Skip to main content
Beantwoord

Preventel

Goedendag,

Ik sta geregistreerd bij preventel, omdat ik nog een betaling had openstaan. Echter heb ik 2 weken geleden de betaling voldaan omdat ik graag een nieuw abonnement wil afsluiten. Nu is mijn vraag, hoelang duurt die registratie precies zodat ik niet voor verrassingen komt te staan, omdat ik steeds geen abonnement kan afsluiten. Op de website van preventel staat dat het verwijderen enige tijd zal duren maar hoelang dan precies? Op internet wordt ik ook niet wijzer. Ik hoop dat iemand er meer over weet. 

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Rcll, van harte welkom op de Community! Goed om te lezen dat je de betaling inmiddels hebt gedaan en leuk dat je een nieuw abonnement wil afsluiten. Gaat het om 06-nummer **47? Ik kan dit nummer niet meer in ons systeem vinden. Ik heb daarom ook op je e-mailadres gezocht en ik zag een mail voorbijkomen met de vraag over je BKR-registratie. Om de BKR-registratie te verwijderen wil ik je vragen het volgende te doen. 

Stuur een e-mail naar incasso@odido.nl met als onderwerp ‘Verzoek belangenafweging’. Vermeld in de e-mail alsjeblieft:

• Je mobiele nummer bij Odido
  • Het leningnummer van de BKR-registratie (je kan gratis een overzicht opvragen via mijnkredietoverzicht.bkr.nl).
  • De reden dat je het niet eens bent met de registratie
  • Wat voor jou de impact is van de registratie, hoeveel ‘last’ je ervan hebt
  • En stuur documenten mee ter onderbouwing

Onze Incasso-afdeling neemt je verzoek zo snel mogelijk in behandeling en zorgt voor een terugkoppeling. Vraag in deze e-mail ook direct hoe het zit met de verwerking van Preventel. Mijn collega's kunnen je hier ook direct meer informatie over geven. Door de verwerkingstijd kan het 5 werkdagen duren voordat ze reageren. Laat je het me weten als je ze hebt gesproken? Ik blijf graag op de hoogte en mocht ik dan nog iets voor je kunnen doen, dan ben ik er voor je! 😄

Bekijk origineel

5 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Rcll, van harte welkom op de Community! Goed om te lezen dat je de betaling inmiddels hebt gedaan en leuk dat je een nieuw abonnement wil afsluiten. Gaat het om 06-nummer **47? Ik kan dit nummer niet meer in ons systeem vinden. Ik heb daarom ook op je e-mailadres gezocht en ik zag een mail voorbijkomen met de vraag over je BKR-registratie. Om de BKR-registratie te verwijderen wil ik je vragen het volgende te doen. 

Stuur een e-mail naar incasso@odido.nl met als onderwerp ‘Verzoek belangenafweging’. Vermeld in de e-mail alsjeblieft:

• Het leningnummer van de BKR-registratie (je kan gratis een overzicht opvragen via mijnkredietoverzicht.bkr.nl).

Onze Incasso-afdeling neemt je verzoek zo snel mogelijk in behandeling en zorgt voor een terugkoppeling. Vraag in deze e-mail ook direct hoe het zit met de verwerking van Preventel. Mijn collega's kunnen je hier ook direct meer informatie over geven. Door de verwerkingstijd kan het 5 werkdagen duren voordat ze reageren. Laat je het me weten als je ze hebt gesproken? Ik blijf graag op de hoogte en mocht ik dan nog iets voor je kunnen doen, dan ben ik er voor je! 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 april 2025
Marciano van Odido schreef:

Dat klopt ook over de bkr registratie maar het ging mij meer om de registratie bij preventel. Ik wil graag een nieuw abonnement afsluiten, ik ben nu geen klant bij odido want ik zit nog bij budget mobiel maar ik wil graag overstappen. Dat is niet mogelijk ivm de registratie. Ik heb echter de betaling voldaan en nu is mijn vraag: hoe lang blijft deze registratie? Wanneer verwijderd odido mij uit het systeem bij preventel? Duurt dat een paar dagen, weken of maanden? Daar wil ik graag reactie op zodat ik niet voor verrassingen komt te staan. Ik heb al meerdere malen een e mail gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd. Mijn vraag is: wanneer mijn gegevens weg zijn bij preventel 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 10 april 2025

Heb je de betaling gedaan bij budget mobiel? Dan zullen zij dat doorgeven aan preventel. Odido raadpleegd alleen dat register.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 april 2025
eric schreef:

Heb je de betaling gedaan bij budget mobiel? Dan zullen zij dat doorgeven aan preventel. Odido raadpleegd alleen dat register.

Nee bij Odido stond de betaling nog open. Het ging via flandarijn, ik ben nu klant bij budget mobiel maar ik wil overstappen. Alleen kan ik dat niet omdat ik nog geregistreerd staat bij preventel

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 10 april 2025

Ok, dan toch de incasso@odido.nl vragen. De de-registratie bij Preventel zal moeten plaatsvinden,  maar je betaalhistorie blijft natuurlijk wel zichtbaar voor Odido en zij maken op basis van allerlei parameters een beslissing om een abonnement te verkopen of niet. Mocht je niet meer geregistreerd zijn en toch worden afgewezen, dan weet je dat.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen