Skip to main content
Nieuw

speaker aansluiten

Beste relatie, ik probeer nu al dagen een speaker aan te sluiten in onze caravan waar we via Odidio kant en klaar hebben wat prima bevalt trouwens.

alleen het aansluiten van de speaker/ een Mi smart speaker, lukt mij niet. Als ik deze mee neem naar huis, waar ik een andere provider heb, lukt het probleemloos. 
ik moet een aantal stappen doorlopen: 

1e herkennen van de speaker wat goed gaat

2e wilt u aansluiten ? 
3 aansluiten op welke wifi

4 dan geeft hij aan o .a. Odido

dan ja en wachtwoord. 
dat vul ik in maar geen reactie

Wat doe ik verkeerd, heeft het te maken met 2.4 of 5 

1 reactie

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1857 reacties
  • 16 juli 2025

Hoi ​@LindaFred1951,

Welkom op de Community!

Ik zag dat er nog geen antwoord was, dus ik hoop dat ik alsnog kan helpen.

Sommige apparaten hebben moeite met WPA3. Dat kun je uitzetten door op het modem (192.168.1.1) naar Netwerkinstelling > Draadloos te gaan. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen