Skip to main content
Beantwoord

Geen internet klik & klaar


Helaas heb ik geen internet op het klik en klaar abonnement. Ook gaat er veel moeite zitten in het naar boven halen waar dit nou aan ligt. Niemand weet een duidelijk antwoord te kunnen geven. Er wordt steeds maar verzocht geduld te hebben. De 15 minuten op de website die wordt gepretendeerd is op deze manier een behoorlijk misleiding.

Alle stapjes zijn netjes gevolgd. Het tweede lampje blijft maar rood aangeven en het derde lampje knippert blauw. De simkaart zit netjes in de tray. De simkaart lijkt niet geactiveerd en ik kan het abonnement ook niet toevoegen in mijn online omgeving. Zo zonde dat niets het doet.

Beste antwoord door Gerard1740

Savael schreef:

Helaas heb ik geen internet op het klik en klaar abonnement. Ook gaat er veel moeite zitten in het naar boven halen waar dit nou aan ligt. Niemand weet een duidelijk antwoord te kunnen geven. Er wordt steeds maar verzocht geduld te hebben. De 15 minuten op de website die wordt gepretendeerd is op deze manier een behoorlijk misleiding.

Alle stapjes zijn netjes gevolgd. Het tweede lampje blijft maar rood aangeven en het derde lampje knippert blauw. De simkaart zit netjes in de tray. De simkaart lijkt niet geactiveerd en ik kan het abonnement ook niet toevoegen in mijn online omgeving. Zo zonde dat niets het doet.

Hoi,

Je bent niet de eerste met dit probleem.

Waarschijnlijk is je simkaart nog niet geactiveerd.

Dat kan nog wel een dag of 2 maar soms ook langer duren. Bij ons duurde het 5 dagen.

Sterkte!

Bekijk origineel

12 reacties

  • is een King Poster
  • 49 reacties
  • Antwoord
  • 11 januari 2025
Savael schreef:

Helaas heb ik geen internet op het klik en klaar abonnement. Ook gaat er veel moeite zitten in het naar boven halen waar dit nou aan ligt. Niemand weet een duidelijk antwoord te kunnen geven. Er wordt steeds maar verzocht geduld te hebben. De 15 minuten op de website die wordt gepretendeerd is op deze manier een behoorlijk misleiding.

Alle stapjes zijn netjes gevolgd. Het tweede lampje blijft maar rood aangeven en het derde lampje knippert blauw. De simkaart zit netjes in de tray. De simkaart lijkt niet geactiveerd en ik kan het abonnement ook niet toevoegen in mijn online omgeving. Zo zonde dat niets het doet.

Hoi,

Je bent niet de eerste met dit probleem.

Waarschijnlijk is je simkaart nog niet geactiveerd.

Dat kan nog wel een dag of 2 maar soms ook langer duren. Bij ons duurde het 5 dagen.

Sterkte!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 13 januari 2025
Gerard1740 schreef:
Savael schreef:

Helaas heb ik geen internet op het klik en klaar abonnement. Ook gaat er veel moeite zitten in het naar boven halen waar dit nou aan ligt. Niemand weet een duidelijk antwoord te kunnen geven. Er wordt steeds maar verzocht geduld te hebben. De 15 minuten op de website die wordt gepretendeerd is op deze manier een behoorlijk misleiding.

Alle stapjes zijn netjes gevolgd. Het tweede lampje blijft maar rood aangeven en het derde lampje knippert blauw. De simkaart zit netjes in de tray. De simkaart lijkt niet geactiveerd en ik kan het abonnement ook niet toevoegen in mijn online omgeving. Zo zonde dat niets het doet.

Hoi,

Je bent niet de eerste met dit probleem.

Waarschijnlijk is je simkaart nog niet geactiveerd.

Dat kan nog wel een dag of 2 maar soms ook langer duren. Bij ons duurde het 5 dagen.

Sterkte!

so i dont need to pay for a sim card or something like that? i got the sim card with the router (klik en klaar) and the app says " no connection to sim card" when i click the "insert sim card" button it says "no connection to sim card . your network is offline, insert a sim card with an active data plan".

what do i do


  • is een King Poster
  • 49 reacties
  • 13 januari 2025
user016491730 schreef:
Gerard1740 schreef:
Savael schreef:

Helaas heb ik geen internet op het klik en klaar abonnement. Ook gaat er veel moeite zitten in het naar boven halen waar dit nou aan ligt. Niemand weet een duidelijk antwoord te kunnen geven. Er wordt steeds maar verzocht geduld te hebben. De 15 minuten op de website die wordt gepretendeerd is op deze manier een behoorlijk misleiding.

Alle stapjes zijn netjes gevolgd. Het tweede lampje blijft maar rood aangeven en het derde lampje knippert blauw. De simkaart zit netjes in de tray. De simkaart lijkt niet geactiveerd en ik kan het abonnement ook niet toevoegen in mijn online omgeving. Zo zonde dat niets het doet.

Hoi,

Je bent niet de eerste met dit probleem.

Waarschijnlijk is je simkaart nog niet geactiveerd.

Dat kan nog wel een dag of 2 maar soms ook langer duren. Bij ons duurde het 5 dagen.

Sterkte!

so i dont need to pay for a sim card or something like that? i got the sim card with the router (klik en klaar) and the app says " no connection to sim card" when i click the "insert sim card" button it says "no connection to sim card . your network is offline, insert a sim card with an active data plan".

what do i do

Login on the modem http://192.168.1.1 and check if sim care is available (beschikbaar) . Of so then the card is waiting for activation… wait a few days .

 


  • Auteur
  • Debutant
  • 2 reacties
  • 17 januari 2025

Ik heb ondertussen een keer of 10 contact gehad met de klantenservice en iedere keer krijg ik een ander antwoord. Het slaat werkelijk nergens op. Ik ga die troep terugsturen. 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 19 januari 2025

@Savael Sorry dat je nog niet bent geholpen aan een oplossing. Ik kijk graag met je mee! 

Ik zie dat je een Klik&Klaar abonnement hebt en dat deze is geactiveerd. Werkt jouw internet helemaal niet of heb je geen stabiele verbinding?

Daarnaast ben ik benieuwd of je de simkaart eerst in de sim tray en vervolgens in het modem hebt gestoken. Mocht je dit rechtstreeks hebben gedaan, wil je dit dan eens proberen met de sim tray?

Indien je geen stabiele verbinding hebt, adviseer ik je om het modem te verplaatsen naar het raam. Je kunt op onze dekkingskaart precies zien wat voor jou de beste plek is: Bekijk de landelijke dekking van ons netwerk | Odido

Laat je mij weten of het is gelukt?

 


  • Auteur
  • Debutant
  • 2 reacties
  • 19 januari 2025

@Teresa van Odido.

De router en sim zijn sinds 10-01 goed geïnstalleerd. Vanaf de start is er geen verbinding, de sim is niet geactiveerd. Niemand heeft kunnen helpen. Tot zover online binnen 15 minuten. Gisteren heb ik de boel opgezegd. Ik ga de troep terug sturen. 

Bedankt voor deze hulp.


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 17 april 2025
Savael schreef:

Helaas heb ik geen internet op het klik en klaar abonnement. Ook gaat er veel moeite zitten in het naar boven halen waar dit nou aan ligt. Niemand weet een duidelijk antwoord te kunnen geven. Er wordt steeds maar verzocht geduld te hebben. De 15 minuten op de website die wordt gepretendeerd is op deze manier een behoorlijk misleiding.

Alle stapjes zijn netjes gevolgd. Het tweede lampje blijft maar rood aangeven en het derde lampje knippert blauw. De simkaart zit netjes in de tray. De simkaart lijkt niet geactiveerd en ik kan het abonnement ook niet toevoegen in mijn online omgeving. Zo zonde dat niets het doet.

Ook ik heb " klik en niet klaar in 15 minuten" met dezelfde knipperende lampjes.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 april 2025

Ik heb precies hetzelfde, dus wel klik en klaar in 15 min maar geen internet! Zaterdag 19 april pakketje ontvangen en direct geïnstalleerd. Nano sim in zwarte simhouder gedaan en vervolgens in modem. Kan niet verkeerd gaan, want sim kan maar op 1 manier ingevoerd worden.

Rood lampje en knipperend blauw lampje. Ik overweeg nu ook om maar de boel te cancelen en pakket retour te sturen. Beloftes worden niet waargemaakt.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 20 april 2025

Zet even jouw 097 nummer in je forumprofiel. Dan kan een moderator naar de status kijken. 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 20 april 2025

Gisteren naar de Odido shop geweest, goed geholpen door de medewerker. Ik heb een nieuwe simkaart meegekregen, maar helaas ook die werkt niet. Twee maal groen, een rood en een blauw knipperende lampjes. Verbonden maar geen internetverbinding.

Dinsdag maar eens met hele modem terug en anders gaat de hele handel retour.

Overigens zit er geen zwarte simkaart houder in mijn modem.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 20 april 2025

Als er geen zwarte simkaart houder in zit, dan gaat het niet werken. Dan maakt de simkaart geen goed contact. 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 20 april 2025
eric schreef:

Als er geen zwarte simkaart houder in zit, dan gaat het niet werken. Dan maakt de simkaart geen goed contact. 

Dan zal dat het probleem zijn.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen