Op de Community vind je veel informatie, maar je kunt ook jouw vraag in een nieuw topic stellen! Komt de Community er niet uit, dan schiet een moderator van Odido je te hulp. In dit artikel lees je alles over contact en onze bereikbaarheid.
De Community is altijd bereikbaar, 24/7. Je kunt op ieder moment een topic aanmaken of op een topic reageren. Er is altijd wel iemand aanwezig. Aangezien dit een klant-helpt-klant-community is, stel je de vragen aan je mede-klanten. Hierdoor is er altijd iemand die je te woord staat.
We kunnen dit doen dankzij de vrijwillige inzet van een grote groep geweldige users. Daarnaast is er een groep die extra benoemd mag worden. Superhelden, ambassadeurs, of hoe je ze ook wilt noemen.
Wij noemen ze Superusers.
Om erachter te komen wie dat zijn, en hoe jij je daarbij kunt aansluiten, check je alle info in dit artikel: De Superusers - wie is wie?
In sommige gevallen kan de Community je echt niet helpen, bijvoorbeeld wanneer de verbinding nagekeken moet worden, of wanneer er klantgegevens aan te pas komen. In dit geval zal er een medewerker moeten assisteren. De kans is dan vrij groot dat de Superusers ons dit hebben laten weten, als we het niet al zelf hebben gezien. Hoe dan ook, je krijgt sowieso een antwoord, no worries!
Ben je net nieuw op de Community? Super, van harte welkom! Neem meteen een kijkje in ons welkomstartikel: Hoe werkt alles?
Klant-helpt-klant-community? Wat doet het community team dan?
Wij houden ons dagelijks bezig met het onderhoud van de Community. Dat houdt in dat we alle inkomende berichten monitoren en zorgen dat alles op de juiste plek staat. Hierdoor is alles goed vindbaar. Daarnaast zijn we continu bezig met het verbeteren van onze diensten en services. Heerlijk cliché, we know! Het is nu eenmaal waar.
Aantal taken waar het Community team zich onder andere mee bezighoudt:
- Redactie: planning en beoordeling content;
- Procesverbeteringen: doorvertalen van online signaleringen naar daadwerkelijke verbeteringen;
- Oplossen klantvragen;
- Meetings.
Aanwezigheid community team
In principe werken we ook op iedere feestdag, maar houd er alsjeblieft wel rekening mee dat zeker niet alle mods dan aanwezig zijn en het soms iets langer kan duren voordat je geholpen kan worden.
- Koningsdag
- Hemelvaart
- 1e Pinksterdag
- 2e Pinksterdag
- 1e Paasdag
- 2e Paasdag
- 1e Kerstdag
- 2e Kerstdag
- Nieuwjaarsdag
Andere contactmogelijkheden
Wil je ons toch op een andere manier bereiken, bijvoorbeeld via de de social media kanalen, check dan hier onze andere contactmogelijkheden.
Een klacht indienen
Jammer genoeg behoort ook het indienen van een formele klacht in enkele gevallen tot de opties. Weet dat je met een klacht ook altijd jouw verhaal mag doen op de Community, we zullen er dan zo goed mogelijk op inspelen zodat jij geholpen kunt worden. Als dit station gevoelsmatig gepasseerd is, dan kun je via Klachtencompas jouw klacht indienen. Wanneer je toch een formele klacht wilt indienen - hoe spijtig ook dat het zover komt - kun je dat doen via de gangbare weg: Klachtencompas. Het Odido e-mailadres wordt niet gebruikt om klachten in behandeling te nemen en is enkel bestemd voor bijvoorbeeld screenshots van contractovername of speedtests ter aanvulling op een reeds bestaand onderzoek.