Skip to main content

Beste,

Ik heb onlangs mijn volledige toestelkrediet afbetaald. Het gaat om een bedrag van €182,58.

In de bevestigingsmail stond dat het verwerkt is en naar het BKR verstuurd zou worden en het geregistreerd is. Verder zou ik geen facturen meer ontvangen, alleen van mijn mobiele data abonnement, wat 15 euro per maand zou zijn.

Vandaag keek ik op mijn rekening, en werd er een bedrag van €57,49 afgeschreven, terwijl het toestelkrediet daar nog in zit, terwijl die al is afbetaald. Het toestelkrediet bedraagt 41,50.

Omdat ik te veel heb betaald, heb ik de betaling teruggestort. Indien er meer informatie nodig is over persoonlijke gegevens, hoop ik dat een van de medewerkers zo spoedig contact met mij zal opzoeken en ik niet zomaar grote bedragen van mijn rekening zie missen.

 

Met vriendelijke groet,

Stefan Pavlović

Als je een toestel afbetaald, maar er was al een termijnbedrag op de factuur van september geplaatst, dan is dat al van de resterende maanden afgehaald. Als je alle facturen terugkijkt zul je 24 toestelbetalingen inclusief het termijnbedrag wat je nu gestorneerd hebt. Door dit terug te boeken ga je de mist in met deze factuur en het laatste toesteltermijn en zal je na een herinnering worden afgesloten…

Beter de factuur betalen, dan uitzoeken of er iets mis is en dan is Odido altijd bereid een creditfactuur te maken. Maar met toestellening worden eigenlijk geen fouten gemaakt, het is gewoon 24 x het leenbedrag.


Wat is het beste dat ik nu kan doen? Het teruggestorte bedrag via de odido app betalen als die open staat? De maand erop betalen?.. ik heb het dan verkeerd begrepen. Ik ging er vanuit dat ik na het afbetalen van het toestelkrediet alleen mijn maandelijkse internet abonnement moest afbetalen, wat 15 euro kost. Ik ben een beetje verward nu.

 

Ik had in januari 2023 een 2-jaar durende odido abonnement aangeschaft inclusief toestel. Het toestelkrediet heb ik een week geleden compleet afbetaald, en ik begreep dat je na het afbetalen dus alleen de maandelijkse kosten van je internet nog doorbetaalt, tot het contract is afgelopen. 

Maar ik begrijp dus nog steeds niet wat die €57,49 inhoudt van deze maand. Is dat een factuur die ik sowieso deze maand had moeten betalen? Ongeacht het feit dat ik mijn volledige toestelkrediet heb afgelost?

Excuses als ik te veel doorvraag. Ik maak me gewoon ontzettend veel zorgen.


Zou je me hier beter over kunnen informeren?


Ik ben een medeklant, dus heb geen inzicht in de systemen. Maar facturen kun je ook handmatig betalen.

Als vorige week het toestel volledig hebt afbetaald was dat berekend zonder het bedrag wat al op je september factuur stond en wat nu dus is afgeschreven.  

Als het nu even niet uitkomt om het bedrag in 1 keer te betalen kun je voor deze factuur ook een betalingsregeling aanvragen. Op die pagina zie je de details. Dit kost verder niets extra.  Je volgende facturen zullen dan alleen voor het abonnement zijn. Mocht je het abonnement niet meer nodig hebben, dsn kun je de klantenservice bellen omnjet abonnement op te zeggen. Als je dat niet doet loopt je abonnement gewoon door na januari 2025 maar wordt maandelijks opzegbaar.

 

Nog even, je hebt "maar" 3 x een toestellening extra afbetaald vorige week. Dus dat is voor de facturen van oktober,  november en december. 


Hey Eric,

Ik had je inderdaad verward met een medewerker. Ik heb even gekeken en het klopt inderdaad wat je zegt; het toestelkrediet van de maand september zat niet in het resterende toestelkrediet die ik heb afbetaald, wat inderdaad betekent dat ik niet “te veel” heb betaald.

Ik heb in principe mijn toestelkrediet volledig afgelost, alleen was dat exclusief deze maand.

 

Daarom wil ik je bedanken voor het verduidelijken van deze situatie.

 

Met vriendelijke groeten,

Stefan


Geen probleem @SP04 ,

Ik hoop dat je de factuur kunt betalen en verder kan genieten van je dure toestel. 


Reageer