Skip to main content

Goedemiddag iedereen,

Sinds kort is tele2 overgestapt naar odido en hebben we (vraag dit voor mijn opa) ook een nieuwe T2 mediabox gekregen. Via de oude box kon je makkelijker via 888 (van teletekst) ondertiteling krijgen bij een aantal zenders, maar helaas werkt dit niet meer. Ik heb via veel manieren nu ondertiteling bij de tele2 app proberen te krijgen (zoal geprobeerd bij de instellingen van de mediabox zelf als via de tele2 app), maar helaas werkt de ondertiteling vaak niet of heel slecht (schiet snel weg, overlapt elkaar, verschillende kleuren, erg klein,  werkt ook alleen maar op zenders 1, 2 en 3, ga zo maar door). Hierdoor is het helaas onmogelijk geworden om voor slechthorende een programma goed mee te kunnen krijgen. Heeft iemand tips over hoe je het beste een soortgelijke ondertiteling zoals teletekst weer kan krijgen?

Super herkenbaar. Hier het zelfde probleem. Ik heb bij mijn tante het nieuwe Tele2/Odido kastje geïnstalleerd. En nu werkt de ondertiteling alleen nog maar deels op Nederland 1 t/m 3. en dan erg slecht de tekst overlapt regelmatig springt vaak te snel weg en is erg klein in beeld. 

Voorheen (met het vorige tele2 kastje) werkte het goed op alle Nederlandse zenders  (ook de commerciële) via teletekst 888

Ik hoop dat dit snel en goed opgelost wordt. Hopelijk kan ik het oude kastje tot die tijd nog gebruiken Nog geen tijd gehad om dat uit te proberen. 

Hoi @Kellyw01 ,

Even voor de zekerheid,  tele2 vast tv en internet bestaat nog steeds en is een ander product dan Odido thuis vast tv en internet. 

Welk product heb je precies? 

@eric Voor mij(n tante) is het het deze:

Ik durf niet te zeggen of dat anders is als Odido/T-Mobile's product Ik wordt redelijk fanatiek door naar de Odido sites door gelinkt als ik online ga zoeken naar informatie. Vandaar dat ik hier uit kom. 
Ik heb inmiddels een Tele2 forum gevonden

Een forum onderwerp aangemaakt op het tele2 forum

@eric Voor mij(n tante) is het het deze:

Ik durf niet te zeggen of dat anders is als Odido/T-Mobile's product Ik wordt redelijk fanatiek door naar de Odido sites door gelinkt als ik online ga zoeken naar informatie. Vandaar dat ik hier uit kom. 
Ik heb inmiddels een Tele2 forum gevonden

Ja wij hebben exact hetzelfe kastje, maar ons is helaas verteld dat na 3 weken de oude kastje niet meer zal werken. Hierbij kunnen we helaas geen gebruik meer maken van de ondertiteling. Hiervoor ook al gebeld, maar degene aan de telefoon zei dat dit inderdaad nog niet goed ingebouwd is en ook nog niet het probleem van andere gebruikers had gehoord. Hij heeft er (ongeveer 1 a 2 weken terug) een melding van gemaakt. Ik hoop dat er tijdens een update beter gaat, ik hoorde namelijk dat dit op de odido kastjes wel gwn kan. Ik ben benieuwd wat er uit het forum van tele2 komt

Wat ik hoorde is het T2 mediabox een ander kastje als die van odido (er staat ook geen odido op de bovenkant van het kastje), hierdoor heeft hij ook andere instellingen. Maar zoals engibenchi aangeeft word je wel continu teruggelinkt naar de odido site of aangegeven dat het via 888 mogelijk is. 

Wij maken dus gebruik van de tele2 vast tv en internet. Zijn hiervoor al oplossingen (in de maak)?

Hoi @Kellyw01 ,

Even voor de zekerheid,  tele2 vast tv en internet bestaat nog steeds en is een ander product dan Odido thuis vast tv en internet. 

Welk product heb je precies? 

Hier hetzelfde probleem. Te kleine letters, en teksten flitsen veel te snel weer weg, of komen op het verkeerde moment naar voren. Ik heb alle instellingen in de box geprobeerd, maar niets helpt.

Graag met spoed een oplossing.

Als het over Tele2 gaat dan is dit niet het juiste forum. Ga naar forum.tele2.nl 

Dit staat volledig los van Odido. Tele2 heeft een eigen product en abonnement voor thuis. Ik verwijs jullie graag naar het forum dat Eric hierboven deelt. Veel succes! 😊

NieuwNiet mogelijk