Skip to main content
Beantwoord

Negatieve BKR registratie verwijderen met spoed

  • 3 februari 2025
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

Ik ben letterlijk aan het huilen terwijl ik dit schrijf. Ik heb al 12 dagen geen toegang tot mijn eigen krediet waarvan ik de bestedingsruimte heb afgelost met mijn loon.

nu is de toegang tot mijn krediet ontzegt door een negatieve bkr registratie van Odido. Er was iets mis met de verrekening van facturen , waardoor die registratie was blijven bestaan. Ondanks het feit dat ik geen achterstand meer had van 60 dagen.

dus ik heb vervolgens de volledige achterstand voldaan. Hierdoor was er geen achterstand meer en werden mij de volgende toezeggingen gedaan.

 

1e contact: de bkr registratie zou automatisch verwijderd worden zodra de betalingsachterstand uit het systeem zou gaan en de betaling dus daadwerkelijk was verwerkt. Binnen twee dagen zou dit aan het BKR worden doorgeven. 
 

2e contact na twee werkdagen: ik neem contact op omdat BKR mij heeft medegedeeld dat er geen enkel signaal door jullie aan hen is afgegeven dat mijn negatieve registratie in een normale registratie moest worden omgezet omdat er geen achterstand meer was. Ik moet via een formulier een verzoek belangenafweging doen. Hier komen zij binnen enkele werkdagen op terug en ik ontvang een terugkoppeling. Ik zie in het formulier, nadat ik dit verzoek heb gedaan, dat dit gaat om de registratie op zichzelf . Dat was niet mijn vraag want ik verzoek enkel om door te geven dat er geen achterstand is , waardoor de negatieve registratie verdwijnt.

3e contact dezelfde dag, er wordt mij medegedeeld dat de afdeling incasso of schuldhulp of iemand de verzoeken binnen 14 dagen behandeld. Nadat ik nogmaals doorgeef hoe kritiek mijn situatie is en aangeef dat ik 0 euro heb, mijn huur betalen en op werk moet komen en ik al dagen overleef en elke dag me afvraag hoe ik moet eten. Zeggen zij dat ze echt niks kunnen doen en er is al aangegeven dat mijn behandeling prioriteit moet krijgen. 
 

4e contact ik geef aan dat ik het echt niet meer zie zitten en dat het gaat om de negatieve registratie en niet op de registratie op zichzelf. Achterstanden die opgelost zijn die en toch niet 14 dagen later doorgegeven te worden? er is niets wat ik kan doen want verzoeken worden echt binnen 14 dagen pas behandeld en de registratie kan niet eerder doorgegeven worden of hersteld. Niet buiten het boekje. Het belang om de bureaucratische procedures te blijven volgen , ondanks mijn schrijdende situatie is blijkbaar belangrijk. 
 

odido, we zijn er voor jullie. Nog nooit hebben julie je van je beste kant laten zien. Odido thuis meer dan een half jaar onterecht geïncasseerd, kan gebeuren natuurlijk. Maar dat ik een week lang 10 x moet bellen om het te stoppen. Jeetje. Dan nu dit! 
 

ik zie hier potverdorie op het Forum dat er de volgende dag contact op wordt genomen en een registratie wordt verwijderd , zodra het publiekelijk hier wordt geplubiceerd? Ik ben werkelijk wanhopig want ik dien julie volgende factuur ook te betalen. Binnen 60 dagen want anders is er weer een reden voor een negatieve registratie. 
 

het enige dat ik vraag is of julie alsjeblieft aan het bkr kunnen doorgeven , dat er geen achterstand is. Ik zie het werkelijk niet meer zitten en wil graag aan mijn betaal verplichtingen voldoen die er naast jullie ook gewoon zijn. Ik wil ook geen achterstanden bij de huur. Werkelijk waar het is een simpele vraag, waar echt niet een hele procedure van 14 dagen aan hoeft vast te hangen als er geen achterstand is die geregistreerd dient te worden en een negatieve registratie veroorzaakt. 

 

alsjeblieft alsjeblieft , ik kan letterlijk niets zelf doen nu en heb echt jullie hulp hierbij zo snel mogelijk nodig.

 

groet,

Annemarie Beldman 

 


 

 

 

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Annemarie, allereerst van harte welkom op de Community! Zachtjes uitgedrukt; niet fijn dat je in deze situatie zit. Je moet natuurlijk gewoon kunnen eten, reizen en de huur kunnen betalen. Dat komt helemaal goed, want ik help je hier direct met alle liefde bij. Ik snap dat mijn collega's van de klantenservice je niet sneller konden helpen. Wat ​@eric ook zegt, klopt namelijk. Incasso heeft inderdaad een verwerkingstijd van 14 dagen en eigenlijk heeft het voor iedereen spoed om een registratie te verwijderen. Gelukkig heb ik korte lijntjes met mijn collega's van Incasso, waardoor ik - vaak - cases met voorrang op kan laten pakken. Niet alleen omdat de Community openbaar is hoor, we helpen je uiteraard via alle kanalen zo snel mogelijk, mits het mogelijk is.

Ik wil je alvast bedanken voor het volledig invullen van je profiel. Hierdoor heb ik meteen mee kunnen kijken en ik heb je mail naar Incasso gevonden. Ik heb mijn collega direct een berichtje gestuurd om jouw mail met voorrang op te pakken. Op dit moment is hij afwezig, maar zodra hij terug is, kijkt hij er meteen naar. Hij is altijd erg snel! Zodra ik een reactie van hem heb, laat ik het je uiteraard weten. Als de registratie verwijderd mag worden, zal hij dit direct doen en je ontvangt ook altijd per e-mail een bevestiging met wat er is gedaan of wat er nog moet gebeuren.

Voor nu vraag ik je nog héél even geduld en ik kom zo snel mogelijk bij je terug met - hopelijk - goed nieuws! 😊

Bekijk origineel

2 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8588 reacties
  • 3 februari 2025

Moderators kunnen echt geen registratie verwijderen.  Alle communicatie met het BKR verloopt via een interne afdeling die alleen via email bereikbaar is. Incasso@odido.nl. 

Er zijn regelmatig vragen over het verwijderen van BKR registraties, de incasso afdeling is niet heel groot, dus antwoord kan even duren. Formeel dient een achterstand,  ook na het Herstel 5 jaar als registratie zichtbaar te zijn bij het BKR. Odido kan wel een belangenafweging maken en coulance toepassen,  maar dat wordt door de incasso afdeling case by case bekeken.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Annemarie, allereerst van harte welkom op de Community! Zachtjes uitgedrukt; niet fijn dat je in deze situatie zit. Je moet natuurlijk gewoon kunnen eten, reizen en de huur kunnen betalen. Dat komt helemaal goed, want ik help je hier direct met alle liefde bij. Ik snap dat mijn collega's van de klantenservice je niet sneller konden helpen. Wat ​@eric ook zegt, klopt namelijk. Incasso heeft inderdaad een verwerkingstijd van 14 dagen en eigenlijk heeft het voor iedereen spoed om een registratie te verwijderen. Gelukkig heb ik korte lijntjes met mijn collega's van Incasso, waardoor ik - vaak - cases met voorrang op kan laten pakken. Niet alleen omdat de Community openbaar is hoor, we helpen je uiteraard via alle kanalen zo snel mogelijk, mits het mogelijk is.

Ik wil je alvast bedanken voor het volledig invullen van je profiel. Hierdoor heb ik meteen mee kunnen kijken en ik heb je mail naar Incasso gevonden. Ik heb mijn collega direct een berichtje gestuurd om jouw mail met voorrang op te pakken. Op dit moment is hij afwezig, maar zodra hij terug is, kijkt hij er meteen naar. Hij is altijd erg snel! Zodra ik een reactie van hem heb, laat ik het je uiteraard weten. Als de registratie verwijderd mag worden, zal hij dit direct doen en je ontvangt ook altijd per e-mail een bevestiging met wat er is gedaan of wat er nog moet gebeuren.

Voor nu vraag ik je nog héél even geduld en ik kom zo snel mogelijk bij je terug met - hopelijk - goed nieuws! 😊


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen