Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

Op dit moment ben ik bezig met het regelen van een hypotheek, maar ik heb onlangs van de bank vernomen dat er een negatieve BKR-registratie op mijn naam staat van jaren geleden, wat het afsluiten van de hypotheek bemoeilijkt.

Eerder had ik twee telefoonnummers bij T-Mobile (Odido) omdat ik tijdelijk een extra toestel nodig had vanwege een onverwachte situatie. Dit zorgde ervoor dat ik twee aparte facturen ontving, waarvan enkele betalingen niet automatisch konden worden geïncasseerd door een foutief rekeningnummer.

Ik heb gelukkig alle openstaande facturen handmatig kunnen voldoen toendertijd en alles is inmiddels volledig afbetaald. Daarom wil ik u vriendelijk verzoeken om de negatieve BKR-registratie te verwijderen, zodat ik mijn hypotheekaanvraag succesvol kan afronden. Dit is van groot belang voor mij, en ik hoop op uw begrip voor mijn situatie.

Met vriendelijke groet,  

 

khalid

Goedemiddag @Khalid ssta 

Zie mijn onderschrift. Zorg dat je profiel zo volledig mogelijk is ingevuld (bij instellingen) 

De moderators gaan je later verder helpen.

Succes 🍀


Verwijderen kan niet. Alles blijft 5 jaar staan bij BKR volgens mij. Maar Odido zou een mutatie toe moeten voegen dat de achterstand betaald is.


Hallo @Khalid ssta 

 

Het is wel mogelijk voor Odido om de codering te verwijderen. Je kan het ze eerst vragen of ze dat willen en anders kan je een juridische procedure starten. Hier een voorbeeld van iemand die ook een codering had gekregen van Odido https://www.coderingvrij.nl/succesverhalen/hypotheek-afsluiten/a-h-codering-stond-grotere-gezinswoning-in-de-weg-succesvol-verwijderd-binnen-een-maand-

 

Success

Hidden.


Reageer