Skip to main content

Leuk dat je er bent! Ben je hier gekomen om een antwoord op je vraag te vinden? Krijg je een ontzettend fijn gevoel van andere mensen helpen? Of ben jij hier om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes? Hier zit je goed!

 

Hoe werkt alles precies?
De Community is een klant-helpt-klant-community. Het bestaat uit twee delen: de Wiki en de Community. De Wiki hebben we samengesteld op basis van onderwerpen waar veel interesse naar is. De community is de plek waar we met elkaar in gesprek gaan. Dat houdt in dat alle vragen die daar gesteld worden, gesteld worden aan mede-klanten. Er zijn een aantal manieren om snel informatie te vinden:

Daarnaast vind je veel actuele informatie op onze homepage. We raden je aan om eerst op zoek te gaan naar het antwoord voordat je een vraag stelt. Zo zorgen we samen voor een overzichtelijk platform (en omdat zelf zoeken veel sneller is dan wachten op een antwoord :wink: ).

Tip: Anderen helpen kan natuurlijk ook. Altijd. Daar worden we alleen maar blij van. Altijd.
Je vind deze categorie op de homepage, onder ‘Help anderen’ (of klik gewoon hier).

 

 

Vind het in de Wiki

De Wiki bestaat uit drie delen. Hier vind je informatie terug over de veelgestelde vragen op de Community. Denk dan aan:

  • Community Wiki: Hoe werk het platform? Onze Bereikbaarheid. Wie is wie? Ga naar de Community Wiki
  • Thuis Wiki: Informatie over je modem en informatie over andere Thuis-diensten. Ga naar de Thuis Wiki
  • Mobiel Wiki. Informatie over je mobiele telefoon (verrassend), middels handige toestelhulp. Ga naar de Mobiel Wiki

 

Gebruik de zoekfunctie

 De zoekbalk helpt je om makkelijk je antwoord te vinden. Met de zoekbalk kun je namelijk filteren op:

 

 

Tip: Veel actuele zaken vind je terug op de homepage en in de Community. De Wiki is zeer handig om algemene informatie te vinden, zoals instellingen voor je apparaten, processen, en FAQ’s.

Bron:
In welk gedeelte van de Community wil je zoeken? Er zijn twee opties:

  • De Wiki: Een database vol kennisartikelen, die je helpen met je vraag.

  • De Community: Waar alle gesprekken plaatsvinden, of als je wilt kijken of een vraag recentelijk al is gesteld (vaak wel namelijk).

Topic type:
Filteren op het type topic maakt het vinden nog makkelijker. Je kunt kiezen uit:

  • Artikel: Alle topics vanuit het Community team. Denk aan: kennis- en redactieartikelen.

  • Conversatie: Alle topics waar een gesprek plaatsvind. Hoeft geen antwoord te komen. 

  • Event: Zoek tussen aankomende en events die al geweest zijn. Ben je er volgende keer ook bij?

  • Vraag: Alle klantvragen. Deze worden vooral beantwoord door mede-klanten (bijvoorbeeld door de Superusers). Hier wordt altijd een antwoord gemarkeerd (door de topicstarter, de Superusers, of het Community team). 

Community categorie:
Zoek hier gericht naar topics in de Community. De verschillende categorieën zijn:

  • Community: Vragen en conversaties over Community dingen, zoals je account (gebruikersnaam, wachtwoord). Maar ook leuke topics vanuit het Community redactieteam.
  • Internet + TV: Alle vragen en gesprekken rondom je Internet, TV en Vast Bellen abonnement van Odido.
  • Mobiel: Alle vragen en gesprekken rondom je Mobiele-diensten van Odido.

Zoek in de Wiki:
Dat wil je. Omdat zoeken in de Wiki je helpt je antwoord zo snel mogelijk te vinden. Dit zijn namelijk artikelen die we hebben samengesteld op basis van de meest gestelde vragen op de Community. De verschillende opties zijn:

  • Community Wiki: Informatie over hoe de Community werkt en hoe je het best naar informatie zoekt.
  • Internet + TV: Informatie die je helpt snel weer online te komen. Of hoe je bepaalde dingen instelt in je modem, zoals je Wifi. Altijd handig.
  • Mobiel Wiki: Alles wat je moet weten voor je mobiel. Zoals: Hoe werkt het reparatieproces? Hoe zit het met de levertijden? 

Tag:
Tags zijn steekwoorden die je kunt toevoegen aan je topic om het beter vindbaar te maken. Ze geven aan hoe vaak een tag op een topic is geplaatst. Op deze manier zie je snel dat er meer mensen over het onderwerp praten.

 

Bekijk recent actieve topics

In de recent actieve topics vind je, precies dat, recent actieve topics. Topics waar recentelijk een reactie is geplaatst. Die reacties zijn dus altijd actueel en zijn daarom handig om te checken wanneer je op zoek bent naar informatie. 

 

Je vindt deze categorie op de homepage, onder ‘Help anderen’ (of klik gewoon hier).

 

Heb je tips om dit nog beter te maken? Laat het ons dan zeker hieronder weten! 

Hallo allemaal,

Ik heb eerder vandaag een topic aangemaakt en zie in mijn profiel dat er inderdaad 1 topic is gelinkt an mij. Echter geloof ik dat een moderator van de community dit nog moet goedkeuren voordat het wordt vrijgegeven. Kunt u mij laten weten hoe lang dit normaalgesproken duurt?


Hi @Juninho90 

Je topic was door het platform geregistreerd als spam en dus heb ik dat verwijderd en is je topic weer zichtbaar. 


Reageer