Skip to main content

Hoe kan het dat een afgesloten tweejarig abonnement ineens duurder wordt. Ik heb toch met jullie afgesproken dat ik twee jaar lang het aangeboden abonnementsbedrag per maand zou betalen?! Hoe kan dat dan ineens vanuit jullie verhoogd worden, zonder dat ik kosten buiten mijn bundels heb gemaakt of de bundels heb verhoogd!  Ook is het einde van mijn abonnement nog niet in zicht. 
 

zeer vreemd. 

was dat niet iets met jaarlijkse inflatie correctie? ik dacht dat dat ook in je contract staat.


Hoi @Frans2024 ,

Dat is inderdaad de inflatiecorrectie. Het CBS cijfer wordt hiervoor gebruikt en zolang het gebruikte percentage niet hoger is dan het CBS leidt dat niet tot de mogelijkheid van kosteloze opzegging.


Hallo @Frans2024 

Hier lees je meer over de inflatiecorrectie:

Inflatiecorrectie 2024


Inflatiecorrectie is toch 1x per jaar in januari?


Ja, het wordt dus de komende maanden voor januari 2025 bekend gemaakt. 

 


@Frans2024 Sinds wanneer heb je dat? 


Ah. De leuke kleine lettertjes……

sinds vorige maand is het factuurbedrag van mijn mobiele abonnement hoger dan de maanden daarvoor. Zoals gezegd ben ik niet buiten de bundels gekomen en heb geen wijzigingen in mijn abonnement gehad. 
het gaat om nog geen euro verschil maar vroeg mij af hoe dat kan als je een vast bedrag per maand betaald voor twee jaar lang. 


Hi @Frans2024, welkom op onze Community! Klopt het dan hier gaat om het telefoonnummer wat eindigt op xxx827? Dan geef ik je graag meer informatie! Hoe hoog de prijzen in Nederland zijn, verandert elk jaar. Soms gaan de prijzen omhoog, dat noemen we prijsinflatie. Als de prijzen omhoog gaan, worden onze kosten ook hoger. Daarom zijn we contractueel gerechtigd om elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen ook te verhogen. Dat noemen we inflatiecorrectie. Voor zo’n verhoging gebruiken we het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In juli 2024 doen we een inflatiecorrectie. We verhogen de vaste kosten van een abonnement met 3,8%. Dat is gebaseerd op de jaarmutatie CPI (consumentenprijsindexcijfer) van het CBS over de maand juni van het jaar ervoor. Je ziet de nieuwe prijs daarom op je factuur staan. Dit kondigden we aan op je vorige factuur. Meer informatie en de veel gestelde vragen kun je vinden op onze website: t.co/cn9sTXCqhH. Je ziet dit overigens ook staan onderaan je factuur zelf. De inflatiecorrectie voor oud T-Mobile en Odido abonnementen vind plaats in januari. De inflatiecorrectie voor oud Tele2 abonnementen vindt plaats in juli, hier val jij ook onder. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?


Reageer