Skip to main content

Beste mensen,

Vandaag heb ik iets meegemaakt wat ik nog bij geen enkel bedrijf heb meegemaakt.

Ik heb in november mijn contract verlengd. Mijn factuur is binnen en tot mijn verbazing komt het bedrag niet overeen met mijn nieuw contract. Ik heb besloten om even te bellen en te vragen hoe dat nou komt en of ze dat willen nakijken.

In eerste instantie kreeg ik een mevrouw aan de lijn die met een vaag verhaal kwam over dat ik op T-Mobile tarief zat of iets dergelijks. Dat kan helemaal niet en dat heb ik haar dus ook verteld waardoor ze mij vervolgens naar een collega doorverbond. Deze collega, genaamd Shrristi (haar naam had ik gevraagd),  hielp me in eerste instantie goed. Ze gaf aan dat het abonnement niet direct in is gegaan nadat mijn oude abonnement was afgelopen.  Dat betekend dat ik die dagen daar tussenin nog extra geld had betaald. Kortom ze zei dat ik op mijn volgende factuur een bedrag van 37,11 euro gecompenseerd zou worden. Ik vroeg haar of ze dit via de mail wou bevestigen. Zij gaf aan dat ze dat zou doen. Daarna vroeg ik haar welk bedrag ik in de toekomst zou gaan betalen. Ik wilde graag zeker weten dat ik het juiste bedrag zou betalen. Toen gaf ze aan dat ze me even in de wacht zou zetten en zo bij me terug zou komen. Na een 15 a 20 minuten begreep ik dat ze dit expres deed en mij niet te woord wou staan. Ik bleef de muziek maar horen en er was geen gehoor meer waarna ik besloot om op te leggen.

Ik heb daarna teruggebeld en kreeg toevallig dezelfde mevrouw van mijn vorige gesprek ook aan de lijn (dus niet Shrristi maar de eerste mevrouw). Ik gaf bij haar aan dat ik schandalig ben behandeld door haar collega Shrristi en of ze me nog een keer wilde doorverbinden met Shrristi. Zij bleef ontkennen dat ik haar in eerste instantie had gesproken terwijl het overduidelijk dezelfde mevrouw was. Om een onnodige discussie te starten had ik het erbij gelaten en ze zou me wel even doorverbinden. Toen ze me doorverbond kreeg ik een voicemail te horen dat mevrouw Shrristi niet bereikbaar was. Na even gewacht te hebben moest ik weer zelf opleggen en had ik weer teruggebeld. Dit keer kreeg ik een meneer aan de lijn. Wederom mijn verhaal uitgelegd. Meneer keek in het systeem en gaf aan dat mevrouw Shristi niet eens een case-nummer had aangemaakt. Dus mijn hele gesprek was voor niets geweest. Hij zou me helpen en direct de case-nummer doorgeven aan mij. Begon ineens met zijn collega's te praten. Kort daarna zette hij zichzelf op mute want ik hoorde ineens niets meer. Daarna kwam hij terug bij en vroeg mij of ik even geduld had. Wederom werd ik in de wacht gezet om vervolgens nooit meer een kans te krijgen om geholpen te worden.

Ze hadden overigens allemaal een surinaams/antilaans accent. En het lijkt er sterk op dat ze allemaal in één ruimte zaten. Ik hou van mijn surinaamse en antiliaanse mensen daar ligt het niet aan. Maar ik weet niet wat ik nu nog moet doen. Ik heb het er maar bijgelaten. En ik hoop volgende week iemand te spreken die mij WEL wilt helpen!

Ronduit schandalig!

Goedemiddag ​@MoMysterio, van harte welkom op onze Community! Wat fijn dat je bij ons hebt verlengd, daar zijn we blij mee! Jeetje, als ik je verhaal zo lees, klinkt dat echt niet als de service die je van ons mag verwachten en is dit ook niet het gevoel wat we je willen geven, mijn oprechte excuses hiervoor! We willen er dan ook alles aan doen om dit bij je weg te nemen en je weer een positieve gevoel te geven bij onze service, laten we samen naar een oplossing kijken! Wel zo fijn als je nieuwe factuur duidelijk is. Ik kijk graag met je mee naar je factuur en geef je met alle liefde meer duidelijkheid hierover!

Kun je je volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik gelijk met je meekijken! 

Als het goed is kan je nu al mijn gegevens zien.

Hi ​@MoMysterio, yes klopt en ze komen allemaal overeen met wat er in ons systeem bekend is onder je nummer, dank! Ik heb gelijk gekeken naar je factuur. Er is op deze factuur een herberekening gemaakt, ik leg het graag voor je uit.

Je hebt bij ons je abonnement verlengd met een nieuw Hello Odido abonnement, deze is van start gegaan op 29-12-2024. Je beschikte voorheen over een oud T-Mobile Go abonnement (je ziet op je factuur Hello en Go vermeld staan). Op de factuur van december 2024 zie ik dat je vooruit had betaald t/m 04/01/25. Op je nieuwe factuur van januari kan je zien dat er een herberekening is gemaakt voor de periode 29/12/24 t/m 04/01/25 (voor je nieuwe Hello abonnement) en je betaald ook gelijk vooruit voor de periode 05/01/25 t/m 04/02/25 (zoals normaal gesproken op deze factuur zou zijn). Vandaar dat je éénmalig iets meer hebt betaald en dat heeft dus te maken met de herberekening die heeft plaatsgevonden. Hetzelfde geldt voor de korting, Klantvoordeel en je toestelkrediet. Vanaf de volgende factuur zul je weer het bedrag betalen die je van ons gewend bent voor je nieuwe abonnement. 

Ik hoop dat het duidelijk is. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten - we zitten voor je klaar! 

Reageer