Skip to main content

Ik ben al jaren klant van tele 2.

Hiervoor betaalde ik voor mijn unlimited abonnement € 24,50 per maand. Tijdens de overgang van tele2 naar odido is dit per juli 2023 gewijzigd naar € 26,97 per maand. (Besef €2,- duurder ineens.) Voor de maanden augustus 2024 en september 2024 betaal ik ineens € 27,97. (Nu € 3,- duurder dus) Hoe kan dit flink omhoog zijn gegaan terwijl ik al jaren klant bent en via de website een nieuw abonnement bij jullie kan aansluiten voor maar € 25,- per maand?  Ik eis dat dit bij de volgende maand in mindering wordt gebracht of ontvang hier graag een geldige reden voor!!!

Hallo @Pjaisri 

Elk jaar krijgen klanten te maken met een inflatiecorrectie waardoor het maandelijkse bedrag hoger wordt, voor Tele2 is dit elk jaar in Juli.

Inflatiecorrectie Tele2


Hi @Pjaisri, wat @Waqqas vermeld is helemaal juist! Wanneer de prijzen in Nederland stijgen, dan noemen we dat prijsinflatie. Als de prijzen omhoog gaan, worden onze kosten ook hoger. Daarom zijn we contractueel gerechtigd om elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen ook te verhogen. Dat noemen we inflatiecorrectie. Voor zo’n verhoging gebruiken we het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In juli 2024 deden we, zoals elk jaar, een inflatiecorrectie voor alle oude Tele2 abonnementen. De vaste kosten van een abonnement zijn verhoogd met 3,8%. Dat is gebaseerd op de jaarmutatie CPI (consumentenprijsindexcijfer) van het CBS over de maand juni van het jaar ervoor. Je ziet de nieuwe prijs meteen op je factuur over juli 2024. Omdat we bij Tele2 achteraf factureren zie je deze dus in augustus verschijnen. Meer informatie en de veelgestelde vragen kun je vinden op onze website: t.co/cn9sTXCqhH of op onze Community: t.co/1livUQTT3E. Mocht je hier nog vragen over hebben, stel ze dan gerust! Ik ben er voor je.


Reageer