Skip to main content

Beste Odido,

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de incasso afdeling van Odido. ik ben onlangs op de hoogte gebracht van een BKR-registratie die ik heb uitstaan, gerelateerd aan een abonnement uit het jaar 2021. 

In dat jaar was ik student en ben ik mijn studentenbaan verloren ivm corona, waardoor ik tijdelijk zonder inkomen kwam te zitten. Helaas leidde dit ertoe dat ik het abonnement niet tijdig kon betalen. Verder heb ik ook geen bericht ontvangen dat ik gemeld zou worden bij het BKR. Ik had inderdaad 1 maand een achterstand, en normaliter zou dit gemeld moeten worden als ik langer niet betaal. Dit is echter nooit gebeurd, waardoor ik ervan uitga dat mijn betalingsachterstand niet als negatieve registratie is doorgegeven. Dit is niet juist, aangezien volgens de wet een betalingsachterstand van langer dan 2 maanden pas mag worden doorgegeven aan het BKR als dit niet wordt opgelost, en dit moet altijd vooraf gecommuniceerd worden met de betrokkene. Wat niet is gebeurd. Hierdoor is mijn registratie onterecht, aangezien er niet aan de wettelijke vereisten voor melding is voldaan. De registratie zou pas mogen plaatsvinden als er geen oplossing voor de achterstand is, en na de vereiste communicatie. Dit is in mijn geval niet gebeurd, waardoor mijn melding bij het BKR niet gerechtvaardigd is.

De achterstand heb ik inmiddels volledig kunnen afbetalen in 2022. Ik ben momenteel bezig ben met het aanvragen van een hypotheeklening, merk ik dat de BKR-registratie een obstakel vormt om deze lening te verkrijgen en telkens wordt afgewezen. 

Graag wil ik dat jullie kijken naar de onterechte registratie en dit voor mij kunnen verwijderen. Hierdoor kan ik een hypotheek krijgen op de woning die ik op het oog heb. 

Het zou echt fijn zijn als dit verwijderd kan worden, zodat ik opnieuw een lening kan aanvragen. 

Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en hulp.

Groet,

Beste ​@Pnlhsd113 

Zie mijn onderschrift vul alles zoveel mogelijk in. De moderators kunnen dan met je meekijken

Met vriendelijke groet,

Cris

Hallo ​@Pnlhsd113 ,

Je hebt al eerder een topic gemaakt met deze vraag. Zie hier

Het is niet de bedoeling om meerdere topics met dezelfde vraag te stellen. 

Zie dit topic: Hoe gaan we met elkaar om

Hi ​@soepkip67,

Het was perongeluk denk waarschijnlijk met m’n verbinding want ik zit in t buitenland nu. Ik kon mn topic niet zien dat het was geplaatst:). Hoe kan ik t verwijderen ? 

Beste ​@Cristien,

Alle velden heb ik volledig ingevuld. 

dank je wel! 

Hi ​@soepkip67,

Het was perongeluk denk waarschijnlijk met m’n verbinding want ik zit in t buitenland nu. Ik kon mn topic niet zien dat het was geplaatst:). Hoe kan ik t verwijderen ? 

Hallo ​@Pnlhsd113 ,

Je kan zelf geen topic verwijderen. Heb het gemeld bij de moderators.  Zij zullen dit topic morgen wel op "slot" zetten en je eventueel verder helpen in je eerste topic.