel met weer een nieuwe IP. Kan wel een paar dagen goed gaan, maar vaak elke dag
Firmware-versie
Interessante conclusie dat het elke dag rond 14 uur is. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Bij odido 4g thuis krijg je elke 24 uur een nieuw IP en dat kon je dus sturen door s’nachts een keer te herstarten. Ik ga het IP eens in de gaten houden.
Waarom krijg je elke 24 uur een ander IP adres?
Waarom krijg je elke 24 uur een ander IP adres?
Dat is een standaard beveiliging van een mobiel netwerk. Elke 24 uur worden verbindingen die 24 uur staan gereleased. Zo wordt voorkomen dat apparatuur die verbindingen niet netjes releasen de hele boel laten vollopen. Een goed werkend modem zal direct na het verbreken van verbinding weer contact maken maar krijgt dan inderdaad een nieuw IP adres. Dat is zo met elk device wat verbinding maakt met het mobiele netwerk zoals telefoons en router/modems.
Met verbindingen bedoel je DHCP leases?
We hebben het hier over klik&klaar 5G internet. Hiervoor had ik 4G thuis. De 4G thuis router brak elke 24 uur kort de verbinding met het 4G netwerk. Dan was je een paar minuten de verbinding kwijt dus onhandig als dat net onder werktijd was.
Met klik&klaar heb ik dit nog niet gemerkt. Maar het kan wel zijn dat er plotseling een Wan IP wijziging doorgevoerd wordt. Ik heb nu een log lopen dat elk uur mijn Wan IP controleert. Even afwachten wat hier uit komt en of een eventuele Wan IP wijziging samenvalt met het wegvallen van de snelheid van klik&klaar (van 300+ naar 2-3 Mbit en latency van 15 naar naar 200+ ms)
We hebben het hier over klik&klaar 5G internet. Hiervoor had ik 4G thuis. De 4G thuis router brak elke 24 uur kort de verbinding met het 4G netwerk. Dan was je een paar minuten de verbinding kwijt dus onhandig als dat net onder werktijd was.
Met klik&klaar heb ik dit nog niet gemerkt. Maar het kan wel zijn dat er plotseling een Wan IP wijziging doorgevoerd wordt. Ik heb nu een log lopen dat elk uur mijn Wan IP controleert. Even afwachten wat hier uit komt en of een eventuele Wan IP wijziging samenvalt met het wegvallen van de snelheid van klik&klaar (van 300+ naar 2-3 Mbit en latency van 15 naar naar 200+ ms)
Een oplossing voor de wegvallende verbinding is een schakelklok tussen modem en stopcontact die bv s ochtends vroeg modem uit en aan zet.
Een oplossing voor de wegvallende verbinding is een schakelklok tussen modem en stopcontact die bv s ochtends vroeg modem uit en aan zet.
Voor 4G thuis had ik dit inderdaad ingeregeld. Voor klik&klaar gaf dat problemen met mijn wifi apparaten zoals mijn airco die niet meer verbonden. Kan zijn door een oude firmware op de router.
Dat is
Hey Tommie,
Firmware-versie
Interessante conclusie dat het elke dag rond 14 uur is. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Bij odido 4g thuis krijg je elke 24 uur een nieuw IP en dat kon je dus sturen door s’nachts een keer te herstarten. Ik ga het IP eens in de gaten houden.
Even reageren op mijn eigen opmerking. Ik heb de laatste tijd geen terugval in snelheid meer gehad. Ik hou nu ook mijn IP bij. Die verandert dus elke dag. Die werd na een restart eerst na 24 uur (ca 12:30 overdag) ververst en opeens ging dat naar tussen 4:00-5:00 's morgens, zonder dat ik iets gedaan had. Wat mij betreft prima. Ook hopen dat de terugval in snelheid weg blijft….
Mijn firmware is nog steeds V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 Ik lees dat er binnenkort een nieuwe firmware aan zit te komen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.