Beantwoord

Mobiel abo stopgezet, maar wordt maandelijks alsnog geld afgeschreven

  • 28 February 2024
  • 9 reacties
  • 103 Bekeken

Hallo. Ik heb begin januari 2024 mijn mobiele abonnement stopgezet en in de Odido winkel laten omzetten naar een prepaid esim zonder abonnement (en zonder maandelijkse kosten). Reden hiervoor is dat ik naar het buitenland ging voor minstens een jaar. Alleen nu heb ik alsnog een afschrijving gekregen (gisteren), terwijl het abonnement is stopgezet. Ik wil graag mijn geld terug en weten wat er aan de hand is. Ik kan niet telefonisch contact opnemen aangezien ik in het buitenland ben, de chatbot helpt me niet verder, ik heb geen emailadres waar ik Odido op kan bereiken, dus dan maar via deze manier. Kunnen jullie mij verder helpen? Dank.

icon

Beste antwoord door Celine664 16 March 2024, 21:28

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Kijk op de factuur specificatie.  Je hebt te maken met een maand opzegtermijn.  Dus de betaling zal de eindfactuur van een deel van februari zijn?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Celine664 

Heb je ook een bevestiging van de beëindiging of zie je hiervan iets terug in je Odido account? Bij een prepaid aansluiting is er volgens mij geen eSIM mogelijk.

Kijk op de factuur specificatie.  Je hebt te maken met een maand opzegtermijn.  Dus de betaling zal de eindfactuur van een deel van februari zijn?

Dank voor je reactie! Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, alleen ik kan het niet valideren, want mijn oude abonnement is van mijn account ontkoppeld en kan geen facturen meer inzien. Daarnaast is de factuur van februari is ook nog eens hoger dan eerdere maanden, terwijl ik geen boete van afrekening o.i.d. zou hebben. Heb namelijk al jaren hetzelfde een simonly abonnement. Kan Odido dit via deze weg bevestigen dat het mogelijk inderdaad om een laatste aftekening gaat?

Hallo @Celine664 

Heb je ook een bevestiging van de beëindiging of zie je hiervan iets terug in je Odido account? Bij een prepaid aansluiting is er volgens mij geen eSIM mogelijk.

Dank voor je reactie! Mijn oude abonnement kan ik niet meer inzien, want die is losgekoppeld of stopgezet waardoor die niet meer bestaat en vanuit mij niet meer in te zien is helaas. Een eSIM is mogelijk met prepaid! Hier was ik ook verbaasd over, maar in de winkel hebben ze dit zelf voorgesteld en voor me geregeld! Dus dat was top. Odido moet dus even laten weten of het om een laatste factuur gaat of dat het administratief niet goed is gegaan. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Celine, welkom op de Community! Heerlijk dat je zo lang in het buitenland zit en tof dat je met PrePaid bij ons blijft. Ik heb je factuur er direct bijgepakt en wat @eric zegt klopt inderdaad. Dit was de factuur voor de periode dat je abonnement nog actief was. Ik zie ook dat er is gekozen om je abonnement direct over te zetten naar PrePaid i.p.v. na 1 maand opzegtermijn waardoor er schadevergoeding van € 11,51 bij is gekomen. Hierdoor is je eindfactuur dus iets hoger dan normaal. Ik hoop dat je hiermee voldoende duidelijkheid hebt, maar mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. We zijn er voor je! 😊

Hoi Celine, welkom op de Community! Heerlijk dat je zo lang in het buitenland zit en tof dat je met PrePaid bij ons blijft. Ik heb je factuur er direct bijgepakt en wat @eric zegt klopt inderdaad. Dit was de factuur voor de periode dat je abonnement nog actief was. Ik zie ook dat er is gekozen om je abonnement direct over te zetten naar PrePaid i.p.v. na 1 maand opzegtermijn waardoor er schadevergoeding van € 11,51 bij is gekomen. Hierdoor is je eindfactuur dus iets hoger dan normaal. Ik hoop dat je hiermee voldoende duidelijkheid hebt, maar mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. We zijn er voor je! 😊

Hi Marciano, dank voor je fijne en uitgebreide reactie. Goed om te weten dat het de laatste factuur + afrekeningskosten betreft. Dit is mij niet in de winkel verteld dat dit extra kosten met zich meedraagt, maar verder prima. Is geen groot bedrag. Wel nog een laatste checkvraag, klopt het dat als ik mijn eSIM een halfjaar niet gebruik (geen smsjes op ontvang of verstuur), mijn telefoonnummer wordt stopgezet? Ik begreep dat ik dit al kan voorkomen door een sms je ontvangen door bijvoorbeeld mijn beltegoed oid op te vragen. Alvast dank voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Celine, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad. Uiteraard graag gedaan. Ik was al bang dat dit je niet is verteld. Dus ik heb direct € 10 aan PrePaid tegoed bijgeschreven! Dit tegoed is geldig tot en met 30-06-2024. Het klopt inderdaad dat als je je PrePaid 6 maanden niet gebruikt er een blokkade wordt gezet op alle diensten (bellen, gebeld worden, SMS versturen en ontvangen en data). Heb je hierna nog 30 dagen niks met je PrePaid gedaan dan wordt deze definitief gedectiveerd. De volgende acties gelden als activiteit:

  • Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)
  • Inspreken voicemail van iemand anders
  • Sms'jes versturen
  • Tegoed zelf opwaarderen
  • Mobiel internetten

Zolang je deze of 1 van deze dingen doet, zal je PrePaid gewoon actief blijven. Heb je zo voldoende duidelijkheid? 😄

Goedemorgen Celine, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad. Uiteraard graag gedaan. Ik was al bang dat dit je niet is verteld. Dus ik heb direct € 10 aan PrePaid tegoed bijgeschreven! Dit tegoed is geldig tot en met 30-06-2024. Het klopt inderdaad dat als je je PrePaid 6 maanden niet gebruikt er een blokkade wordt gezet op alle diensten (bellen, gebeld worden, SMS versturen en ontvangen en data). Heb je hierna nog 30 dagen niks met je PrePaid gedaan dan wordt deze definitief gedectiveerd. De volgende acties gelden als activiteit:

  • Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)
  • Inspreken voicemail van iemand anders
  • Sms'jes versturen
  • Tegoed zelf opwaarderen
  • Mobiel internetten

Zolang je deze of 1 van deze dingen doet, zal je PrePaid gewoon actief blijven. Heb je zo voldoende duidelijkheid? 😄

 

Hi Marciano. Excuus voor de late reactie. Veel dank voor je uitgebreide reactie en het tegoed van €10! Ik zal 1 van de bovenstaande acties uitvoeren in de komende 4 maanden. Alles is verder duidelijk! Dank! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Celine, geen probleem hoor! En uiteraard graag gedaan. Fijn dat het duidelijk is en als je inderdaad af en toe 1 van die dingen doet, blijft het zeker goed gaan. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. We zijn er voor je. Voor nu wens ik je nog een hele fijne middag! 😊

Reageer