Skip to main content

Inmiddels een maand internet via 5G klik & klaar, installatie was echt 5 minuten werk, internet snelheid is ook top, maar het netwerk is erg onstabiel. Gaat soms uren goed, maar ook momenten dat verbinding wegvalt, modem herstart wordt of dat ik de router zelf moet herstarten, omdat de verbinding niet terug komt. 

Bij filmkijken is het vervelend, onder video call van werk erg storend...kan nergens een firmware update van de NR5307 vinden en ook geen toelichting van Odido waarom de verbinding wel goed bereik heeft (groen lampje), de verbinding supersnel is, maar er onstabiel en regelmatig geen verbinding heeft (nee het is niet het interne WIFI), het gaat om de externe WAN verbinding die weg valt. Zie dat dit probleem veel voorkomt, heeft iemand al een oplossing/oorzaak gevonden? 

Hi ​@wilmaenevert, ik wil graag met je meekijken om te zien wat we kunnen doen om ervoor te zorgen dat jij een stabielere verbinding gaat ervaren. Ik zie alleen dat er nog geen gegevens zijn ingevuld in je profiel. Wil je hier je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer neerzetten? Je kan vervolgens een reactie achterlaten in het topic, dan kijken we met je mee! 

Hi ​@wilmaenevert, ik wil graag met je meekijken om te zien wat we kunnen doen om ervoor te zorgen dat jij een stabielere verbinding gaat ervaren. Ik zie alleen dat er nog geen gegevens zijn ingevuld in je profiel. Wil je hier je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer neerzetten? Je kan vervolgens een reactie achterlaten in het topic, dan kijken we met je mee! 

Dank Nora, de gegevens bij profiel heb ik ingevuld. Ben benieuwd of je de verbinding stabieler kan krijgen. 

Hi ​@wilmaenevert, super bedankt! Ik heb meteen meegekeken. Voor ik aan de slag kan met het netwerk wil ik je twee dingen vragen: kan het modem eens een slag draaien op de plek waar deze nu staat? Ook zie ik dat er een gastnetwerk aan staat. Wil je deze, voor nu, uitzetten? Dat doe je zo:

1. Open de Klik&Klaar app.
2. Klik op het tabblad ‘Netwerk’.
3. Klik op het tandwiel rechtsboven.
4. Klik op ‘Gastwifi’.
5. Zet onder het kopje ‘Gastwifi’ zowel het schuifje van 2.4 GHz als die van 5 GHz uit.

Laat mij weten als dit is gedaan en hoe je ervaring is na deze aanpassingen. Het klinkt simpel maar kan goed werken. Ik hoor het graag en anders pakken we samen door!

Dank Cheyenne, om te beginnen de beste wensen voor 2025.

We gaan jouw stappen gewoon proberen. Doe graag één wijziging per keer, zodat ik kan zien wat welke impact heeft.

Zojuist heb ik het gast WIFI uitgezet, zal even monitoren hoe de stabiliteit nu zal zijn.

Als dit niet de oplossing is, dan zal ik het modem draaien (en wat is dan gewenst, een kwartslag of 180 graden draaien?).

Morgen zal ik laten weten of het gast wifi impact heeft.  

vandaag 5x internetverbinding onderbroken (die ik heb gemerkt) en 1x volledige vastloper (reset modem noodzakelijk). Begin van de avond het 5G modem een kwartslag gedraaid, na 2x onderbreking en 1x vastloper, het modem wederom een kwartslag gedraaid. net weer 2x onderbreking, dus het modem nog een kwartslag gedraaid (is dus nog niet 360 graden gedraaid). Even kijken hoe de rest van de avond het gaat doen...laat je morgen weten.

Loopt het ook vast wanneer je een systeem (bv laptop) bedraad hebt aangesloten ipv wifi?

Wat je ook nog kan proberen is de wifi kanalen voor 2.4 en 5 GHz vastzetten. Dat staat nu op auto en ik heb gemerkt dat deze wel vaak wisselt. Dit doe je op de router webpagina, niet via de app. Via een wifi snif programma kan je het beste kanaal vinden in jouw omgeving. Bij mij heeft het geholpen al had ik lang niet zoveel problemen als jij, ca 1x per week.

Hi Walter, Ja TV heb ik via UTP aangesloten, daar merk ik meestal als eerste als er een hick-up is.  Kijk de opstelling morgen nog even aan, als het 1x per dag is, dan blijf ik er vanaf :-)

Reageer