Skip to main content
Beantwoord

4g voor tablet

Ik kan geen groep vonden voor 4g Tablet dus plaats ik het hier.

Ik heb 4g tablet onbeperkt met een databundel wanneer die op is kan je gratis een bundel toevoegen.

Dat kan zons wel eens lastig zijn als je bezig bent want je krijgt geen melding als het bijna op is. 

Nu is in juli mijn abonnement verlengt en zie ik nu klik en klaar 5g onbeperkt bijna zelfde prijs.

Met 4g heb ik soms zeer lage snelheid daar heb ik op mijn telefoon met 5g geen last van.

5g gaat beter plus echt onbeperkt.

Wil overstappen maar dat kan niet eerst abonnement opmaken kreeg ik te horen want overstappen naar klik en klaar is opzegbaar.

Haal dan die beperking van de databundel af of maak er ook 5g van.

Klantenservice kan niet helpen 

Ze zeggen u heeft net pech gehad 

Ben het echt zat.

Beste antwoord door eric

Je haalt wel e.e.a. door elkaar? Een 4G tablet is toch niet te vergelijken met een klik en klaar abonnement.

Bij 4G tablet zit een simonly en een tablet, de tablet wordt je eigendom.

Bij klik en klaar voor thuis zit een 5G router met een simabonnement.

Dat je een tablet ook via de klik en klaar wifi router kan laten werken is natuurlijk een feit, maar er is geen transitiepad van een Tablet abonnement naar een klik en klaar abonnement.  

Bekijk origineel

13 reacties

FraCo
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 10 januari 2025

Ik zou dat 5G K&K eerst eens uittesten. Op andere fora lees je heel uiteenlopende ervaringen. Ik weet niet bij wie je je telabo hebt maar 5G van bv KPN zegt niets over 5G van Odido. En een data-abo is geen telabo. Je kan dat 5G K&K makkelijk opzeggen. Dus geen risico’s.

PS Wellicht overwegen om de allebei te nemen: je krijgt dan op beiden korting. Mss zijn de totale meerkosten dan zodanig dat de meerkosten opwegen tegen de voordelen. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8718 reacties
  • Antwoord
  • 10 januari 2025

Je haalt wel e.e.a. door elkaar? Een 4G tablet is toch niet te vergelijken met een klik en klaar abonnement.

Bij 4G tablet zit een simonly en een tablet, de tablet wordt je eigendom.

Bij klik en klaar voor thuis zit een 5G router met een simabonnement.

Dat je een tablet ook via de klik en klaar wifi router kan laten werken is natuurlijk een feit, maar er is geen transitiepad van een Tablet abonnement naar een klik en klaar abonnement.  

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 78 reacties
  • 13 januari 2025

Beste Eric

Ik kon geen 4g voor thuis krijgen.

Ging niet op mijn postcode .

Woonde aan de verkeerde kant van de straat aan de andere kant zou het wel gaan.

In de winkel hebben ze mij geadviseerd  om een simkaart voor een een tablet te nemen en die in een huawei router te stoppen

Op deze manier kon ik internet thuis en op de camping gebruiken 

Heb verder geen internet

Betaal ook vanaf begin alleen voor internet.

Om niet steeds gratis aan te vullen is voor mij beter klik en klaar te nemen

Hoe kan ik dit stop zetten dan.

Kan jij me verder helpen 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7922 reacties
  • 13 januari 2025

Beste ​@Jellesbode  Je kan je huidige abonnement afkopen als het tablet is betaald en dan klik en klaar nemen. Let op dat het dan ook niet zeker is of het op jouw adres goed werkt.

Klik en klaar hangt van veel factoren af. Klik hier voor uitleg Klik & Klaar

De afkoopsom kan 50% van de maandelijkse kosten zijn (tenminste dat is zo bij mobiel abonnementen) 

en dat bedrag is nog ex de eventuele kortingen die je hebt plus een maand opzegtermijn. 
Daarmee gooi je dus veel geld weg.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 78 reacties
  • 16 januari 2025

Ik heb er nooit een tablet bij gehad.

Zijn ze toen zeker vergeten  3 jaar geleden.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8718 reacties
  • 16 januari 2025

Dan heb je het 4G voor tablet als “sim only” afgenomen. Dat is inderdaad een data only kaart die je formeel ook in een router mag gebruiken.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 78 reacties
  • 16 januari 2025

Ja dat klopt.

Ik betaal daar 27 euro voor onbeperkt heet het. 

Je krijgt per dag 20gb en moet dan steeds mb's gratis aanvullen.

In september automatisch verlengd.

Nu is klik en klaar omdat ik een telefoon abonnement heb maar 20 euro en echt onbeperkt.

Omdat ik 6 maanden thuis ben en 6 maanden op de camping heb ik hier voor gekozen.

Kan je vertellen wat ik het beste kan doen als ik wil overstappen naar deze betere en goedkopere oplossing 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8718 reacties
  • 16 januari 2025

Het wordt niet automatisch verlengt met een nieuwe looptijd,  nadat het contract termijn voorbij is wordt het verlengt en per maand opzegbaar.  Dus als je nu buiten contract bent kun je het met 1 maand opzegtermijn opzeggen en een ander product aanschaffen. 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 78 reacties
  • 16 januari 2025

Bedankt ga ik morgen weer even bellen.

Als ik weet hoe het is ga ik 1 maand klik en klaar testen voor in helemaal overstap 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8718 reacties
  • 16 januari 2025

Standaard wordt klik en klaar met 1 maand opzegtermijn verkocht en daarna met 1 maand opzegtermijn verlengt. Heel flexibel dus.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 78 reacties
  • 16 januari 2025

Heb klantenservice geschreven en heb een ontvangstbevestiging 

Hoop op een positief bericht 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 78 reacties
  • 5 februari 2025

Eric ben jij van Odido?

Dan het volgende.

Ik heb een nummer gekregen 19 dagen geleden maar krijg geen reactie.

Er staat dat ze binnen 7 dagen reageren.

Heb weer gestuurd met dat nummer maar blijft stil wat adviseer jij me te doen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8718 reacties
  • 5 februari 2025

Nee, ik ben niet van Odido.  Maar als jouw contract is afgelopen kun je toch gewoon bellen en het tablet abonnement opzeggen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen