Skip to main content

Huawei b2368-66 wel verbinding maar geen internet

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste , 

Sinds kort heb ik odido klk en klaar internet .  Klant 22549835 . Omdat ik in het buitengebied woon . Ik heb een Huawei B2368-66 buiten antenne deze is verbonden met de router ( ppoe) . Alle lampjes branden groen , ook op de odu ( buiten antenne) . Simkaart pincode staat uit . Alles gereset , kabels vervangen . Maar geen internet . Wel verbonden . 

Tv verbonden met lan , deze geeft nu aan dat er iets fout is met de instelling pppoe . 

De router klik en klaar hangt nu buiten ivm ontvangst . Doet het goed . Maar daarvoor is ie niet geschikt . 

Gemiddelde snelheid 100/120 Mbits download en 40/50 Mbits upload . Het internet is wel erg onstabiel . Op dit moment . 

Pas op ben maar een leek . Inloggen in de router lukt me nog wel . Verder weinig verstand er van . 

Uitgelichte reactie

5 maart 2025

JarJar schreef:

Heb je op de Huawei de APN aangepast naar fwainternet? Anders idd even inloggen bij de router dat is 192.168.1.1 neem ik aan.

1. Ga naar ‘Network setting’ → Broadband
  2. Bij internet setup, klik op de eerste regel op modify, pas in de pop-up de volgende items aan:
    • zet vinkje uit bij 'Auto APN'
    • vul bij APN in: fwainternet
    • Klik onderaan op Apply
  3. Als het modem vraagt om te rebooten reboot deze 

Super goed advies . Alles werkt weer . Buiten antenne hangt , alle lampjes groen , en mooi tot zover stabiel internet . 

Dank je wel . 

4 reacties

• is een Master Poster
  • 49 reacties
  • 5 maart 2025

Heb je op de Huawei de APN aangepast naar fwainternet? Anders idd even inloggen bij de router dat is 192.168.1.1 neem ik aan.

2. Bij internet setup, klik op de eerste regel op modify, pas in de pop-up de volgende items aan:
    • Klik onderaan op Apply

• Auteur
  • 2 reacties
  • 5 maart 2025

Oké dat gaat me wel lukken . Ga het straks even proberen . Dank je wel voor de snelle reactie . 

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 159 reacties
  • 5 maart 2025

Ik woon ook in het buitengebied met Odido 5G masten op 2 km afstand. Ik gebruik gewoon de standaard Klik en Klaar Router, geen probleem hier, volle snelheid. De router staat wel op de 1e verdieping (vliering zolder in mijn geval).

• Auteur
  • 2 reacties
  • 5 maart 2025
JarJar schreef:

• Klik onderaan op Apply

Super goed advies . Alles werkt weer . Buiten antenne hangt , alle lampjes groen , en mooi tot zover stabiel internet . 

Dank je wel . 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen