Mijn eerste indruk van Odido TV sinds de overstap van Ziggo een maand geleden.


Op zich was mijn eerste indruk van de “nieuwe” mediabox positief, de menu’s en schermen zien er goed uit, zeker ook omdat het draait op Android TV. Echter het vooruit en terugspoelen van een opname is toch wennen, de manier waarop het bij Ziggo ging was toch beter en soepeler.

Eerste echte tegenvaller, opnames van alle zender is niet mogelijk. Dit is toch een hele grote teleurstelling.

Het is te begrijpen dat als je programma’s terugkijkt, je niet kunt voor uitspoelen tijdens de reclameblokken, dit kon bij Ziggo ook niet. Echter dat je het programma zelf niet kunt doorspoelen is toch wel raar.

Als je begint met het kijken van een opname, die op het moment nog opgenomen wordt kun je hier niet vooruit spoelen met de mediabox, de box komt dan in problemen. Dit lukt met de Odido app op een Android TV device wel.

De Odido TV app kun je niet op de mediabox installeren. (om bijvoorbeeld het hiervoor genoemde probleem te omzeilen)

De laatste dagen reageert de mediabox erg traag op de afstandsbediening, dit is uitermate irriterend.

Hoewel ik hier een daar wat zaken prettiger vind, dan bij de Ziggo mediabox, valt het grotendeels toch wel tegen. De Ziggo mediabox is wat bediening en mogelijkheden betreft toch nog een héél stuk beter. Hier kan Odido nog wat van leren.

Hoi @Drekskiebbel,

Welkom op de Community!

Er zitten inderdaad nog wat schoonheidsfoutjes in de nieuwe mediabox. Gelukkig staan die al op de radar en zijn ze er druk mee bezig om ze op te lossen. Het gaat dan vooral om de afstandsbediening en het niet kunne doorspoelen van opnames terwijl ze nog bezig zijn. Het doorspoelen kan op meerdere manieren: door kort op de knoppen te drukken ga je 30 seconden vooruit of 10 seconden terug. Als je ze ingedrukt houdt, gaat het doorspoelen steeds sneller (15x → 30x → 60x). Je kunt ook met de cijfertoetsen direct naar een andere plek in de opname gaan. Stel dat het na 15 minuten reclame is - en daar mag je tegenwoordig wel 8 minuten voor rekenen - dan toets je 23 in om naar de 23e minuut van de opname te gaan. Dat gaat een stuk sneller.

Hopelijk helpt dit om alvast wat prettiger te werken met de mediabox en weet dat ze bezig zijn met de andere issues.