Goedemiddag @jajverheul, welkom op onze Community! Wel zo fijn als de BKR-registratie zo snel mogelijk verwijderd kan worden. Bedoel je met dat het telefoonabonnement geannuleerd is, dat het toestelkrediet is afgekocht? Wanneer deze termijn is verlopen (en alle betalingen zijn gedaan) wordt het toestelkrediet automatisch beëindigd. Dit geven wij ook door aan het BKR. De registratie blijft daarna nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR, maar krijgt de status 'beëindigd'.
- Heb je alle termijnen van het toestelkrediet betaald, dan wordt dit automatisch gemeld aan BKR. Dit kan tot 5 weken duren.
- Alleen als je via Mijn Odido het toestelkrediet (of de resterende termijnen) in één keer afbetaalt via een iDeal-betaling, geven we de status binnen 2 werkdagen door aan BKR, zodat je niet zo lang hoeft te wachten.
Ik heb gelijk meegekeken bij je abonnement en ik zie dat je inmiddels al mailcontact hebt gehad met onze incasso afdeling. Je verzoek ligt nu bij onze financiële afdeling. Ze hebben het momenteel erg druk en werken alle verzoeken op volgorde weg, dat is wel zo eerlijk tegenover de rest. Ik zal een collega vragen of hij je case met voorrang kan oppakken, maar ik kan geen garantie geven. Zodra ik een update voor je heb, zal het in dit topic laten weten!
Hallo Pharwin,
Omdat ik nog in de wettelijke bedenktijd zat en contract pas in januari in zou gaan heb ik de telefoon retour gestuurd. Ik kon niet eerder aflossen. De telefoon is door jullie ontvangen en ik heb ook een bevestiging ontvangen dat de annulering akkoord is.
Het zo mij enorm helpen als bij bkr staat dat het een schuld is die afgelost is. Blijkbaar kan het registreren van een bkr heel snel, maar het terugdraaien is moeilijker. Ik snap dat het druk is, maar ik moet mijn financiering eind van de week rond hebben. Ben al twee weken bezig om het regeld te krijgen en heb al heel wat uur aan de telefoon gezeten.
Het zou heel fijn zijn als het snel geregeld is. En dat jullie ervoor mij zijn, zoals gezegd als je belt.
Goedemiddag @jajverheul, welkom op onze Community! Wel zo fijn als de BKR-registratie zo snel mogelijk verwijderd kan worden. Bedoel je met dat het telefoonabonnement geannuleerd is, dat het toestelkrediet is afgekocht? Wanneer deze termijn is verlopen (en alle betalingen zijn gedaan) wordt het toestelkrediet automatisch beëindigd. Dit geven wij ook door aan het BKR. De registratie blijft daarna nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR, maar krijgt de status 'beëindigd'.
- Heb je alle termijnen van het toestelkrediet betaald, dan wordt dit automatisch gemeld aan BKR. Dit kan tot 5 weken duren.
- Alleen als je via Mijn Odido het toestelkrediet (of de resterende termijnen) in één keer afbetaalt via een iDeal-betaling, geven we de status binnen 2 werkdagen door aan BKR, zodat je niet zo lang hoeft te wachten.
Ik heb gelijk meegekeken bij je abonnement en ik zie dat je inmiddels al mailcontact hebt gehad met onze incasso afdeling. Je verzoek ligt nu bij onze financiële afdeling. Ze hebben het momenteel erg druk en werken alle verzoeken op volgorde weg, dat is wel zo eerlijk tegenover de rest. Ik zal een collega vragen of hij je case met voorrang kan oppakken, maar ik kan geen garantie geven. Zodra ik een update voor je heb, zal het in dit topic laten weten!
Ter aanvulling ik heb al een mail gehad met onderstaande tekst
Melding is doorgestuurd naar BKR
We hebben het BKR laten weten dat dit telefoonkrediet per 16 december 2024 volledig is afbetaald. BKR zal dit verwerken in de registratie van het krediet. Dat duurt normaal gesproken 2 werkdagen.
Is na 3 werkdagen de registratie nog niet aangepast? Neem dan even contact met ons op.
@jajverheul, Top, thanks voor de toelichting! In dat geval hebben we het al doorgegeven aan het BKR. De verwerkingstijd is meestal 2-3 werkdagen. Mocht het na 3 werkdagen nog niet aangepast zijn, laat het dan vooral weten. Dan kan ik mijn collega vragen of hij hiernaar kan kijken!
Goedemiddag het is drie dagen geleden, vandaar mijn vraag waarom het nog niet zichtbaar is.
Goedemiddag @jajverheul, tof dat je bezig bent met een hypotheekaanvraag! Ik kan mij voorstellen dat je dit zo spoedig mogelijk geregeld wilt hebben, ik heb daarom direct een collega ingeschakeld die hier meer over weet. Zodra ik antwoord terug heb, zal ik het je laten weten via deze weg.
Hi @jajverheul, daar ben ik alweer met goed nieuws! Mijn collega heeft je toekomstige toestelkrediet direct voor je afgemeld bij BKR. Dit is binnen enkele dagen ook zichtbaar in BKR! Laat je het weten als ik verder nog iets voor je kan doen?
Hi @jajverheul, daar ben ik alweer met goed nieuws! Mijn collega heeft je toekomstige toestelkrediet direct voor je afgemeld bij BKR. Dit is binnen enkele dagen ook zichtbaar in BKR! Laat je het weten als ik verder nog iets voor je kan doen?
Ik heb net gekeken en het is nu inderdaad verwerkt bij bkr! Heel fijn dank je wel voor je hulp! Fijne dagen!
Tip: maak dit proces wat duidelijker verschillende mensen zeggen verschillende dingen over verwerkingsproces.
@jajverheul Fijn dat het is verwerkt! Namens mijn collega Anouk: geen dank en graag gedaan! Thanks voor je tip, dit waarderen we. We zullen dit intern gaan aankaarten, zodat het proces verbeterd kan worden en er éénduidige communicatie is. Zo voorkomen we natuurlijk verwarring. Namens mij en Anouk: jij ook hele fijne dagen gewenst!