Skip to main content
Nieuw

Instellingen 5G router ZBT-WG1608

• 19 april 2025
  • 0 reacties
  • 10 Bekeken

Hallo,

Ik heb een 5G modem/router ZBT-WG1608 en ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met de instellingen.

Op dat gebied ben ik een leek.

Het modem/router werkt met de SIM kaart en ik heb ook signaal: Internet en alles werkt. Ook de instelling voor de Wifi 5G en 2.4G werkt allemaal.

Maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig hoe het verder moet worden ingesteld. En met de Engelstalige handleiding kom ik er niet uit. Mede omdat ik al die technologieën niet begrijp. 

Ik zie bv ook updates die op dit modem van toepassing zijn maar krijg dat niet geïnstalleerd.

Maar misschien moet ik het ook zo laten als het nu is? Het werkt tenslotte maar misschien kan ik met andere instellingen een beter resultaat krijgen??

Ik gebruik deze aansluiting voor data verkeer, geen mobiele telefonie.

Hier onder heb ik wat gegevens gekopieerd om een idee te geven.

System

Hostname: Router

Model: ZBT-WG1608

Architecture: MediaTek MT7621 ver:1 eco:3

Authorization: Authorized

Firmware Version: LEDE Reboot SNAPSHOT 17.01 21.0301_142730

Kernel Version: 4.4.61

Local Time: Sat Apr 19 11:59:15 2025

Uptime: 24h 44m 2s

Load Average: 0.50, 0.80, 0.63

4/5G

Model: Fibocom Wireless Inc. FM150-AE

SIM: READY

ISP: Odido

Signal: 61% ( 5G )

Het Signal wijzigt tussen de 61% en de 74%. Ik heb geen buiten antenne en overweg om die wel te kopen. Ik heb de Router ook buiten geprobeerd (in de tuin) en kwam toen op een signal van 80%.

Ik hoor graag of iemand mij op weg kan helpen of juist adviseert om niets verder in te voeren/te wijzigen.

Alvast bedankt!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen