Skip to main content

gedwongen reset 5G modem

• 21 februari 2025
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

s'nachts schakel ik mijn modem even uit om te resetten, is dat echt noodzakelijk?

Om 16.00 uur zakt de snelheid naar 2-4 Mb/s na opstarten wordt het weer hoger 30 Mb/s. Moet ik nu al 2x per dag gaan resetten?

Graag jullie ervaringen met K&K.

Harm 

Uitgelichte reactie

21 februari 2025

Het mobiele verbinding met het modem wordt 1 x per 24 uur (gerekend vanaf het moment dat je het aanzet, vanuit het mobiele netwerk gereset. Dat zou je dus 1 malig s'nachts kunnen doen. 

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8707 reacties
  • 21 februari 2025

Het mobiele verbinding met het modem wordt 1 x per 24 uur (gerekend vanaf het moment dat je het aanzet, vanuit het mobiele netwerk gereset. Dat zou je dus 1 malig s'nachts kunnen doen. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 21 februari 2025

Waar het mij om ging dat om śmiddags om 16.00 uur de snelheid zo laag geworden is , of resetten de oplossing is of dat het gewoon overbelasting is van het netwerk.

Hebben andere gebruikers daar ook last van ?

Groeten Harm 

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 159 reacties
  • 21 februari 2025

30MB of 30Mb? Ik ga tot max 900Mb/s / 90MB/s

Controlleer ook of je via 2.4 of 5 GHz wifi verbonden bent met de router (5 Ghz wifi is veel sneller).

Wat ik ook gedaan heb is mijn wifi kanalen vastgezet. Ik woon in het buitengebied met weinig tot geen ander wifi gebruikers en zag mijn wifi kanalen vaak veranderen met connectie problemen tot gevolg. Ik heb dus de kanalen vast gezet (staat in de router instellingen website standaard op Auto).

Wijzigen doe je via de website op IP 192.168.1.1

Voor 2.4GHz kun je het beste kanalen 1, 6 of 11 gebruiken. Deze overlappen niet en dat levert minder interferentie op. Kanalen die wel direct naast elkaar liggen, kunnen op elkaar storen waardoor je internet traag wordt.

Op 5GHz hoef je hier geen rekening mee houden, want daar overlappen de kanalen niet. Het is hier echter wel aan te raden om alleen kanalen 36, 40, 44 of 48 te gebruiken. De andere kanalen zijn zogeheten DFS-kanalen en worden gedeeld met onder andere weerradars

• is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 22 februari 2025

Wordt langzamerhand wel tijd dat dit door Odido Wordt opgelost dmv een update.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 159 reacties
  • 22 februari 2025

Ik moet zeggen dat ik al enkele weken weinig probleem meer heb. In het begin elke paar dagen, later elke week en nu is de up tijd van mijn router al weer 9 dagen...

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 februari 2025

Wanneer ik 300 Mb/s Download en 30 Mb/s upload krijg , ben ik helemaal gelukkig.

Ik heb het advies van Walter.v.l opgevolgd en de WiFi kanalen vast ingesteld.

Modem vond dat in het begin maar vreemd en probeerde terug naat Automatisch te gaan.

Maar na herstarten schijnt dat nú gelukt te zijn.

Dankjewel voor de duidelijke uitleg en goede raadpleging.

Mijn lan verbinding is nu met 45 MB/s 5x zo snel als adsl van Odido .

En een financiële meevaller van ca. 13 € per maand is ook leuk meegenomen.

Maar eerlijk gezegd voor al die mensen die niets of weinig van deze technologie weten/begrijpen blijft een systeem zoals Ziggo toch wel heel eenvoudig.

Zalig zijn de eenvoudigen van geest want hunner is het koninkrijk der hemelen.😃

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen