Skip to main content

Overlijden en geen contact, willen gewoon niet met mij bellen, nu zelfs preventel

• December 5, 2025
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Sorry, dit is vanuit emotie, maar wat een verschrikkelijke ervaring.

Ik doe dit anoniem omdat mijn internet al een keer is gecanceld toen ik geïrriteerd was over het feit dat jullie mij niet helpen.

Al vanaf dag 1 klant, want overgekomen vanuit de vorige provider waar wij ook al heel lang klant waren.

Mijn man is overleden en heb toen de nabestaande desk gemaild en gevraagd of ze contact op konden nemen om alles goed te regelen. Wel alle nodige gegevens toegestuurd. 

Toen begon het. Geen contact, maar wel ineens allemaal dingen aangepast. Niet juist natuurlijk want ja, dat had ik al verwacht, daarom vroeg ik om contact.

Afgesloten geweest van internet, tijdens een korte vakantie (eindelijk even weg met de kinderen) had mijn dochter geen internet op haar telefoon, moest ik daar ook 3 keer voor bellen. Zovaak naar de klantenservice gebeld waarbij ze zeggen ik maak een melding en u wordt teruggebeld om er na de 6e keer achter te komen: Mevrouw dat kunnen wij niet. u moet zelf mailen. Maar weer gedaan met mijn goede gedrag, want ja de rekeningen en aanmaningen komen steeds weer binnen. Ze zeiden dat het bedrag opgeschort was, zodat er genoeg tijd was voor de nabestaande desk om het op te lossen.

Helaas, Weer fake nieuws!!!!! Nu een brief van preventel. Het wordt erg lastig om nu nog een abonnement af te sluiten. ZIJn jullie gestoord??????? Hij leeft niet meer!!! En ik moet maar luisteren naar jullie k.u.t reclame over dat jullie er zijn voor je klanten en dat jullie ook bestaande klanten waarderen blablabla.

Wat een verschrikkelijk bedrijf is dit. Ik ben nog nooit zo onmenselijk behandeld.

Helaas zit ik nog met 4 abonnementen bij jullie zelf ook. Had de kracht er niet voor om over te stappen, maar dit is mijn laatste keer vragen om hulp en te doen wat juist is. Zo niet, ga ik weg, ga ik het nog meer wereld kundig maken over hoe vreselijk jullie mij als klant en nabestaande behandelen en neemt mijn rechtsbijstand verzekering verder contact op. 

En nee een reactie met neem contact op met ons telefoonnummer is kansloos. Die heb ik vandaag na 12 keer weer gebeld en die kunnen niet helpen en staan dus ook niet voor mij klaar.

December 8, 2025

Hi, van harte welkom op de community. Allereerst wens ik je heel veel sterkte met dit verlies. Ik snap volkomen dat je de opzegging vlekkeloos had willen afronden. Ik had je deze ervaring graag willen besparen. Laten we snel kijken in hoeverre ik je kan helpen. Alvast goed om te weten. De kans is zeker groot dat ik het toch moet overlaten aan mijn collega's van de nabestaandendesk. Maar geen zorgen, ik zal me hieraan vasthouden totdat alles afgerond is. Zet je de volgende gegevens van je man (die bij ons bekend zijn en aan het abonnement gekoppeld staan) in je profiel: volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan mag ik volledig met je meekijken naar wat er precies is gebeurd en wat er gedaan moet worden. Laat je reactie in dit topic achter als je je profiel hebt ingevuld? Dan ga ik voor je aan de slag!

3 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi, van harte welkom op de community. Allereerst wens ik je heel veel sterkte met dit verlies. Ik snap volkomen dat je de opzegging vlekkeloos had willen afronden. Ik had je deze ervaring graag willen besparen. Laten we snel kijken in hoeverre ik je kan helpen. Alvast goed om te weten. De kans is zeker groot dat ik het toch moet overlaten aan mijn collega's van de nabestaandendesk. Maar geen zorgen, ik zal me hieraan vasthouden totdat alles afgerond is. Zet je de volgende gegevens van je man (die bij ons bekend zijn en aan het abonnement gekoppeld staan) in je profiel: volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan mag ik volledig met je meekijken naar wat er precies is gebeurd en wat er gedaan moet worden. Laat je reactie in dit topic achter als je je profiel hebt ingevuld? Dan ga ik voor je aan de slag!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • December 9, 2025

Hi Marciano,

Dat klinkt goed, maar dat is een beetje het probleem. Ik heb geen idee bij welk abonnement het niet goed gaat, want dat wordt niet verteld. Dus ik zet mijn 06 erin zodat je mij kan bellen en de rest wel van mijn man. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi, bedankt voor het invullen van de gegevens. Ik heb direct alles bekeken en ik geef je graag meer informatie en ik heb ook nog 1 vraag over de brief van Preventel. 

Ik zie dat je per mail de volgende 4 actiepunten hebt gevraagd:

1. Internet + TV op jouw naam zetten. Dit is gebeurd. is hier alles in orde?
  2. 06***16 overgezet op jouw naam. Dit is ook gedaan. Is hier alles in orde?
  3. 06***61 opzeggen. Dit abonnement is opgezegd.
  4. 06***17 opzeggen. Dit abonnement is inmiddels ook opgezegd.

Wat me opvalt is het volgende en hier gaat ook mijn vraag over. Je hebt een brief van Preventel ontvangen. Heb je voor mij een foto van deze brief? Ik kan deze namelijk niet terugvinden in het systeem. Ik zie wel dat er voor de opgezegde abonnementen credits en terugbetalingen zijn gedaan. Voor het abonnement met 06-nummer **17 staat er een bedrag 'open’ va € 132,66. Echter staat er een code bij dat dit bedrag wordt kwijtgescholden. Ik verwacht dat de brief van Prevental over dit bedrag gaat van vóórdat deze kwijtschelding in het systeem werd gezet. Zou je dit dit voor me willen controleren? Een duidelijke foto van de brief zou me ook heel erg helpen, zodat ik direct weet om welk bedrag en welk abonnement het precies gaat. 

Mocht er in bovenstaande 4 punten nog iets niet helemaal kloppen, laat het me dan ook weten. Dan regel ik het graag voor je! 😊