Sinds kort heb ik Odido met een Zyxel T56 modem, maar mijn Solis Cloud app en de omvormer wilden niet meer communiceren, ondanks alle tutorials en handleidingen die circuleren.
Het belangrijkste euvel was dat ik bij de wifi-instellingen van mijn telefoon de Solis niet zag verschijnen, ondanks alle goede bedoelingen van helpdesks en online filmpjes. Hierdoor liep ik vast in het proces. Uiteindelijk is het mij gelukt.
Hier is mijn stappenplan:
Trek eerst de stekker van de Zyxel modem eruit.
Ga naar de Solis omvormer en reset de datalogger (die dongel met de antenne, die geeft alle data van de omvormer door) door 5 sec op het knopje aan de achterzijde te drukken.
Gebruik geen telefoon of tablet, maar een laptop (zie stap 4) om verbinding te maken met de datalogger. Dit gaat net als bij een normale wifi-verbinding. De naam van het toegangspunt begint vermoedelijk met Solis.... Vraagt-ie om een wachtwoord om te verbinden (ook net als bij een normale wifi-verbinding)? Vul 123456789 in. Of je eigen wachtwoord als je er al eerder mee had geklooid.
Nu gaan we met de datalogger praten. Dat kan alleen als je in de buurt bent van de omvormer. Ga in de browser van je laptop (Firefox, Chrome, etc) naar de ‘website’ 10.10.100.154. Dit is een onbeveiligde website en dat vinden de meeste telefoons en tablets niet fijn (je ziet mogelijk het toegangspunt wel, maar je komt niet verder).
Login met gebruikersnaam admin en 123456789 als wachtwoord. Of, als je een recenter exemplaar hebt, geeft hij misschien de optie om een wachtwoord aan te maken.
Ga naar ‘Quick Set’ in het menu. 7. Vul bij SSID de naam van je Odido SSID in. En bij het wachtwoord uiteraard de wireless key van Odido. Goed opletten op kleine letters, geen 0 ipv een O, enzovoort. ‘Search’ heeft geen zin, want de stekker van je modem ligt er nog uit…
8. Doe de stekker van je modem er weer in en wacht tot hij weer volledig operationeel is. De datalogger zal vanaf nu verbinding maken. Je Solis app werkt weer!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.