Skip to main content

Mail dat ik niet betaald heb maar het is allang afgeschreven

• August 14, 2025
  • 14 reacties
  • 198 Bekeken

Ik heb net een mail en sms ontvangen dat er bij mij een rekening niet afgeschreven kon worden mee datum 26-04-2025. Als ik op de app kijk staat er dat deze betaald is, het is van mijn bank afgeschreven. Dus inderdaad gewoon betaald. Dan vraag ik in de chat hoe of wat, dan krijg je een dingetje waar je kan controleren of het klopt. Klik ik daarop en kom ik in een internet omgeving van Odido en daar staat dat de rekening niet betaald is. Snap er niets van en ik ga natuurlijk niet dubbel betalen… wie o wie heeft er een antwoord op mijn vraag? 

August 22, 2025

Hoi Noelle, bedankt voor je geboortedatum, ik heb ‘m uit je bericht verwijderd en in je profiel gezet. Ik zie inderdaad wel de betaling binnenkomen van 20 augustus en de volgende factuur van deze maand staat gepland voor 24 augustus. Ik zou na het weekend dan moeten controleren of alles goed is gegaan met deze betaling en of het correct is verrekend. Geen zorgen, komt helemaal goed als we na het weekend een duidelijker overzicht hebben. Ik kom dan bij je terug zodra de betalingen verwerkt zijn in het systeem! 😊

14 reacties

Pouh
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • August 14, 2025

Is het echt een mail van Odido? Misschien zijn het malafide mails die zo je gegevens willen hebben. Als de app aangeeft dat er betaald is, is er betaald. Of kan het zijn dat je nog een ander abbonement hebt waarvan een rekening open staat?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 14, 2025

Ik kreeg hetzelfde moment ook een sms, dus neem aan dat het wel echt is. Maar snap er niks van. Morgen maar even bellen 😅

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • August 15, 2025

Goedemiddag ​@noellejanedean ,

Is het inmiddels gelukt? Anders kijk ik dit ook met alle liefde voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met je 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan kan ik inhoudelijk met je meekijken! Goed om te weten: andere community gebruikers kunnen deze gegevens niet inzien. Je vult de gegevens aan door rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken.

Geef me gerust een seintje zodra het gelukt is!

• heeft eerste post geplaatst
  • August 15, 2025

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb afgelopen week een betaalregeling aangevraagd, maar ineens kreeg ik gister een email en sms dat ik niet betaalt heb, terwijl de betaaldatum in de toekomst ligt.

Als ik nu inlog in de app, staan er ineens heel andere data(uit het verleden).

Hoe kan dit? Kan iemand me helpen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 15, 2025

Ik had een reactie geplaatst maar zie deze nu niet meer. App staat nu ook op niet betaald, maar het is toch echt afgeschreven. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Noelle, bedankt voor het invullen van je profiel! Ik mis alleen nog je geboortedatum. Vul je deze nog in en geef je me een seintje? Dan kijk ik gelijk met je mee! 

Hoi ​@Lies083, bij jou mis ik ook alleen nog je geboortedatum. Vul je deze nog in? Vergeet niet onderaan de pagina op Sla wijzigingen op te klikken! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 18, 2025

Hoi Noelle, bedankt voor het invullen van je profiel! Ik mis alleen nog je geboortedatum. Vul je deze nog in en geef je me een seintje? Dan kijk ik gelijk met je mee! 

Hoi ​@Lies083, bij jou mis ik ook alleen nog je geboortedatum. Vul je deze nog in? Vergeet niet onderaan de pagina op Sla wijzigingen op te klikken! 😊

Heb het ingevuld! 

• heeft eerste post geplaatst
  • August 18, 2025

@Marciano van Odido  Ik heb het ingevuld. Evt kan je via prive reageren

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag ​allebei, bedankt voor in het invullen van jullie profiel. ​@noellejanedean Er gaat iets niet helemaal goed bij het opslaan, denk ik. Je geboortedatum staat er nog niet in. Je mag deze ook via een privebericht naar me sturen. Dan zet ik ‘m in je profiel.

Ik heb het meteen nagekeken en er was een technische storing die ervoor zorgde dat de verwerking van een Storno langer heeft geduurd. Vandaar dat jullie deze standaard mail nog hebben ontvangen. Ik zie in beide mailtjes ook terug dat deze over de maand april gingen.

@Lies083 Ik zie dat de betalingsregeling er keurig uitziet. Ook op Facturen | Odido zie ik dat augustus betaald is en daaronder de toekomstige termijnen voor oktober, november en december. Ziet dit er bij jou nu ook (weer) goed uit?

Is alles voor jou nu ook duidelijk en in orde ​@noellejanedean

Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor jullie!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 20, 2025

Goedemiddag ​allebei, bedankt voor in het invullen van jullie profiel. ​@noellejanedean Er gaat iets niet helemaal goed bij het opslaan, denk ik. Je geboortedatum staat er nog niet in. Je mag deze ook via een privebericht naar me sturen. Dan zet ik ‘m in je profiel.

Ik heb het meteen nagekeken en er was een technische storing die ervoor zorgde dat de verwerking van een Storno langer heeft geduurd. Vandaar dat jullie deze standaard mail nog hebben ontvangen. Ik zie in beide mailtjes ook terug dat deze over de maand april gingen.

@Lies083 Ik zie dat de betalingsregeling er keurig uitziet. Ook op Facturen | Odido zie ik dat augustus betaald is en daaronder de toekomstige termijnen voor oktober, november en december. Ziet dit er bij jou nu ook (weer) goed uit?

Is alles voor jou nu ook duidelijk en in orde ​@noellejanedean

Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor jullie!

Ik heb vanmorgen maar gewoon de betaling gedaan, maar die is ook nog niet verwerkt zie ik. Word dit dan weer verrekend met de volgende factuur? Snap er niets meer van 😅

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Noelle, ik snap volkomen dat het nu een beetje onduidelijk is. Ik zie in Mijn Odido ook helemaal geen betalingstermijn terug. Gaat het wel op 06***17? Heb je nog je geboortedatum voor me? Dan mag ik volledig met je meekijken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 21, 2025

Ah dat werkt dus steeds niet, mijn geboorte datum is 12-05-1998. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 21, 2025

Hoi Noelle, ik snap volkomen dat het nu een beetje onduidelijk is. Ik zie in Mijn Odido ook helemaal geen betalingstermijn terug. Gaat het wel op 06***17? Heb je nog je geboortedatum voor me? Dan mag ik volledig met je meekijken!

Zie nu in de app ook niets meer openstaan. En de betaling die ik gister gedaan heb staat op de laatste factuur. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Noelle, bedankt voor je geboortedatum, ik heb ‘m uit je bericht verwijderd en in je profiel gezet. Ik zie inderdaad wel de betaling binnenkomen van 20 augustus en de volgende factuur van deze maand staat gepland voor 24 augustus. Ik zou na het weekend dan moeten controleren of alles goed is gegaan met deze betaling en of het correct is verrekend. Geen zorgen, komt helemaal goed als we na het weekend een duidelijker overzicht hebben. Ik kom dan bij je terug zodra de betalingen verwerkt zijn in het systeem! 😊