Skip to main content

Voor een abonnement voor een jeugd (ook 16 tot 18 jaar) is het nodig dat de ouder het abonnement beheert. Echter kan de jeugdige makkelijk via de app (die ze zelf kunnen installeren) geld uitgeven van MIJN (ouder) rekening. Bijv. door mb’s bij te kopen. Ik kom daar pas achter als ik een torenhoge rekening krijg. 
Hoe moeilijk is het voor jullie om 1 hoofdabonnement (beheerder) in te stellen en de rest van de abonnementen (telefoons) toestemming te laten vragen als ze iets willen (bij)kopen. Ik zou dan op mijn telefoon toestemming kunnen/moeten geven. 
Nu kunnen ze in de app doen wat ze willen en kunnen de medewerkers in de shops niet helpen om mijn rekening van hun telefoon te scheiden. De enige optie is prepaid of de app verwijderen. Buiten dat ze die zo weer kunnen installeren kunnen ze dan ook hun eigen verbruik niet in de gaten houden. 
Kunnen jullie hier alsjeblieft iets aan doen?

PS. Ik ben gezinshuisouder. Er woont dus uithuisgeplaatste jeugd bij ons in het gezin. De samenstelling wisselt regelmatig dus moet ik ook regelmatig abonnementen voor verschillende kids van verschillende leeftijd afsluiten. Het probleem doet zich vaker voor bij ons helaas. 

@PaulineB Jouw minderjarige gezinsleden kunnen wel de app installeren, maar zonder wachtwoord komen ze niet ver. Het is van jou of je hun kan vertrouwen en wachtwoord meegeven. Anders veranderd gewoon jouw wachtwoord en ze zijn meteen buiten gesloten.

Inderdaad,  de app password veranderen en dan is het afgelopen. Je kunt ook op het abonnement blokkeringen aanbrengen, bellen naar 09xy, premium sms en het bellen naar het buitenland. 

Als ze hardleers zijn.. prepaid.

@PaulineB  Ik snap het probleem niet als ze 16/18 zijn en nog niet weten wat ze wel en niet mogen doen is het simpel. Geef ze een prepaid op is op en willen ze meer zoek een krantenwijk, baantjes genoeg te vinden.

Moet een provider nu ook nog gaan opvoeden? 

@PaulineB Geef ze unlimited data hoeven ze nooit meer iets bij data bij te kopen. 👍 fijne zondag.

Dit valt onder een stukje eigen beheer en wordt daarom gesloten.

NieuwNiet mogelijk