Hallo,
Via mijn BKR-overzicht zag ik dat er een A-codering (achterstand) en een H-codering (hersteld) op mijn naam staan, met als datum 3 oktober 2021 en 12 oktober 2021. Deze registratie hoort bij een oud toestelabonnement bij jullie.
Ik wil graag vragen of het mogelijk is om deze registratie te laten verwijderen. De achterstand ontstond in de coronaperiode, toen ik als zzp’er werkte in de podiumtechniek. Door de maatregelen vielen mijn opdrachten volledig weg en had ik tijdelijk moeite met betalen. Gelukkig heb ik de achterstand toen snel ingelopen, binnen negen dagen was alles geregeld.
Sinds die tijd is er veel veranderd: ik ben na corona in loondienst gegaan, heb mijn financiële situatie volledig op orde en alle achterstanden weggewerkt. Ook alle lopende toestel-kredieten bij Odido heb ik netjes afgelost.
Toch loop ik nu bij het aangaan van een leasecontract tegen deze codering aan. Dat voelt hard, zeker omdat het om een situatie ging in een uitzonderlijke tijd, en ik daarna alles netjes heb opgelost.
Beantwoord
verzoek tot verwijderen bkr registratie
Beste antwoord door soepkip67
Hallo
Om dit op te lossen, kan je een mail sturen naar: incasso@odido.nl
Verzamel de volgende gegevens en stuur dit dan ook mee. Dan kunnen ze je straks beter helpen:
- Je mobiele nummer bij Odido
- Het leningnummer van de BKR-registratie (je kan gratis een overzicht opvragen via mijnkredietoverzicht.bkr.nl).
- De reden dat je het niet eens bent met de registratie
- Wat voor jou de impact is van de registratie, hoeveel ‘last’ je ervan hebt
- En stuur documenten mee ter onderbouwing
Het duurt een paar dagen voordat je een reactie krijgt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.