Skip to main content

Te hoge incassos telefoon abbonement

  • 16 July 2024
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Er zijn te hoge kosten afgeschreven voor mijn telefoon abbonement. De eerste keer kwam omdat jullie de extra voordeel niet aan hadden staan dit zou als het goed is verrekend zijn met de 2de incasso alleen klopt ook niet helemaal en nu krijg ik een 3de incasso die te hoog is.

 

1ste incasso: €39,- (voordeel stond nog niet aan)

2de incasso: €18,47 (is voordeel verrekend van de 1ste incasso) (maar mijn abbonement is €25,- per maand dus ik heb hier €7,47 te weinig terug gehad)

3de incasso €26,- (dit moet €25,- zijn)

 

Ik hoor graag van jullie waarom dit verkeerd gaat.

 

Met vriendelijke groet,

Daniel Sebregts 

 

 

4 reacties

Reputatie 2

Hi Daniel, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Uiteraard voorzie ik je graag van meer duidelijkheid over de laatste afschrijvingen die jij gekregen hebt.

De eerste factuur die jij van ons ontvangen hebt was voor de periode van 30 april (de startdatum van jouw abonnement) t/m 5 mei 2024 en daarnaast alvast voor de periode van 6 mei 2024 t/m 5 juni 2024. Bij Odido factureren we namelijk altijd vooruit. Het bedrag kwam hier echter hoger uit, omdat het Klantvoordeel er niet in was meegenomen.

Bij de volgende factuur hebben we dit bedrag voor je gecorrigeerd, maar omdat het Klantvoordeel pas op 10 mei werd ingeschakeld mis je inderdaad een stukje Klantvoordeel van € 2,50. Ik zal ervoor zorgen dat dit verrekend gaat worden met jouw eerstvolgende factuur.

De laatste incasso kwam inderdaad uit op € 26,00, maar dit had te maken met een betaald servicenummer dat je gebeld hebt. Om welk nummer het hier gaat kun je vinden in de specificatie van de factuur in jouw Mijn Odido omgeving: https://odido.nl/my/facturen.

Zelf gaf je aan nog € 7,47 te missen, maar in werkelijkheid is dit € 2,50 voor het gemiste Klantvoordeel. Je hebt namelijk voor iets meer dan 3 maanden betaald. Je abonnement startte op 30 april al en voor nu heb je betaald t/m 5 augustus 2024.

Een bevestiging van de vergoeding van € 2,50 stuur ik je binnen 10 minuten per e-mail.

Mocht je nog vragen hebben, weet dan dat mijn collega’s en ik voor je klaarstaan!

@Sam van Odido 

Bedankt hier had ik helemaal overheem gekeken.

Ik kwam aan de €7,47 omdat ik 2x 25 euro optelde en dat is €50,- en ik had €57,47 betaald vandaar.

Je geeft aan dat de klantvoordeel €2,50 is maar volgens mij en zo staat het ook in de app os het €7,50. Mijn partner ontvangt €2,50 omdat ze een ander telefoon abbonement heeft

 

@Sam van Odido de €7,50 staat ook in het contract 

Reputatie 2

Hi Daniel,

Klopt helemaal! Je hebt recht op € 7,50 per maand aan Klantvoordeel, want je maakt gebruik van een Unlimited abonnement. Ik heb echter het stukje voor de periode 30 april t/m 9 mei gecorrigeerd. Dit was namelijk niet meegenomen in de verrekening van de tweede factuur en zo kwam ik uit op een correctie van € 2,50. 

Als je alles nog eens na zou rekenen voor de periode 30 april t/m 5 augustus kom je helemaal goed uit met de afschrijvingen die we nu gedaan hebben.

Je kunt je facturen inclusief specificaties inzien via de Mijn Odido omgeving: https://odido.nl/my/facturen.

Reageer