Skip to main content

Goedemorgen allemaal, 

Ik ben dit weekend in België geweest en heb daar 3 sms’jes verstuurd. 
Nu zie ik dat hiervoor 12 euro in rekening is gebracht, niet het einde maar toch gek aangezien ik onbeperkt bellen/sms-en heb binnen de EU.

Weet iemand hiervan de oorzaak?

Hallo @LeondL, welkom op onze Community! Ik heb gelijk met je meegekeken en als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***0752, klopt dat? Daarbij zie ik dat je extra kosten hebt gemaakt van € 12,60. Dit bedrag bestaat uit € 9,90 voor SMS-diensten. Soms kan het voorkomen dat zo'n dienst per ongeluk wordt geactiveerd. Denk aan het per ongeluk klikken op een link op een website of een sms. Ik stuur je een handige link naar onze website waarin wordt uitgelegd hoe je kunt achterhalen wat voor een dienst het is, hoe je het kunt uitzetten en hoe je de kosten kunt verhalen bij de 3e partij die deze kosten in rekening heeft gebracht. Alle informatie hierover kan je terugvinden op onze website:  https://www.odido.nl/service/factuur/mobiel/mobiele-diensten

Daarnaast zie ik dat je extra kosten heb gemaakt van € 0,45 voor het bellen naar servicenummers. Deze vallen niet binnen je bundel, vandaar dat ze in rekening zijn gebracht. Verder zie ik dat je inderdaad 3 SMS'jes hebt verstuurd naar het nummer 2020, klopt dat? Het gaat om een bedrag van € 2,25. Om heel eerlijk te zijn, zie ik niet zo snel waarom dit niet binnen de bundel valt. Gaat het toevallig om een speciaal nummer? Als ik het Google, kom ik verschillende website tegen die vermelden dat het SMS-en naar dit nummer kosten in rekening brengt. 

Als je akkoord geeft op het nummer, kan ik eventueel die € 2,25 voor je vergoeden middels een creditnota! 


Dan heeft @LeondL de sms dienst "RDW DATA" gebruikt.

Dit is een commerciele dienst die informatie over de leeftijd en prijs van een auto terugstuurt als je die sms aanvraagt. Dat antwoord kost dus 9,99 euro..


Reageer