Skip to main content
Beantwoord

Negatieve BKR code verwijderen

• 12 februari 2025
  • 10 reacties
  • 493 Bekeken

Beste lezer,

Begin deze week kregen wij bericht vanuit onze hypotheekadviseur dat onze hypotheekaanvraag nog niet door gezet kan worden gaan vanwege een negatieve BKR registratie op mijn naam. Ons bod op een huis is geaccepteerd dus ik hoop dat u de ernst begrijpt. Deze week meermaals contact gehad met de klantenservice en telkens erg goed geholpen tot hoever dat ging. Vandaag een mail gehad vanuit incasso@odido.nl dat er zonder mijn weten nog een bedrag openstond uit 2020. Hier was ik niet van op de hoogte en deze is direct voldaan en betaald. Echter vroeg ik me af of de negatieve registratie met spoed verwijderd kan worden. Ik merk dat het contact met het financiele team nogal langzaam loopt, vandaar dat ik het op deze manier probeer. Het is vooral ook uit nood dat ik het op deze manier probeer om het zo snel mogelijk op te lossen. Het ging om een oud tele2 contract, welke ook niet meer terug was te vinden onder mijn huidige telefoonnummer. 

Het klantnummer welke bekend was bij Tele2 is: NHSDR1000116661 en het telefoonnummer is terug te vinden in mijn profiel. Mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het uiteraard graag.

Ik hoop dat er iemand is die me hier spoedig mee kan helpen. 

Beste antwoord door DamySeven

Marciano van Odido schreef:

Hoi Damy, snap ik helemaal en geen dank! Ik hoor zojuist dat mijn collega dit gister heeft opgepakt en dat de coderingen zijn verwijderd. Mijn collega heeft je ook per e-mail op de hoogte gesteld. Heb je deze e-mail ontvangen? Het kan vanaf gister nog wel 1-2 dagen duren, voordat dit te zien is in je overzicht. Ik duim dat 'ie inmiddels ook voor jou niet meer zichtbaar is. Laat je het me weten?

Hoi Marciano,

Hij is inmiddels verwijderd, ook in mijn overzicht. Bedankt voor je hulp! Hypotheekaanvraag is zojuist gedaan zonder enige problemen! ✹

Bekijk origineel

10 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Damy, van harte welkom op de Community! Superfijn dat jullie bod op het huis is geaccepteerd. Ik snap volkomen dat je de BKR-registratie zo snel mogelijk verwijderd wil hebben en daar help ik je met alle plezier bij voor zover ik dat kan. De laatste 4 cijfers van je IBAN die in je profiel staan komen niet overeen met die bij ons in het systeem staan. Wil je deze controleren en de juiste invullen? Dan hebben we de verificatie in ieder geval rond. Ik heb wel alvast meegekeken en ik zie dat mijn collega je inderdaad per e-mail op de hoogte heeft gebracht over het openstaande bedrag. Ik lees dat mijn collega graag een betalingsbewijs zou ontvangen, heb je deze inmiddels ook per e-mail naar hem teruggestuurd? Dan kan hij de BKR-registratie zo snel mogelijk voor je verwijderen. Het kan dan 1 of 2 dagen duren voordat dit overal verwerkt is en je mag van mij aannemen dat hij er alles aan doet om dit zo snel mogelijk te regelen. Ik hoor het graag van je! đŸ˜Š

Case: 76075295

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 13 februari 2025

Hoi Marciano,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad een betalingsbewijs meegestuurd als bijlage. Ik heb mijn rekeningnummer twee dagen geleden gewijzigd, het oude contract stond nog gekoppeld aan een oud rekeningnummer, maar ik ga hem direct aanpassen in mijn profiel. Het feit dat het 1 of 2 dagen kan duren begrijp ik volkomen, alleen hebben we er dus echt wel haast mee. Het zou alleen fijn zijn om hier vanuit incasso een bevestiging in te krijgen. Is het mogelijk dat er vanuit jullie achteraan wordt gegaan omdat het echt wel behoorlijke spoed heeft?

Ik hoor het graag van je.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 14 februari 2025

Hoi Marciano,

Gister meerdere keren contact gehad met de klantenservice, uiteindelijk werd er toegezegd dat de bkr registratie verwijderd zou worden en een bevestiging ontvangen. Vandaag nogmaals gebeld om te zorgen dat dit ook echt zo was en toen bleek het dossier nog steeds op “in progress” te staan. Voor onze hypotheekaanvraag is het essentieel dat de bijzonderheden verwijderd worden en ik ben op dit moment nogal de wanhoop nabij omdat het voelt alsof we elke keer van het kastje naar de muur gestuurd worden. Ik heb inmiddels meerdere keren gebeld/gemaild maar kom geen steek verder. Zou jij wellicht meer duidelijkheid kunnen scheppen/ervoor kunnen zorgen dat de bijzonderheden worden verwijderd?

Om nogmaals antwoord te geven op je eerder gestelde vragen, mijn profiel is aangepast en de bevestiging van de betaling is naar jullie incassoafdeling gestuurd. 

• is een King Poster
  • 28 reacties
  • 16 februari 2025
DamySeven schreef:

Hoi Marciano,

Gister meerdere keren contact gehad met de klantenservice, uiteindelijk werd er toegezegd dat de bkr registratie verwijderd zou worden en een bevestiging ontvangen. Vandaag nogmaals gebeld om te zorgen dat dit ook echt zo was en toen bleek het dossier nog steeds op “in progress” te staan. Voor onze hypotheekaanvraag is het essentieel dat de bijzonderheden verwijderd worden en ik ben op dit moment nogal de wanhoop nabij omdat het voelt alsof we elke keer van het kastje naar de muur gestuurd worden. Ik heb inmiddels meerdere keren gebeld/gemaild maar kom geen steek verder. Zou jij wellicht meer duidelijkheid kunnen scheppen/ervoor kunnen zorgen dat de bijzonderheden worden verwijderd?

Om nogmaals antwoord te geven op je eerder gestelde vragen, mijn profiel is aangepast en de bevestiging van de betaling is naar jullie incassoafdeling gestuurd. 

Je kunt ook zelf inloggen bij bkr, dan kun je ook zelf volgen wat er gebeurd.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 februari 2025

Hou het constant in de gaten, maar ik denk dat er toch iemand binnen Odido dit eerst op moet pakken. Ik hoop dat dit morgen opgepakt kan worden want de stress is behoorlijk en de tijd dringt.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Damy, goed dat je er direct achteraan hebt gemaild! Ik zie je mail inderdaad binnenkomen in deze case: 76153688. Ik kan het verzoek doen om jouw case me spoed op te pakken (dit heb ik ook gedaan), echter kan ik niet garanderen dat ze hier vandaag aan toekomen. Mijn collega's ontvangen vanuit meerdere kanalen spoedverzoeken en ik weet dat maandag altijd extra druk is. Morgen is de kans groter dat ze het voor me kunnen oppakken. Ik hoop dat we dan nog op tijd zijn. Zodra ik een reactie heb van mijn collea's, hoor je het uiteraard van me!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 februari 2025

Hoi Marciano,

Het zou al een hele hoop schelen als je het door kan zetten als spoedmelding. Bedankt voor je reactie in ieder geval. Als ze dit vandaag of morgen kunnen verwerken en de bijzonderheid kunnen verwijderen, zijn we hopelijk nog op tijd. Heb inmiddels behoorlijk vaak de klantenservice gesproken en hoop gewoon dat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden. Zou je mij op de hoogte kunnen houden?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Damy, snap ik helemaal en geen dank! Ik hoor zojuist dat mijn collega dit gister heeft opgepakt en dat de coderingen zijn verwijderd. Mijn collega heeft je ook per e-mail op de hoogte gesteld. Heb je deze e-mail ontvangen? Het kan vanaf gister nog wel 1-2 dagen duren, voordat dit te zien is in je overzicht. Ik duim dat 'ie inmiddels ook voor jou niet meer zichtbaar is. Laat je het me weten?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 18 februari 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi Marciano,

Hij is inmiddels verwijderd, ook in mijn overzicht. Bedankt voor je hulp! Hypotheekaanvraag is zojuist gedaan zonder enige problemen! ✹

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Damy, dat is geweldig nieuws - echt superfijn dat we nog op tijd waren en dat de hypotheekaanvraag zonder problemen is gedaan! Ik wens jullie heel veel succes en plezier met jullie toekomstige huis en mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community is er altijd voor je, net als ik! đŸ˜

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen