Skip to main content

Geen Klik&Klaar in combinatie met glasvezel

Rivellino

Vorige maand gaf de dekkingskaart van Odido aan dat er op mijn huisadres een goede dekking zou zijn.

Maar nu krijg ik de melding dat er geen Klik&Klaar beschikbaar is.

Bij navraag in de Odido-winkel werd mij verteld dat je geen Klik&Klaar abonnement kunt afsluiten als je een glasvezelverbinding hebt.

Dat verbaasd mij zeer omdat Klik%Klaar in oktober werd geïntroduceerd als alternatief voor glasvezel.

In de reclame voor Klik&Klaar wordt deze beperking ook angstvallig verzwegen.De doelgroep voor Klik&Klaar wordt zo wel heel beperkt.

Uitgelichte reactie

22 januari 2025

ik vrees dat je verkeerd voorgelicht bent.

ik heb glasvezel van Odido en sinds een maand ook Klik & Klaar om te testen of het wat is ipv glasvezel.. Het bevalt prima! Zodra mijn glasvezel-abbonement afloopt ga ik overstappen naar Klik & Klaar.

Op dit mement gaat mijn K&K modem rond bij wat vreinden die ook graag willen testen...

13 reacties

• is een King Poster
  • 59 reacties
  • 22 januari 2025

ik heb glasvezel van Odido en sinds een maand ook Klik & Klaar om te testen of het wat is ipv glasvezel.. Het bevalt prima! Zodra mijn glasvezel-abbonement afloopt ga ik overstappen naar Klik & Klaar.

Op dit mement gaat mijn K&K modem rond bij wat vreinden die ook graag willen testen...

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 22 januari 2025
JakoVerstraate schreef:

Ik ben volgens mij wel goed voorgelicht, maar Odido heeft de regels rondom Klik&Klaar aangepast. Vul maar eens op de dekkingskaart ( Bekijk de landelijke dekking van ons netwerk | Odido ) je adres in. Als er op dat adres een glasvezelaansluiting is, krijg je de melding: Klik&Klaar is niet beschikbaar.

• is een King Poster
  • 59 reacties
  • 22 januari 2025

Die regels zijn dan blijkbaar nog niet in mijn stad/straat aangepast, ik heb nu glasvezel van Odido én razendsnel K&K

Maar je kan het altijd aanvragen en als het je niet bevalt weer terugsturen (of een modem van iemand lenen als test)

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 22 januari 2025
JakoVerstraate schreef:

Die regels zijn dan blijkbaar nog niet in mijn stad/straat aangepast, ik heb nu glasvezel van Odido én razendsnel K&K

Maar je kan het altijd aanvragen en als het je niet bevalt weer terugsturen (of een modem van iemand lenen als test)

Ja, de regels kunnen natuurlijk niet met terugwerkende kracht worden aangepast. Maar ik krijg de volgende melding als in de postcode-check doe;

• is een King Poster
  • 59 reacties
  • 22 januari 2025

Ter controle nog even het adres van mijn vriendin ingevuld (andere stad en provincie, nu ook glasvezel van Odido), ook daar prima ontvangst (snel) volgens het kaartje…

Tenslotte het adres van mijn moeder ingevuld (weer een andere stad/provincie, ook glasvezel aanwezig), ook daar prima (razendsnel) ontvangst van Klik & Klaar

(tipje van de sluier, ik heb het over de provicies Zeeland/Zuid-Holland en Brabant)

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 22 januari 2025

Volgens de dekkingskaart heb ik inderdaad razendsnelle dekking. Maar op de bestelwebsite van Odido (https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar?ch=es&cc=con&sc=acq&dr=1&pr=FRP01,ACTIV01,FWI01) krijg ik de bovenstaande melding: Klik&Klaar internet niet beschikbaar.

Mijn conclusie is dus: technisch is er wel dekking, maar Odido wil het niet verkopen als er een glasvezelaansluiting is. Met andere woorden: Odido zet de handrem op de verkoop van Klik&Klaar.

• is een King Poster
  • 59 reacties
  • 22 januari 2025

Zojuist op jouw link wat postkodes en huisnummers van vrienden met glasvezel in Utrecht, Noord-Holland, Gelderland en zelfs een Citroën-garage in Zwartsluis (Overijsel, al weet ik niet of die nu glasvezel heeft) ingevuld, overal kan je Klik & Klaar bestellen! (Zeeland/Brabant/Zuid-Holland had ik eerder al getest en kan ook)

Mijn mini-onderzoek levert een andere konklusie op dan de jouwe 😇

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 22 januari 2025

Mijn mini-onderzoek geeft aan dat een familielid in Amersfoort wel kan bestellen. Maar een aantal adressen bij mij in  de wijk niet. En een adres in bijv. Gorsel (10 km verderop) wel.

Odido speelt een spelletje met Klik % Klaar.

• is een King Poster
  • 59 reacties
  • 22 januari 2025

Dat het alleen bij jou in de wijk niet lijkt te kunnen is een iets andere konklusie dan dat het bij niemand kan die glasvezel heeft...

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 22 januari 2025

Ik ben benieuwd of een Moderator van Odido hier duidelijkheid over kan geven.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8721 reacties
  • 22 januari 2025

Ik heb al glasvezel internet en kan klik en klaar er gewoon bijbestellen.

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 23 januari 2025

Op het adres van mijn buurman is Klik & Klaar wel beschikbaar. Ik krijg de volgende melding:

Internet beschikbaar.

Dit is beschikbaar op je adres: Klik&Klaar Internet via ons 5G-netwerk met een verwachte snelheid tot 300 Mbit/s download en tot 64 Mbit/s upload.

Dat vind ik mooie snelheden. Helaas krijg ik deze aanbieding niet op mijn adres. Zou dat misschien komen omdat ik mijn huidige contract bij Odido (voor Internet en TV) per 22-4-2025 laat beëindigen?

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 23 januari 2025
Rivellino schreef:

Op het adres van mijn buurman is Klik & Klaar wel beschikbaar. Ik krijg de volgende melding:

Internet beschikbaar.

Dit is beschikbaar op je adres: Klik&Klaar Internet via ons 5G-netwerk met een verwachte snelheid tot 300 Mbit/s download en tot 64 Mbit/s upload.

Dat vind ik mooie snelheden. Helaas krijg ik deze aanbieding niet op mijn adres. Zou dat misschien komen omdat ik mijn huidige contract bij Odido (voor Internet en TV) per 22-4-2025 laat beëindigen?

Het geannuleerde contract is inderdaad de reden dat Klik&Klaar niet op mijn adres beschikbaar is. Heel bizar.

Ik heb zojuist telefonisch bij Odido een Klik&Klaar abonnement afgesloten.

Het mysterie is opgelost.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen