Hi @Wimwes, welkom op onze Community!
Er zit geen geheugen of cache op het modem. Je kunt hem altijd voorzien van een factory reset, je dient hem knopje 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker. Je kunt hem ook resetten via de WebGUI. Heb je hem ook op de beste plek staan in je woning? Het modem is erg gevoelig voor zijn plaatsing.
Hallo Tommie. Bedankt voor jouw reactie. Het modem staat boven en ontvangt daar prima, alle 5 streepjes. Momenteel werkt alles weer prima dus ik verander nu niets….. Wat bedoel je met WebGUI? Ik vermoed inloggen op het modem als admin?
Toch begrijp ik niet hoe Netflix gewoon door bleef lopen terwijl ik de app op mijn telefoon uit had gezet en ook nog een eind bij onze caravan vandaan was gelopen. Hoe werkt dat dan als de modem geen buffer heeft? Hij was het enige wat nog ingeschakeld was samen met de MiStick, misschien heeft die wel een geheugen…….
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Hoe is het lees, is dit:
- Je start Netflix op je telefoon en kijkt een serie.
- Je hebt geen mobiel 4G/5G-data-abonnement op je mobiele telefoon.
- Je sluit de Netflix-app af en loopt buiten bereik van je wifi-netwerk.
- Nu start op magische wijze de Netflix-app zichzelf weer op en gaat verder met het afspelen van je serie
Dit is niet logisch, dus ik begrijp je ongetwijfeld verkeerd.
Wat bedoel je precies, wat gebeurt er precies?
Verder heeft een modemrouter inderdaad 0,0 aan buffers. De Netflix-app zelf buffert wel, daardoor speelt een serie nog wel even verder ook al kom je buiten bereik van je wifi of als je de netwerkkabel uit een vaste computer trekt. Maar dit geldt uiteraard alleen voor streamingdiensten. Als je aan het videobellen bent of een bestand aan het downloaden bent, dan houdt dat uiteraard direct op zodra je buiten bereik bent.