Beste Odido Medewerkers, Odido gebruikers,
Ten eerste werkt bij mij het Klik en Klaar systeem uitstekend, en het verbaast mij eigenlijk nog steeds hoe goed dit hier werkt.
En aangezien ik zo snel mogelijk bij Ziggo weg wil, lijkt dit een goede tussenstap tot dat de glasvezel eindelijk eens bij ons wordt doorgetrokken naar de woningen.
Dat betekent dat ik bij het volledig overstappen voor mijn TV (IPTV) en thuiswerken en privé internetgebruik afhankelijk word van Odido.
Dus ik wil graag 2 vragen stellen om voor mij de risico’s en eventuele beperkingen duidelijker te krijgen:
-
Waar kan ik het totale dataverbruik van mijn Klik en Klaar inzien? Ik heb overal gekeken in Mijn Odido, maar daar staat nergens het dataverbruik van Klik en Klaar.
In de modem/router zelf heb ik wel bij Systeemstatus en Verkeersmonitor gevonden, maar daar wordt de hoeveelheid data (bytes) elke dag gereset. -
Ik las ook dat er een FUP van 2TB per maand is.
Ik snap dat er een bepaald limiet gesteld moet worden, want anders loop je het risico dat iemand 60TB per maand over de lijn probeert te gooien ten koste van andere klanten.
Dus een vorm van traffic shaping is logisch.
Aangezien ik afhankelijk ben voor het thuiswerken van een breedbandverbinding, is het wel zaak dat ik weet wat de eventuele risico’s zijn als ik over het limiet heen kom, en de beperking wordt voor de rest van de maand toegepast op mijn verbinding.
het is namelijk nog al een verschil of ik dan 100Mbps ga lopen of 10Mbps
TL;DR
Vraag 1 (Dataverbruik Klik en Klaar):
Waar kan ik mijn dataverbruik van Klik en Klaar zien? Staat niet in Mijn Odido, reset wel dagelijks in modem.
Vraag 2 (FUP 2TB):
Vraag over FUP (2TB limiet): Wat gebeurt er als ik eroverheen ga? Risico's/beperkingen ivm thuiswerken?
Met Vriendelijke Groet,
Patrick