Skip to main content
Beantwoord

Geen verbinding Google TV

Ik heb een probleem dat erg lijkt op onderstaand probleem van Henk_C

Mijn Google TV Quantis QE600 verbindt als enige apparaat niet met de klik en klaar modem van Odido. Andere apparaten als tv, smartplugs, chromecast doen het wel. Het gekke is dat de Quantis wel verbindt met mijn telefoon hotspot. het lijkt dus toch aan het modem van klik en klaar te liggen. Helaas werkt de oplossing van Henk_C niet voor mij. 

Iemand een andere oplossing?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Martijn_fw 

Ziet de tv het netwerk wel?

Je kan in de router bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

Bekijk origineel

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20425 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Hallo ​@Martijn_fw 

Ziet de tv het netwerk wel?

Je kan in de router bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 maart 2025

Hoi ​@Waqqas

Super! Dat was een snelle fix. Hij doet het! 

Groet van Martijn 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8632 reacties
  • 17 maart 2025

Wel jammer dat je TV niet de nieuwere beveilingsprotocollen ondersteund. Nu is je hele Wifi netwerk gedowngrade op dit punt. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 maart 2025

@eric

Goed punt. Ik heb de leverancier quantis van de Google tv stick (het is niet de tv zelf) gevraagd hoe dat zit en dit was het antwoord:

Met name Odido werkt al met routers die standaard staan ingesteld op WPA3. Nog niet alle hardware in de markt is al geschikt om met WPA3 om te gaan. Zo ook de QE600. 
Google zal hiervoor met een update gaan komen want ook producten van Google zelf hebben hier last van, zie bijvoorbeeld:

https://community.odido.nl/wifi-515/google-chromecast-v3-nest-verbind-niet-met-modem-370627

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20425 reacties
  • 17 maart 2025

WPA2-PSK is ook weer niet zo onveilig. Ik ken genoeg mensen die nog geen WPA3 hebben. Ik heb zelf WPA3 op de 5 GHz band en WPA2 op de 2,4 GHz band, werkt al enkele jaren zonder problemen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen