Skip to main content
Beantwoord

Iedere dag zelfde tijd reset wifi

• 21 december 2024
  • 9 reacties
  • 506 Bekeken

Ik heb sinds een tijdje klik en klaar en ik moet zeggen dat het beter werkt voor me dan ik had gedacht. Alleen reset de toren zichzelf iedere dag om precies 20:58. Op zich geen ramp, maar wel erg vervelend met gamen of tijdens het voetbal... Het internet is weg en binnen een paar seconden weer terug. Iemand enig idee?

Beste antwoord door walter.v.l

Ivens54 schreef:

Wordt toch tijd dat Odido hier iets mee doet. Ook ik heb gemerkt dat de wifi dagelijks instort en na een stroomonderbreking weer goed werkt.

Apparaten verbonden met een kabel ondervinden geen last.

Ik had problemen met wisselende snelheden via wifi en moest regelmatig (min 1x per week) de router herstarten. Toen heb ik op aanraden van een ander topic hier de wifi kanalen vastgezet (staat default op auto) en sindsdien zijn toevallig al mijn snelheids problemen verdwenen. Blijkbaar vinden mij apparaten het regelmatig wisselen van kanalen vervelend.

Bekijk origineel

9 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8719 reacties
  • 21 december 2024

Dat doet het mobiele netwerk elke 24 uur. Haal een keer de stekker uit/in het stopcontact om 7 uur in de ochtend of zo, dan wordt dat voortaan de tijd van de reset.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 167 reacties
  • 21 december 2024

Bij mij is dit opeens naar ergens tussen 5 en 6 uur s’ morgens gegaan. Maar inderdaad s’ nachts een keer een restart te doen (kan ook via de app) voorkomt een reset overdag.

• is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 25 december 2024

Wordt toch tijd dat Odido hier iets mee doet. Ook ik heb gemerkt dat de wifi dagelijks instort en na een stroomonderbreking weer goed werkt.

• 167 reacties
  • Antwoord
  • 26 december 2024
Ivens54 schreef:

Ik had problemen met wisselende snelheden via wifi en moest regelmatig (min 1x per week) de router herstarten. Toen heb ik op aanraden van een ander topic hier de wifi kanalen vastgezet (staat default op auto) en sindsdien zijn toevallig al mijn snelheids problemen verdwenen. Blijkbaar vinden mij apparaten het regelmatig wisselen van kanalen vervelend.

• is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 27 december 2024

Dank voor de tip!

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 9 januari 2025

Dank! Ik ga het nu ook proberen. Maakt het dan nog uit op welk kanaal je hem vastzet ​@walter.v.l?

• 167 reacties
  • 9 januari 2025

Dat is afhankelijk van je omgeving (buren)

Voor 2.4GHz kun je het beste kanalen 1, 6 en 11 gebruiken. Deze overlappen niet en dat levert minder interferentie op. Kanalen die wel direct naast elkaar liggen, kunnen op elkaar storen waardoor je internet traag wordt.

Op 5GHz hoef je hier geen rekening mee houden, want daar overlappen de kanalen niet. Het is hier echter wel aan te raden om alleen kanalen 36, 40, 44 of 48 te gebruiken. De andere kanalen zijn zogeheten DFS-kanalen en worden gedeeld met onder andere weerradars

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 9 januari 2025

Hi ​@walter.v.l

Bedankt voor je reactie en uitleg! Ik ga ermee aan de slag en hoop op verbetering! 

Groeten

• is Prince of Content
  • 28 reacties
  • 13 januari 2025

Het modem stopt inderdaad iedere dag op het tijdstip wanneer het in 1e instantie was aangezet (of gereset).

Ik was compleet confuus nadat ik van vakantie was teruggekomen en het ff na 7uur savonds weer had aangezet, alle dagen daarna verloor ik verbinding op precies dat moment;

Wat erg frustrerend is: dat streaming diensten niet goed met die IPnr wijziging overweg kunnen, en dus ruim 15minuten nodig hebben om weer te herstellen.

MAAR, nu komt het: ik heb dus in de logs kunnen herleiden wanneer de IPnr refresh plaats vindt, dat begint met:
• CM: APN disconnected, inform backend
• zcmdModuleCfg: System: Wan interface Cellular WAN 1 connection lost
Vervolgens wordt er een nieuwe verbinding opgezet welke na ongeveer 2a3minuten actief is !?

Daarvan moet ik zeggen dat ik verbaasd ben dat het minutenlang duurt voordat er weer connectie is, dat zou toch in luttele seconden hersteld moeten kunnen worden!

Conclusie, zoals anderen ook hebben gemeld, is dus: het modem uit/aan zetten (of reboot) op een moment vd dag waarvan je weet dat het je gedurende de normale dag (daarna) niet dwars zit wanneer K&K vindt dat de verbinding ge-refreshed moet worden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen